Gå til innhold

Helt utslitt i helgene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å være så sliten etter arbeidsuka er omme?

Jobber i et hektisk miljø med mye utfordringer blandt unge. Mye psykiske utfordringer.. 

Idag har jeg handlet,ryddet litt i huset. Ellers har jeg ligget på sofaen, merker kroppen er helt utkjørt. 
Jeg er trøtt,vil sove.. 

Vet jeg må opp å lage middag snart, men det er tiltak.. 

Jeg kjenner meg ikke igjen nesten.. 

Skal sies jeg måtte ta migrenemedisin inatt, noe av det kan være derfor men uansett.. 

Er så sliten…

Anonymkode: 177ff...5d9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være. Men om du får nok søvn og ikke har barn som sliter deg ut, så kan det være mangel på næringsstoffer. 

Anonymkode: ede51...32f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være. Men om du får nok søvn og ikke har barn som sliter deg ut, så kan det være mangel på næringsstoffer. 

Anonymkode: ede51...32f

Jeg har barn men de sliter meg ikke ut… er ikke så veldig lenge siden jeg var å målte hos legen, manglet ingenting heller 

Skrevet

Kommer ann på alder og ansvar utenfor jobb også. I tyveårene kunne jeg gå ut, gå på jobb og finne på noe etter jobb. Nå er det full jobb, ansvar for mat, barn, ungdommer , hus, hage, fritidsaktiviteter osv. Jeg har ikke overskudd til mer enn jeg må, og elsker dersom jeg kan få en time for meg selv  på sofaen 😂

Anonymkode: 5dbe9...fd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer ann på alder og ansvar utenfor jobb også. I tyveårene kunne jeg gå ut, gå på jobb og finne på noe etter jobb. Nå er det full jobb, ansvar for mat, barn, ungdommer , hus, hage, fritidsaktiviteter osv. Jeg har ikke overskudd til mer enn jeg må, og elsker dersom jeg kan få en time for meg selv  på sofaen 😂

Ja jeg er jo ikke ungdom lenger. Hehe.  Er 38. 
Men er jo ikke gammel heller… 

Skrevet

Det er utrolig mange tråder på KG for tiden der folk klager over at de er så slitne. Særlig unge voksne. Noen burde forske på dette, for jeg tror ikke tidligere generasjoner var like slitne, i hvert fall snakket de ikke like myemom det. Man kan spørre seg om det handler om et arbeidsliv som har blitt mer krevende eller om de som er unge voksne i dag tåler mindre enn tidligere generasjoner, av en eller annen grunn. Tror nok mange strever litt i overkant etter perfeksjon på alle områder. Det blir man sliten av.

Kan du kutte ned på noe? Kan du jobbe mindre og senke forbruket? Bo billigere sånn at du får råd til å jobbe mindre? Skaffe vaskehjelp om du har god råd?

Anonymkode: d5031...6bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja jeg er jo ikke ungdom lenger. Hehe.  Er 38. 
Men er jo ikke gammel heller… 

Ca samme alder 😊 men jeg hører andre sier man kvikner til igjen når man blir eldre, barna flytter ut, og man får fritid og slipper å være den som må huske og tenke på alt hele tiden. Så dersom jeg trenger å hvile nå tenker jeg bare, ja da trenger jeg det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er utrolig mange tråder på KG for tiden der folk klager over at de er så slitne. Særlig unge voksne. Noen burde forske på dette, for jeg tror ikke tidligere generasjoner var like slitne, i hvert fall snakket de ikke like myemom det. Man kan spørre seg om det handler om et arbeidsliv som har blitt mer krevende eller om de som er unge voksne i dag tåler mindre enn tidligere generasjoner, av en eller annen grunn. Tror nok mange strever litt i overkant etter perfeksjon på alle områder. Det blir man sliten av.

Kan du kutte ned på noe? Kan du jobbe mindre og senke forbruket? Bo billigere sånn at du får råd til å jobbe mindre? Skaffe vaskehjelp om du har god råd?

Ikke alternativ å jobbe mindre nei… jeg bor meg ikke ihjel heller, så det går greit. Det er ikke husarbeidet som knekker meg føler jeg, men arbeidet på jobben. Så det å kutte ned litt en periode er gjerne et alternativ.. har ikke vurdert det før faktisk… 

Man kan jo sykemelde seg en liten prosent så det frigjør en dag feks.. eller..?

Skrevet

Har du vurdert å bytte jobb? 

Skrevet
Lovise78 skrev (3 minutter siden):

Har du vurdert å bytte jobb? 

Nja… et par ganger… men har endelig fått fast jobb, og da er det ikke bare å bytte jobb..

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er du seriøs… ?

Du kan selvsagt ikke sykemelde deg basert på dette. Du er jo ikke syk, men derimot så krever jobben mer enn du klarer å gi. Da må du bytte jobb, ellers så må du gå ned i stillingsprosent.

Ikke rart at sykefraværet er høyt, hvis man mener at man kan sykemelde seg fordi at man ikke klarer å stå i en spesifikk jobb. 

Anonymkode: 4e0e4...6a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nja… et par ganger… men har endelig fått fast jobb, og da er det ikke bare å bytte jobb..

Ser den. Kan du få andre arbeidsoppgaver på jobb da?  Kanskje er du kommer i før-menopause? Jeg var 40 da det skjedde. Mindre østrogennivå i kroppen gjorde at jeg ble slapp og lite tiltakslysten. Sånn har det egentlig holdt seg videre. Jeg er nå i 50-årene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke alternativ å jobbe mindre nei… jeg bor meg ikke ihjel heller, så det går greit. Det er ikke husarbeidet som knekker meg føler jeg, men arbeidet på jobben. Så det å kutte ned litt en periode er gjerne et alternativ.. har ikke vurdert det før faktisk… 

Det er jo ikke du som sykemelder deg selv, men legen din som sykemelder deg evt, om du er syk da. Det er jo ingen varig løsning uansett da, hvis det er selve jobben og arbeidsoppgavene som tar knekken på deg. Se deg om etter en annen jobb, kanskje?

Når det er sagt så er det ganske normalt å være sliten etter arbeidsuka. Bare ligg på sofaen og slapp av i helgene, du. Mange blir slitne fordi helgene også skal være så himla innholdsrike. Det er lurt å av og til gjøre ingen verdens ting.

Skrevet

Derfor helger og ferier er til, for avslapning. Kan hende du er sliten pga migrene eller migrenemedisinen din. Finnes forebyggende medisiner mot migrene også. 

Ellers syns jeg ikke du høres syk ut, så du behøver sykemelding. Det er foresten legen som sykemelder hvis de mener det er behov for det. Man kan ikke bare gå til legen å be om sykemelding. Særlig ikke «bare» fordi man er sliten. Sliten er ikke en diagnose, og det trengs diagnose for å sykemelde. 

Du har både handlet og ryddet i huset i dag. Planlegger å lage deg middag etter hvert. Når jeg er syk må jeg enten få hjelp til sånne ting, eller bestiller levert hjem. Samme med mat, hvorfor bestiller du ikke bare noe fra foodora eller noe, om du er så sliten? Herlighet, snakk om klaging. Eventuelt har de Fjordland og lignende som det bare er å varme opp, ifra Oda. 

Hvis du er trøtt, forslår jeg at du faktisk tar deg en hvil jeg i stedet for å henge på internett. Kanskje du da kommer deg litt mer. 

Anonymkode: 1dcb0...97c

Skrevet

Jeg måtte rett og slett gjøre mer for å få mer energi. Jeg var som deg, nå går jeg turer i skogen og mediterer. Har utrolig mye mer energi.

Anonymkode: 86b3b...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...