Gå til innhold

Alt med samboer/ kommende barnefar irriterer, angrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter barn med samboer og helt siden jeg var gravid i uke 5 (er i uke 22 no) har jeg blitt irritert på alt han gjør. Angrer på at jeg er gravid, og stresser med framtiden.

I teorien kunne det ikke vært en bedre mann å få barn med da han er snill, kjekk og svært omsorgsfull. Likevel kjenner jeg nå at alt han gjør gir meg et «ick» og jeg orker ikke å ha han rundt meg for lenge.

Jeg sier ikke noe til han og later som at alt er bra. Trekker meg unna og skylder på at jeg er trøtt når jeg kjenner jeg må ha fred.

Noen som også har/ hatt det slik? Går det vekk ved fødsel??

Anonymkode: 04477...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble superirritert på barnas far under svangerskap nr 2. Hadde veldig lav terskel. I tillegg så ble reagerte jeg veldig på deodoranten hans så han måtte finne seg noe annet. Synes plutselig lukta var påtrengende og gubbete 😂

Anonymkode: 0f5e0...c9a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det avhenger. Noen ganger kommer disse følelsene fordi man har hormoner som svinger og man tenker rart.... noen ganger er det fordi man plutselig ser ting klart. Graviditet og barn er en så alvorlig ting at hjernen bare "tar seg sammen", kaster de rosa brillene og ser objektivt på situasjonen man har satt seg selv i. I alle fall, vil man ha endring så bør man tidlig begynne å snakke sammen om det. 

Endret av katties
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hormonene er helt på utur i en graviditet, så dette er ikke unormalt. Går nok over når du får se han og babyen sammen. 

Så kommer det tilbake igjen i overgangsalderen, når hormonene igjen slår krøll på seg 😅

Anonymkode: 80bc6...e80

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hormoner. Jeg la alt som heter hund for hat under graviditeten (vi har 2 hunder selv og jeg er svært aktiv i hundemiljøet). Herregud å sint jeg var på de stakkars dyrene :( 

Har bedt dem om tilgivelse ca 1 million ganger i etterkant når hormonene roet seg etter baby var født og jeg begynte å komme tilbake til meg selv.

Gravide kvinner er ingen spøk!

Anonymkode: 537f6...3af

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn er det med graviditetshormoner. Dette er verst for deg, og noe alle mannfolk tåler om de gidder å sette seg inn i graviditet og potensielle bivirkninger en graviditet har, før de har sex uten kondom osv.

Anonymkode: 15f1d...89d

• Liker 3
Skrevet

Det får seg til! Ikke legg for mye i det før hormonene har stabilisert seg.

Anonymkode: 4b41d...1e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Venter barn med samboer og helt siden jeg var gravid i uke 5 (er i uke 22 no) har jeg blitt irritert på alt han gjør. Angrer på at jeg er gravid, og stresser med framtiden.

I teorien kunne det ikke vært en bedre mann å få barn med da han er snill, kjekk og svært omsorgsfull. Likevel kjenner jeg nå at alt han gjør gir meg et «ick» og jeg orker ikke å ha han rundt meg for lenge.

Jeg sier ikke noe til han og later som at alt er bra. Trekker meg unna og skylder på at jeg er trøtt når jeg kjenner jeg må ha fred.

Noen som også har/ hatt det slik? Går det vekk ved fødsel??

Anonymkode: 04477...8ce

Med første barnet så hadde jeg det slik. Følelsene kom ikke tilbake og det ble brudd da barnet var 1 år. 

Men jeg har hørt om mange som føler det slik når manner gravid, så roer det seg når hormonene har roet seg. 

Anonymkode: cccfb...3b4

Skrevet

Har det fortsatt sånn etter 13 år.

Anonymkode: 6e919...346

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var veldig forbanna på mannen under første svangerskap og etter baby var fldt. Husker ikke hvor lang tid det tok men det gikk over

Anonymkode: 1df84...d0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sånn er det med graviditetshormoner. Dette er verst for deg, og noe alle mannfolk tåler om de gidder å sette seg inn i graviditet og potensielle bivirkninger en graviditet har, før de har sex uten kondom osv.

Anonymkode: 15f1d...89d

KG på sitt beste! Alltid mannens feil. Uansett.

Anonymkode: 9f3ee...d22

• Hjerte 1
Skrevet

Så lenge mannen din er objektivt bra, så går det nok over. Verre med oss som får en "ick" fordi man ser at mannen ikke er slik han fremstod når man faktisk trenger støtten hans. 

Anonymkode: c3a59...54a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Man går fra kjærestemodus til morsinstinkt-modus 😉

Anonymkode: ff5be...1fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...