Gå til innhold

Påvirkning av barns venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye påvirker vi egentlig barnas valg av venner? 

Vi har vært sammen med noen barn og foreldre veldig mye til barnet nå går i 2. Klasse. Nå har foreldrene blitt godt kjent med andre og vi har blitt ganske så ekskludert. Barna våre er mye sammen på skolen (hver dag og hele tiden), men vi gjør lite for der på fritiden. 

Tror dere vi foreldre kan velge litt hvem barna er venn med? Kan vennskapene bestå selv om vi ikke er så mye sammen på fritiden lenger? 

Anonymkode: 28a2a...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye påvirker vi egentlig barnas valg av venner? 

Vi har vært sammen med noen barn og foreldre veldig mye til barnet nå går i 2. Klasse. Nå har foreldrene blitt godt kjent med andre og vi har blitt ganske så ekskludert. Barna våre er mye sammen på skolen (hver dag og hele tiden), men vi gjør lite for der på fritiden. 

Tror dere vi foreldre kan velge litt hvem barna er venn med? Kan vennskapene bestå selv om vi ikke er så mye sammen på fritiden lenger? 

De barna blant foreldre som er mye sammen møtes jo oftere og blir slik bedre kjent..

Anonymkode: 0da59...ae2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 18.54):

De barna blant foreldre som er mye sammen møtes jo oftere og blir slik bedre kjent..

Anonymkode: 0da59...ae2

Ts 

Men det er vel en alder hvor barna velger mer selv etter hvem de passer best sammen med? Jeg var god venn med de barna som mamma var venn med foreldrene, men det gav seg jo også på et tidspunkt. 

Skrevet

Mye avhengig av barnas alder tenker jeg. Jeg legger meg ikke på noe måte opp i hvem barna mine er venner med. 

Ja de omgås jo noen mer enn andre pga vennskap mellom de voksne i familier, men er gjerne mindre med dem på egen fritid. 

Jeg lar barna styre sine vennskap selv, og verken legger til rette for eller hindringer for deres vennskap. 

Vennskap endrer seg også med alderen etterhvert som barna endrer interesser etc. 

Anonymkode: 9f53a...a4d

Skrevet

I min datters klasse er det to jenter som er bestevenner siden barnehagen, de er nå 12. Mødrene er og gode venner og de har begge yngre søsken, så familiene er en del sammen.

Husker i min egen barneskoleklasse at det var to jenter som hang sammen hele barneskolen og ungdomskolen, de hadde og mødre som var gode venninner. Disse jentene fra mun klasse var nok i bunn og grunn veldig ulike og det kom tydeligere frem etter som tiden gikk. I dag som voksne har de null kontakt.

Anonymkode: ef4e9...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...