AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Jeg sliter med forstoppelse, har gjort det i mange år, men nå er det helt stopp.. Jeg har brukt fingre (med hansker!) og prøvd å dra/dele opp/dytte det ut, da det er som en stor ball på innsiden av anus, men det sitter helt fast😏 Det er vondt å sitte, for det presser på både nedover og oppover i magen. Samt at det blør endel.. Hva kan evt lege gjøre?🙈 Anonymkode: 9e327...415
Juliv Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 Kjøp avførings middel på apoteket asap. 1
Akebrett Skrevet 7. september 2024 #3 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sliter med forstoppelse, har gjort det i mange år, men nå er det helt stopp.. Jeg har brukt fingre (med hansker!) og prøvd å dra/dele opp/dytte det ut, da det er som en stor ball på innsiden av anus, men det sitter helt fast😏 Det er vondt å sitte, for det presser på både nedover og oppover i magen. Samt at det blør endel.. Hva kan evt lege gjøre?🙈 Anonymkode: 9e327...415 Tarmskylling neste👍🏻 Da får du tatt noe.. Mulig du trenger flere skyllinger når det har virkelig satt seg… 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 Juliv skrev (Akkurat nå): Kjøp avførings middel på apoteket asap. Har brukt laxoberal-dråper noen dager nå, men de hjelper ikke.. Anonymkode: 9e327...415
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 Movicol, reseptfritt på apotek Anonymkode: 1a2a1...dd7 1
SagaP Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 Kjøp mini klyster på apoteket. Fås reseptfritt 3 1
Akebrett Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 (endret) Kjøp dulcolax stikkpiller og de vanlige dulcolax tablettene.. Sett stikkpillen (hust å sette den riktig vei inn) Og Om du er voksen så kan du gjerne svelge unna 4 av tablettene.. (Holde deg hjemme i morgen😂) Kjøp også salven på linken.. Den er respetfri og lokalbedøvende👍🏻 Når du lokalbedøver, så blir anus mer avslappet, noe som naturlig nok kan hjelpe❤️ https://www.apotek1.no/mage-tarm/hemoroider Endret 7. september 2024 av Akebrett .. 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #8 Skrevet 7. september 2024 Du kan prøve mikrolax fra apoteket for å løsne proppen. Ta movicol flere ganger om dagen en periode. Ellers er det bra med rå grønnsaker og vann. Uansett bør du nok bestille en legetime. Anonymkode: e65c5...33c 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Skrevet 7. september 2024 Kjøp heller en pakke rosiner. Det hjelper veldig bra. Anonymkode: 9e967...f5b
luxifine Skrevet 7. september 2024 #10 Skrevet 7. september 2024 Når det er så ille må du bare gyve på med alt: movicol, laxaberol, OG klyster frem til det gir seg. Klyster flere ganger, økte doser med avføringsmidler MASSE VANN og kjøre på. Ring lege ASAP og få råd (men jeg var der du er i påsken og løsningen var å kaste atombomber mot problemet frem til det kom ut. Det MÅ ut!) 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #11 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøp heller en pakke rosiner. Det hjelper veldig bra. Anonymkode: 9e967...f5b Herregud, spar deg! Ei pakke rosiner fungerer ikke nå TS er kommet så langt.. idiotsvar Anonymkode: b40cb...4b4 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Skrevet 7. september 2024 Smør på denne salven et par minutter før du skal bæsje. Denne bruker jeg når jeg har analfrisur. Den bedøver. https://www.apotek1.no/produkter/xylocain-5-salve-10g-14387p Mot forstoppelse ville jeg kjøpt Movicol. Drikk masse, masse vann. God bedring ❤️ Anonymkode: 8c314...ba4
Akebrett Skrevet 7. september 2024 #13 Skrevet 7. september 2024 Det er ikke farlig å ta flere microlax doser👍🏻 1 1
Fulltank Skrevet 7. september 2024 #14 Skrevet 7. september 2024 10 svisker om dagen på en gang i flere dager og drikke myye vann gjennom dagen. Da blir det fart på sakene. Når ting løsner så oppretthold med kanskje 5 svisker om dagen. Ikke glem myye vann.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #15 Skrevet 7. september 2024 Hei Du trenger og ble henvist til akuttmottaket kirurgisk avdeling. De vil få det ut for deg, før du skader mer av slimhinne og muskelatur. Anonymkode: e434e...d37 1
Fulltank Skrevet 7. september 2024 #16 Skrevet 7. september 2024 Fulltank skrev (2 minutter siden): 10 svisker om dagen på en gang i flere dager og drikke myye vann gjennom dagen. Da blir det fart på sakene. Når ting løsner så oppretthold med kanskje 5 svisker om dagen. Ikke glem myye vann. Du har kanskje fått innvendige hemorider også. Kjøpt stikkpiller for det.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #17 Skrevet 7. september 2024 Da dette skjedde meg så kunne jeg ikke komme meg noe sted, jeg stappa opp en teskje og fikk det ut bit for bit, brukte sikkert 2 timer til sammen, svetta sikkert ut 2 liter, blødde litt og. Og da jeg snakka med lege sa han at det var jo og en måte, men funker det så funker det.. lykke til ts, det er altså forjævlig! Anonymkode: 439f9...63b 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #18 Skrevet 7. september 2024 Movicol. Hvor lenge er det siden sist for øvrig, Ts? Spiser du mye med hvitt mel - pasta, hvitt brød mm? (😏 = The smirk is a versatile and suggestive little emoji. It can imply sarcasm, mischievousness, or irony depending on how it's used, but it's also one of the sexiest emojis out there when it's used correctly.) Anonymkode: 2b18b...96d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #19 Skrevet 7. september 2024 Søk hjelp nå, så må du se på kostholdet ditt. Laktulose kan du også kjøpe på apoteket. Klyster tømmer endetarmen, men er ikke noen løsning. Anonymkode: f399b...3c4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #20 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei Du trenger og ble henvist til akuttmottaket kirurgisk avdeling. De vil få det ut for deg, før du skader mer av slimhinne og muskelatur. Anonymkode: e434e...d37 Jeg lå hele dagen der på akutten, ble kjørt med blålys og gitt morfin.. kl 17 var det vasktskifte og jeg ble sendt hjem for det ville "ordne seg selv" mente de. Kjøretur 2 timer hjem, og inn igjen til legen neste dag. "Kjør på med klyster, movicol og det du har, om det ikke er kommet ut iløpet av fem dager (til!!!) Kom tilbake". Joda, legene er superhjelpsomme.. tar det "veldig" seriøst 🙃 Anonymkode: b40cb...4b4 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå