AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Har kjøpt noen sandaler til innebruk i barnehagen da de ønsker det, men de er litt tror store pr nå. Har noen crocs hjemme som kun var ment til bruk til postkassen etc, men er det veldig ikke å benytte de et par tre måneder i barnehagen barnehagen til de andre passer litt bedre? Anonymkode: 5693b...130
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 Hvorfor skulle det være krise? Min bruker crocks i 1. klasse, helt supert det. Anonymkode: 78a9b...299 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle det være krise? Min bruker crocks i 1. klasse, helt supert det. Anonymkode: 78a9b...299 Det ble sterkt frarådet da de kom på markedet, fysioterapeuter og ortopeder oppfordret til å kaste de i søpla med en gang. Grunnen er at de belaster ankler, knær og hofte/rygg helt feil, de gir ingen støtte og sitter løst på foten. Dette fører til feilstillinger oppover nevnte plasser. Kan også disponere for fotsopp da de blir svette og klamme på føttene av disse. Anonymkode: 5693b...130 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det ble sterkt frarådet da de kom på markedet, fysioterapeuter og ortopeder oppfordret til å kaste de i søpla med en gang. Grunnen er at de belaster ankler, knær og hofte/rygg helt feil, de gir ingen støtte og sitter løst på foten. Dette fører til feilstillinger oppover nevnte plasser. Kan også disponere for fotsopp da de blir svette og klamme på føttene av disse. Anonymkode: 5693b...130 Det der med «belaster knær» er det rene vås. Føttene til et menneske er designet for å gå helt uten støtte. Sko med støtte bidrar til dårlig utvikling av musklene i føttene. Og de - ikke sko - skal støtte knær, ankler etc. Om musklene til et barn alt er så ødelagte at det behøver tilrettelegging er det ikke skoene som er feil. Det er mangel på bevegelse. I 2024 anbefaler vi jevnt over sko med minst mulig støtte, så vide det er mulig å få dem, og minst så vide at barn og voksne kan sprike med tærne i skoene. Anonymkode: 2109f...8be 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 Bare å bruke. Sykt å skulle kjøpe nye dyre bare for en kort tid. Anonymkode: 25f57...411 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 Ikke crocks, kjøp noe som støtter liten barnefot- sandaler. Anonymkode: a41e6...dc8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 Herregud,selvsagt kan ungen bruke crocs! Ingen barn dør av å bruke crocs noen timer om dagen i et par mnd.. Anonymkode: 1ed9b...f5d 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #8 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke crocks, kjøp noe som støtter liten barnefot- sandaler. Anonymkode: a41e6...dc8 barn trenger de ikke innesko som støtter foten på noen som helst måte. Utesko på ulent terreng er noe annet. Anonymkode: 78a9b...299 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Skrevet 7. september 2024 Hvorfor har de innesko i barnehagen? Stakkars barneføtter. Anonymkode: 84e7b...5b0
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #10 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det ble sterkt frarådet da de kom på markedet, fysioterapeuter og ortopeder oppfordret til å kaste de i søpla med en gang. Grunnen er at de belaster ankler, knær og hofte/rygg helt feil, de gir ingen støtte og sitter løst på foten. Dette fører til feilstillinger oppover nevnte plasser. Kan også disponere for fotsopp da de blir svette og klamme på føttene av disse. Anonymkode: 5693b...130 Det er sko med hull i!! Anonymkode: 84e7b...5b0 1
maggan Skrevet 7. september 2024 #11 Skrevet 7. september 2024 Jeg tenker det kommer an på barnets alder. Er det snakk om en 1 - 2 åring så ser jeg fort for meg at de kan bli "klumpete" og gjøre mer skade enn nytte. Er det eldre barn så tenker jeg det er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Skrevet 7. september 2024 Det går helt fint for noen måneder om barnet syns de er ok. Jeg jobber i barnehage, og ulempen jeg ser med crocs som innesko, er at de faller av i lek og kan bli litt i veien for barna. Så jeg anbefaler det ikke. Men jeg hadde ikke frarådet det for en periode heller. Ideelt sett skulle ikke barna hatt på innesko, tenker jeg, eller ha innesko som er mest mulig lik sokker. Men både barn og voksne skal ha det hos oss også. Årsaken som oppgis er at barna da har noe på føttene ved evakuering pga brannalarm i vått og/eller kaldt vær. Jeg har stått ute i snøen med et inneskoløst barn på hver arm ganske lenge mens vi ventet på at brannvesenet skulle komme og sjekke ut alarmen (som heldigvis var falsk). Det mest praktiske med det som jeg ser hos oss, er at det blir vått i gangen når det regner eller snør ute, og vi rekker ikke å få tørket opp før noen har tråkket i det og blitt våt om de ikke hadde innesko. Anonymkode: 5163c...94a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #13 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det ble sterkt frarådet da de kom på markedet, fysioterapeuter og ortopeder oppfordret til å kaste de i søpla med en gang. Grunnen er at de belaster ankler, knær og hofte/rygg helt feil, de gir ingen støtte og sitter løst på foten. Dette fører til feilstillinger oppover nevnte plasser. Kan også disponere for fotsopp da de blir svette og klamme på føttene av disse. Anonymkode: 5693b...130 Herregud for noe tull. Anonymkode: fd659...f3b 3 3
Brunello Skrevet 7. september 2024 #14 Skrevet 7. september 2024 (endret) Sier som en av gutta i Norske Rednecs. Å gå med Crocs kan sammenlignes med å bli sugd av en mann. Det er deilig helt til du ser ned. Endret 7. september 2024 av Brunello 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #15 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Herregud for noe tull. Anonymkode: fd659...f3b Har du fagkompetanse? Anonymkode: 5693b...130
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #16 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvorfor har de innesko i barnehagen? Stakkars barneføtter. Anonymkode: 84e7b...5b0 Tror det er minst to årsaker. Den ene er at mange gulv i barnehage er glatte med vanlig sokker. På vinteren er kanskje barna småkalde på beina og ullsokker gjør det enda glattere. De ønsket innesko for å unngå skader. Den andre årsaken er ved evakuering (brannalarmen går!!!). Den gikk midt på vinteren i vår barnehage og alle barna som ikke hadde innsko på seg, måtte gå ut i sokkene. Det var isete på bakken og kjempekaldt. Det var ikke tid til annet enn å forlate bygget. Anonymkode: f269a...1ce
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #17 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du fagkompetanse? Anonymkode: 5693b...130 Fagkompetanse på crocs? 😅 Anonymkode: fd659...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #18 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fagkompetanse på crocs? 😅 Anonymkode: fd659...f3b Ser at du ikke ha noe peiling. Fysioterapeut, ortoped, fotterapeut... Anonymkode: 5693b...130
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #19 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser at du ikke ha noe peiling. Fysioterapeut, ortoped, fotterapeut... Anonymkode: 5693b...130 Dette blir litt komisk, altså 😅 Anonymkode: fd659...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #20 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette blir litt komisk, altså 😅 Anonymkode: fd659...f3b Du vet ikke at ulike sko belaster føtter og kroppen ulikt og at ikke alle er bra? Anonymkode: 5693b...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå