Gå til innhold

Hvordan delee romfordeling helt riktig? synes det er vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skilte oss i sommer og jeg og barna flyttet ut fra han 1 September, og da flyttet vi inn i en leilighet med bare 3 rom og det er meg og 3 barn og en baby, babyen blir jo hos meg en stund til ,da hun bare er 7 mnd,men hva gjør jeg med guttene mine på 5,7 og 14, største burde få rom alene,men problemet er at 5 og 7 åring krangler så mye fortiden at det ikke er lurt og putte de på sammen rom, så jeg tenker litt at 5 åringen får sove hos meg og babyen,mens de andre får hvert sitt.

Hvordan hadde dere løst det ? Jeg skal kjøpe meg større hus neste år,men akkurat nå måtte vi bare flytte fort og dette var det beste jeg fant,men får jeg spart til sommeren får jeg til og kjøpe et hus med litt hjelp av foreldrene mine.

pappan skal ha de 3 største 30% av tiden, dette ønsket han selv pga jobb, så har han babyen vår ca 3 dager i uka noen timer.

Anonymkode: f2817...0ea

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at tenåringen har eget rom. Så må du prate med de to andre med positivt fortegn, de kan få innrede rommet sitt sammen og få velge seng osv. Prøv det før du må har to barn på soverommet. De er jo ikke langt fra hverandre i alder så det burde jo gå an å få de til å dele rom. Og så må du si det bare er for et år og så får de hver sitt rom.

Anonymkode: 32241...330

• Liker 2
Skrevet

Ville også jobbet hardt med å få 5 og 7 på samme rom. Det blir nok bedre for 5 i det lange løp. Babyen er sikkert våken på natten fremdeles?

Og du vet aldri hvor lenge du må leve sånn selv om planen er å kjøpe større neste år. Boligmarkedet er ikke sikkert, og kan forandre seg mye. Så gjør det du ville gjort om du skulle bodd der i 2-3 år til.

Anonymkode: 47d6f...2e9

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar

babyen våkner kanskje 1 gang på nattan ikke noe mer, han på 7 vil ikke dele med broren på 5, og tenåringer får egen rom. tenkte at jeg og babyne får ta stua og at 5 åringen får det 3 rommet

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar

babyen våkner kanskje 1 gang på nattan ikke noe mer, han på 7 vil ikke dele med broren på 5, og tenåringer får egen rom. tenkte at jeg og babyne får ta stua og at 5 åringen får det 3 rommet

Jeg ville prøvd det slik som du nevner, men kanskje gjøre det mulig for at du og baby kan sove på et soverom når 5- eller 7-åringen ikke er hjemme? 

Anonymkode: 3106a...c38

Skrevet

Hadde ikke tatt stua, du må tenke litt på deg selv også 😊, en god mamma er en uthvilt mamma . 

14 åringen hadde fått eget rom. 

Hva med at 7 åringen kan velge mellom å dele rom med deg og baby, eller å dele med lillebror på 5. Da føler han seg hørt, og får et valg, selv om ikke er helt de han ønsker. 

Anonymkode: 33d69...927

• Liker 1
Skrevet

Støtter den over her med at 7 åringen kan velge om å dele rom med deg og baby eller med lillebror på 5.

Tenåringer har mer behov for eget rom en en på 7.

Og du trenger et eget rom for deg og baby hvor dere kan trekke dere tilbake. Hadde det kun vært deg så kunne stuen vært en løsning men ikke når du også har en på 7 mnd.

Anonymkode: 2abf4...cad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke tatt stua, du må tenke litt på deg selv også 😊, en god mamma er en uthvilt mamma . 

14 åringen hadde fått eget rom. 

Hva med at 7 åringen kan velge mellom å dele rom med deg og baby, eller å dele med lillebror på 5. Da føler han seg hørt, og får et valg, selv om ikke er helt de han ønsker. 

Anonymkode: 33d69...927

Med en god sovesofa kan man helt fint sove på stua. Har sovet på stua i 1 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...