Gå til innhold

Hva synes du om Gjerrigknarken.com?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes der er mange gode tips og tilbud, hva synes dere om gjerrigknarken?

Anonymkode: 2c857...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynte så bra! Da han startet var det en rekke tips om gratis-ting og gode rabatter. 

Nå driver han en tjeneste som følges av massevis av mennesker som, etter min egen oppfatning, ikke har verdens største overskudd når måneden er over, og han pusher ting han selv tjener ekstra på!

Folk som ønsker å spare trenger ikke at han "anbefaler" et kredittkort. Et kredittkort kan gjøre at du sparer massevis av penger, for all del, men du skal ha mer enn stålkontroll for å få det til. Har du ikke dette, så kan det koste deg dyrt! (Relativt sett, høye renter på noen tusenlapper er ikke alltid det som får deg i gjeldsfella, men det er et godt steg ut på planken over gjeldshavet).

Han pusher også bokklubber og andre tjenester som han selv får penger for å reklamere/verve, med "velkomstgaver" som er det rene crap. Ja, du kan bare huske å avbestille det månedlige produktet i ett år, og således kun betale ekspedisjonsgebyr for "gaven" (Som da ikke er gratis), men jeg tror historien har vist at det er langt flere som har mislykkes i dette enn lykkes, og dermed fått enda en månedlig utgift.

Den største utfordringen er at han er blitt en "media-figur", som ofte intervjues som en "ekspert", hvor de henviser til hans blogg-tjeneste, helt uten å problematisere dette. Greit, han merker alt der han tjener penger som "reklame", men jeg synes fremdeles det er shady as fuck!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en super tjeneste, mange gode tips og med litt humor og glimt i øyet. Ser ingenting galt i at han anbefaler kredittkort, vi er mange som sparer mye bonus på det. Og han har også pleid å skrive nettopp at kredittkort er for de med kontroll på regningene. 

Det eneste som irriterer meg er at han poster linker hvor man først havner på hans side og så må man klikke en gang til for å komme videre til saken. Han tjener nok bra på dette, men det er jo frivillig å lese hans saker som det meste annet. 

Anonymkode: e8f9e...4f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompen skrev (7 timer siden):

Han pusher også bokklubber og andre tjenester som han selv får penger for å reklamere/verve, med "velkomstgaver" som er det rene crap. Ja, du kan bare huske å avbestille det månedlige produktet i ett år, og således kun betale ekspedisjonsgebyr for "gaven" (Som da ikke er gratis), men jeg tror historien har vist at det er langt flere som har mislykkes i dette enn lykkes, og dermed fått enda en månedlig utgift.

Synes dette er noe av problemet med spare-influencere. På den ene siden skal infleuncerne gi deg tips til å spare penger og på den andre siden så skal de prøve å selge deg alt mulig dritt du ikke trenger. 

Nå har ikke jeg brukt gjerrigknarken, men sett mange andre lignende sider hvor det pushes dyre kurs/bøker og alle mulige drittvarer som man ikke trenger. 

Jeg skjønner at de ønsker å tjene penger. Men det er som sagt det som er problemet med hele spare-influencer industrien. Det blir selvmotisigende å få sparetips fra noen som jobber for å tjene mest mulig penger på deg. 

Samme gjelder influencere og selgere som har en miljøprofil. Det blir svært ofte selvmotisgende siden de tjener mest penger på å selge deg mest mulig, mens det mest miljøvennlige er å kjøpe minst mulig. 

Anonymkode: 8de9a...f41

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes dette er noe av problemet med spare-influencere. På den ene siden skal infleuncerne gi deg tips til å spare penger og på den andre siden så skal de prøve å selge deg alt mulig dritt du ikke trenger. 

Nå har ikke jeg brukt gjerrigknarken, men sett mange andre lignende sider hvor det pushes dyre kurs/bøker og alle mulige drittvarer som man ikke trenger. 

Jeg skjønner at de ønsker å tjene penger. Men det er som sagt det som er problemet med hele spare-influencer industrien. Det blir selvmotisigende å få sparetips fra noen som jobber for å tjene mest mulig penger på deg. 

Samme gjelder influencere og selgere som har en miljøprofil. Det blir svært ofte selvmotisgende siden de tjener mest penger på å selge deg mest mulig, mens det mest miljøvennlige er å kjøpe minst mulig. 

De vil selvsagt si at du trenger varene. Men det er jo fordi de tjener penger på dem .

F.eks er det ingen som trenger å være medlem av en bokklubb. Om man ønsker å spare penger så kan man låne pengene gratis på biblioteket: 

Fjompen skrev (9 timer siden):

Han pusher også bokklubber

Har også sett spare-influencere selge merchendise hvor du kan få hettegenser og lignende med logoen til spare-influenceren. Men om du ønsker å spare penger så betaler du selvsagt ikke for å gå med logoen til en influencer. 

Ofte er også de billige alternativene influencerne pusher ting som blir ødelagt etter svært kort tid. Så selv om det er "billig"  sammenlignet med dyrere varer så kan det bli dyrere over tid siden du hele tiden må kjøpe nytt. Jeg sier ikke at det ikke finnes ting som både er billig og bra. Men influencerne er aldri ærlig når de selger ting med kort levetid så å stole på dem er ikke lurt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte bra - nå handler det kun om at han som driver siden skal tjene penger. Null troverdighet. 

Anonymkode: ce8b3...4c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøkte siden ved en tilfeldighet for mange år siden mens jeg var student og kom slik over at jeg kan tjene meg noen kroner (gavekort da rettere sagt) ved hjelp av gallupundersøkelser. Yougov, norstat, galluppanelet. Dette holder jeg på med ennå. Mener også å huske at det var der jeg fikk ideen om å loffe rundt på kiwi-butikker og finne datovarer.

Ellers så støtter jeg det de andre sier, om at det begynte bra. Virket som om fyren drev siden av et oppriktig ønske om at folk skulle kunne leve billig, mens han nå tjener på å få folk til å kjøpe ting vi ikke trenger. Lenge siden jeg har besøkt siden nå. 

Anonymkode: 175e1...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om den siden, så sjekket den ut nå. 90% av innleggene er jo bare sponsoravtaler. Det virker ekstremt lite seriøst.

Anonymkode: db21b...e8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits skrev (8 minutter siden):

Er det gjerrigknarken sjøl som har opprettet tråden kanskje😉

Oi det kan hende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi det kan hende!

Influensere har jo en tendens til å opprette tråder her inne om seg selv. Derfor jeg tenkte det med en gang jeg så HI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits skrev (2 timer siden):

Er det gjerrigknarken sjøl som har opprettet tråden kanskje😉

Nei men kunne fint hatt han som stefar :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket gjerrigknarken.com da jeg ramlet over siden for sikkert 20 år siden. Får fremdeles mailer av ham, selv om jeg ikke lenger er en fattig 20-åring som hadde bruk for all den hjelpen jeg kunne få økonomisk. 

Tror nesten jeg vil gå så langt som å si at jeg fikk et bedre liv som ung voksen, på grunn av den mannen. 

Anonymkode: a5866...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Elsket gjerrigknarken.com da jeg ramlet over siden for sikkert 20 år siden. Får fremdeles mailer av ham, selv om jeg ikke lenger er en fattig 20-åring som hadde bruk for all den hjelpen jeg kunne få økonomisk. 

Tror nesten jeg vil gå så langt som å si at jeg fikk et bedre liv som ung voksen, på grunn av den mannen. 

Anonymkode: a5866...0d4

Han har holdt på så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har holdt på så lenge?

Ikke meg du siterer. Men jeg husker leste gjerrigknarken.com rundt år 2000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...