Gå til innhold

Hva er greia med «livets» alt mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt når det begynte, men i hvert fall i løpet av siste ca et år synes jeg påfallende mange kaller noe de liker for «livets». Som livets jakke, livets solnedgang, livets kanelbolle osv. Hvor kommer dette fra, og hvorfor har det spredt seg så fort?

Anonymkode: 136af...827

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en noe som kommer fra sosiale medier, sett flere influenser snakk og skrive på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags norskifisering av «of my life», kanskje? Jeg synes bare det ser så rart ut. Kunne i det minste spandert på seg et adjektiv også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke livsens isteden ser kanskje bedre ut også

Anonymkode: 5e7a7...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer jo med alle ord og fraser. Husker jeg en periode hørte flere menn si "premiere på setning". Da tenkte noe hadde spredd seg fra et eller annet.

Anonymkode: ab7be...a4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 14.23):

Er det en slags norskifisering av «of my life», kanskje? Jeg synes bare det ser så rart ut. Kunne i det minste spandert på seg et adjektiv også.

Er det det ja? Jeg skulle spørre hva dette betydde, for ikke hørt det . Jeg ville sagt «Tidenes ferie» « vacation of my life» 

Anonymkode: 3aa4a...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk flaut influenceruttrykk. 

Anonymkode: 1be5e...4d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt det sammen med «funker fjell» og senk uttrykket på havets bunn!

Anonymkode: 1f7c5...bb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 14.15):

Jeg vet ikke helt når det begynte, men i hvert fall i løpet av siste ca et år synes jeg påfallende mange kaller noe de liker for «livets». Som livets jakke, livets solnedgang, livets kanelbolle osv. Hvor kommer dette fra, og hvorfor har det spredt seg så fort?

Hæ?? Aldri hørt, heldigvis. Sikkert en TikTok trend 🙄

Anonymkode: 1a3c6...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hørt ting som "livets største dag", da gjerne om bryllupsdagen eller folk som har fått barn. Evt vunnet i lotto eller OL. Men livets jakke var ny for meg :D

Anonymkode: d07c7...61e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte influencere snakker jo om «Livets mascara» og alt mulig annet «Livets ditt og datt». Puteflaut. 

Anonymkode: 1be5e...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at man alle burde lære av å være mer positivt innstilt, være mer takknemlig og sette mer pris på de små øyeblikk, men hvis jeg hører noen kalle kaffen på jobb for "livets kaffe", twisten i skåla for "livets twist" eller knekkebrød med brunost for "livets lunsj", så spyr jeg. For det handler ikke om positivitet og takknemlighet, men er en tom overdrivende klisjè som er falsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin gjelsvik er utrolig fæl på dette her😅 «livets ferie», «livets kaffekopp» eller «livets frokost.» 

Anonymkode: dcfc7...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det siste som er observert: "Livets fisk"!  Kveite på 93 kilo..😳

Anonymkode: a1770...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets kanelbolle er digga, da. 😋

Anonymkode: f5a07...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker det ikke selv, men tolker det bare som en måtte å uttrykke at det som er "livets" er det beste man har prøvd av den slags. 

Anonymkode: b0f52...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...