AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Del Skrevet 7. september 2024 Hei! Litt inspirert av en annen tråd her, men for å ikke avspore den lager jeg en ny 😊 Jeg er bare litt nysgjerrig på dette med hvor forskjellig man kan tolke en melding / setning når den er skriftlig. Man hører selvfølgelig ikke tonefall eller ser kroppsspråk, og da tenker jeg man i utgangspunktet prøver å anta at folk mener tilnærmet det de skriver. Ikke la fantasien løpe av med deg, og ikke legg egne oppfattelser inn i en objektivt nøytral setning fra andre. Dette handler hovedsakelig om dateingverdenen, der man ikke kjenner den andre heller, men prøver å bli litt kjent 😊 Kan forsåvidt også være der man søker nye venner. Jeg tror nok alle kan gå i fella og tenke nå skriver jeg tydelig humor, men for mottakeren så bare kommer det ikke igjennom. Men hvor mye tolker og tillegger du på småting, som mest sannsynlig den andre ikke tenker på? Jeg har feks pratet (IRL) med noen som chattet med en en stund, men plutselig var det helt stopp. Han var ikke intressert likevel sa hun. Ok, det var jo dumt, hva skjedde? Det som skjedde var at de hadde pleid å avslutte med «God natt 😊 (smilefjes )» så oppgradert til «God natt 🥰 ( hjertefjes). Men, en dag hadde han vært treg til å svare, og så kom det kun «God natt ( ingen emoji). Dette tok hun som en avvisning. Jeg tenker han har vært travel, eller ikke i form eller noe. Er det en hemmelig regelbok som ikke jeg har innsikt i? Tolker folk for mye? Eller tilhører sånne historier sjeldenhetene ( for jeg synes jeg hører mange av de 😂). Anonymkode: 49054...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7. september 2024 #2 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Litt inspirert av en annen tråd her, men for å ikke avspore den lager jeg en ny 😊 Jeg er bare litt nysgjerrig på dette med hvor forskjellig man kan tolke en melding / setning når den er skriftlig. Man hører selvfølgelig ikke tonefall eller ser kroppsspråk, og da tenker jeg man i utgangspunktet prøver å anta at folk mener tilnærmet det de skriver. Ikke la fantasien løpe av med deg, og ikke legg egne oppfattelser inn i en objektivt nøytral setning fra andre. Dette handler hovedsakelig om dateingverdenen, der man ikke kjenner den andre heller, men prøver å bli litt kjent 😊 Kan forsåvidt også være der man søker nye venner. Jeg tror nok alle kan gå i fella og tenke nå skriver jeg tydelig humor, men for mottakeren så bare kommer det ikke igjennom. Men hvor mye tolker og tillegger du på småting, som mest sannsynlig den andre ikke tenker på? Jeg har feks pratet (IRL) med noen som chattet med en en stund, men plutselig var det helt stopp. Han var ikke intressert likevel sa hun. Ok, det var jo dumt, hva skjedde? Det som skjedde var at de hadde pleid å avslutte med «God natt 😊 (smilefjes )» så oppgradert til «God natt 🥰 ( hjertefjes). Men, en dag hadde han vært treg til å svare, og så kom det kun «God natt ( ingen emoji). Dette tok hun som en avvisning. Jeg tenker han har vært travel, eller ikke i form eller noe. Er det en hemmelig regelbok som ikke jeg har innsikt i? Tolker folk for mye? Eller tilhører sånne historier sjeldenhetene ( for jeg synes jeg hører mange av de 😂). Anonymkode: 49054...239 Hvis man lurer på hva folk legger i emojiene så går det an å spørre. Det gjør jeg. Jeg spør rett ut jeg...Hva mener du med? 😉 Måtte spørre en fyr om det, for 😉 følte jeg ble flørting. Han sa at den var ment som glimt i øyet.... Så da droppa han den, og det er jo greit det. Samme hva folk sier til meg, bare de mener det de sier, og står for det de mener. Det er veldig viktig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Del Skrevet 7. september 2024 Irak skrev (3 minutter siden): Hvis man lurer på hva folk legger i emojiene så går det an å spørre. Det gjør jeg. Jeg spør rett ut jeg...Hva mener du med? 😉 Måtte spørre en fyr om det, for 😉 følte jeg ble flørting. Han sa at den var ment som glimt i øyet.... Så da droppa han den, og det er jo greit det. Samme hva folk sier til meg, bare de mener det de sier, og står for det de mener. Det er veldig viktig for meg. Ja, dette tenker jeg også er normal oppførsel når man blir kjent - man spør direkte dersom man er usikker. For folk bruker emojis ulikt. Jeg er helt enig også ang siste del, man må jo mene det man sier. Det er sikkert mange som bevisst lyver for å oppnå noe, og det blir jo en annen sak. 😊. ( litt på siden, men gøy det med blunkefjes. Både meg og far min bruker det som glimt i øyet, helt til nevøen vår sa vi var litt suspekte som drev og flørtet i familiegruppechatten 😂 Jeg tenker det kommer ann på konteksten også.) Anonymkode: 49054...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mathilde88 Skrevet 7. september 2024 #4 Del Skrevet 7. september 2024 Jeg tror mange de som overanalyserer ikke skjønner selv at de gjør det, for dem er det bare den fornuftige tolkningen. Så antageligvis skjønner de ikke at dette spørsmålet er rettet til dem 😊 For henne var det tydelig at den siste meldingen var en avvisning, og da var det ikke mer å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mathilde88 Skrevet 7. september 2024 #5 Del Skrevet 7. september 2024 Jeg hadde altså ikke tolket det som en avvisning, bare for å klargjøre . Det tror jeg ikke mange hadde gjort heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå