AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Kvinne her, midt i tredveårene, gikk ut fra 7. klasse rundt 2002 og 10. Rundt 2005. Jeg vet at det ble skrevet en noe om meg med tanke på henvisning til spesialist (som aldri ble gjennomført), og husker hva som ble sagt om meg på foreldre/elevsamtalene fra denne tiden, og skulle gjerne fått ut så mye som mulig av disse dokumentene nå. Jeg bor i et annet fylke nå men tror dere barne- og ungdomsskolen jeg gikk på fortsatt har arkiver på dette? Elevmappe eller lignende? Kan de være sendt til et annet arkiv eller digitalisert? Noen som har fått ut slike dokumenter om seg selv i voksen alder? Hvordan gikk dere fram? Anonymkode: 73338...621
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 Send en skriftlig henvendelse til kommunen. Elevmappen fra barneskolen oversendes ungdomsskolen, så de ligger samlet i arkivet. Anonymkode: 45070...72e 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Skrevet 7. september 2024 Takk for tips. da blir ungdomsskolen første telefon på mandag Ligger det virkelig hauger med fysiske papirmapper fra årtier stablet inne på ungdomsskolene? (ble nysgjerrig bare) 😛 HI Anonymkode: 73338...621
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinne her, midt i tredveårene, gikk ut fra 7. klasse rundt 2002 og 10. Rundt 2005. Jeg vet at det ble skrevet en noe om meg med tanke på henvisning til spesialist (som aldri ble gjennomført), og husker hva som ble sagt om meg på foreldre/elevsamtalene fra denne tiden, og skulle gjerne fått ut så mye som mulig av disse dokumentene nå. Jeg bor i et annet fylke nå men tror dere barne- og ungdomsskolen jeg gikk på fortsatt har arkiver på dette? Elevmappe eller lignende? Kan de være sendt til et annet arkiv eller digitalisert? Noen som har fått ut slike dokumenter om seg selv i voksen alder? Hvordan gikk dere fram? Anonymkode: 73338...621 Du begynner med å ta en telefon til kommunen du gikk på skole i sitt kommunearkiv. Skoler og alle kommunale etater skal oppbevare papirer inntil kommunevalget eter at sakene er avsluttet. Når det er kommunevalg, skal fjernarkiv oversendes kommunens fjernarkiv. (Ulike navn på dette i ulike kommuner). Elevmapper skal ikke makuleres, men oppbevares. Har funnet elevmapper og mye rart på mange personer tilbake til personer som er født rett før 2. verdenskrig. Du kan og søke om innsyn i sosialkontorenes og ppt sine mappe for å forsikre deg om at der ikke er noe du kan gå glipp av. God «jakt» i arkivene. Anonymkode: 2a231...7d0
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips. da blir ungdomsskolen første telefon på mandag Ligger det virkelig hauger med fysiske papirmapper fra årtier stablet inne på ungdomsskolene? (ble nysgjerrig bare) 😛 HI Anonymkode: 73338...621 Nei, hos kommunen. Vi trenger skriftlig henvendelse hos oss, tipper det er likt hos alle kommuner. Så det holder ikke med en telefon, men e-post er greit. Anonymkode: 45070...72e 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, hos kommunen. Vi trenger skriftlig henvendelse hos oss, tipper det er likt hos alle kommuner. Så det holder ikke med en telefon, men e-post er greit. Anonymkode: 45070...72e Hun tar en telefon først for å få vite hvem og hvor hun skal henvende seg. Skal hun sitte og skrive til flere instanser og vente på svar så er hun utslitt før hun har begynt, nesten. Ingen skoler skal i sine arkiver ha så gamle elevmapper som tilbake til før år 2000. Anonymkode: 2a231...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå