AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Hei, litt rart spørsmål kanskje, jeg har gjentatte ganger fra flere forskjellige personer hørt at en person som nylig har returnert til mitt miljø angivelig er straffedømt for overgrep mot flertallige mindreårige. Dette er jo en ganske alvorlig synsing å komme med, og jeg burde helt sikkert bare slutte å snakke med de som sladrer, men jeg kjenner jo også at jeg blir nysgjerrig. Vil jo ikke oppfordre de som sprer rykter så derfor har jeg ikke gått til de og bedt om bevis… samtidig dersom det er sant er det kanskje bra folk blir advart? Så hadde håpet det var en måte å finne ut av dette på uten å prate med hverken personen det gjelder eller de som synser… men det er kanskje for mye å håpe på? Har nåværende navn, tidligere navn (angivelig byttet navn etter dommen) bilde og navn på noen av offerene. generelt synes jeg sladring er en uting, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre i denne situasjonen. Noen sier ‘ja men han har jo tatt dommen sin’ og andre mener jo at msn aldri kan stole på en slik person. Har skapt en del uro i miljøet og vet rett og slett ikke hva som skjer eller hvordan jeg skal forholde meg til det. Har kun møtt personen det gjelder en gang, før jeg hørte noen rykter, og av andre grunner er det ikke en person jeg er interessert i å forholde meg til. Så ønsker ikke gå til personen fordi jeg ikke er kjent, er ganske ny i miljøet, og dersom det ikke stemmer føles det uggent. Og kanskje enda eklere hvis det stemmer. Siste utvei blir jo å gå å spørre de som synser om de faktisk har noe bevis og hvis de har det hvorfor ingen har sagt ifra til de overordnede. beklager for veldig vagt innlegg, men det er jo et veldig sensitivt tema som jeg ikke aner hvordan jeg skal forholde meg til. Jeg har vært i miljøet i 1 år, personen det gjelder i 10 år, og flere av de som prater i alt fra 5 til 20 år liksom. personen var i miljø i nabofylke i noen år, så på egenhånd/lagde sin egen gruppe, nå med i mitt fylke, men det er mye turbulens rundt personens gruppe fra før så de er litt på utsiden det jeg lurer på er kan jeg finne ut om personen er skyldig på egenhånd når jeg har navn og ca lovbrudd? hvis ikke, hva er riktig av meg å gjøre i denne situasjonen? ønsker å ta det opp uansett, men hadde håpet å ha noe håndfast bevis først… Synes det er tullete at personen er med men ikke egentlig med og masse synsing og tull. Enten så må han fjernes eller så må vi legge ryktene død. Anonymkode: 5a79e...6d7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 Det finnes dessverre ikke noe offentlig register over overgripere, men nabovarselnorge.no driver et privat register hvor man kan få informasjon, har ikke prøve det selv Anonymkode: 3d635...af6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå