Gå til innhold

Er denne typen mensen etter graviditet vanlig?


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg hadde keisersnitt for fire måneder siden. For 4 dager siden fikk jeg min første mensen, og den er som forventet ganske heavy. Jeg går gjennom ca en pakke nattbind hver dag. 

Det som er rart er at jeg begynte på p-piller for ca 3 uker siden, av typen uten sukkerpiller/pauser. Jeg vet at spotting er vanlig når man begynner på p-piller, men kraftig blødning i 4 dager som ikke avtar?

Skal jeg bare la det stå til og se hva som skjer eller ville dere kontaktet lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg var heavy. Kan være p-pillene, hormoner etc, men kanskje du skal ha Cyklokapron på lur til neste runde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyklokapron er dessverre ikke alle som kan ta. Jeg ble kjempe glad når jeg leste inne her at det fantes et middel som det. Jeg spurte legen min om jeg kunne få prøve det. Nei dessverre. Så kan du ikke det siden du har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning og HELLP i tillegg. Sjansen er mye høyere at man kan få blodpropp. Så hun turte ikke å gi meg det. Jeg ble veldig lei meg. For det hemmer meg. Men skal inn til legen også får jeg håpe vi finner ut av ting. Men ja. Jeg husker mensen etter jeg var gravid var voldsomt. Så gikk det seg til en del ti år. Så no er den ille igjen. Jeg blør igjennom når jeg er på jobb og ikke har tilgang på do med en gang. Så jeg prøver å være hjemme de første dagene. 

Anonymkode: 7a241...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Cyklokapron er dessverre ikke alle som kan ta. Jeg ble kjempe glad når jeg leste inne her at det fantes et middel som det. Jeg spurte legen min om jeg kunne få prøve det. Nei dessverre. Så kan du ikke det siden du har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning og HELLP i tillegg. Sjansen er mye høyere at man kan få blodpropp. Så hun turte ikke å gi meg det. Jeg ble veldig lei meg. For det hemmer meg. Men skal inn til legen også får jeg håpe vi finner ut av ting. Men ja. Jeg husker mensen etter jeg var gravid var voldsomt. Så gikk det seg til en del ti år. Så no er den ille igjen. Jeg blør igjennom når jeg er på jobb og ikke har tilgang på do med en gang. Så jeg prøver å være hjemme de første dagene. 

Anonymkode: 7a241...234

Prøv høydose Ibux (600mgx3) hvis du vet du tåler Ibux da. Det tipset fikk jeg fra fastlegen og det har hjulpet meg masse! Både smertemessig men først og fremst mengde blod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...