Gjest Gjest_Embla_* Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Dere som får bryllupet betalt av foreldrene deres - hvem står som vertskap i invitasjonen? Begge foreldrepar? Dere?
Gjest Svimle Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Mine foreldre betaler mat og drikke, og etter at de tilbød seg (og veldig gjerne ville dette), tok jeg og forloveden min opp dette med om de skulle invitere, eller om det var vi. Vi syntes det hadde vært koselig om mine foreldre inviterte, det ER tross alt de som betaler for maten og drikken! Så vi spurte de, om de hadde lyst til å invitere. Det hadde de lyst til, så det er de som inviterer til festen. Jeg lager invitasjonene og står for utsending og sånt, mens det i invitasjonen står det "i anledning X og X s bryllup har vi den glede å invitere....". Vielsen og festen skjer på hjemgården min, så mine foreldre er virkelig vertskap i vårt bryllup! (de stiller hele gården til disposisjon, både til overnatting i huset og til en haug med campere )
Gjest Gjest_Embla_* Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 Så flott!! Problemet vårt er at vi gjerne vil at foreldrene våre skal invitere, men at det ene foreldreparet ikke vil. Fordi de ikke føler at det er "deres" arrangement (de ville vel gjort ting litt annerledes hvis de hadde bestemt). Og så vil altså det andre foreldreparet gjerne at begge foreldreparene skal være vertskap. Ikke et alternativ at det ene foreldreparet som vil skal stå skal være vertskap alene, i og med at det er et spleiselag.. Hmm..
Gjest Svimle Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Hva om dere skriver Hilsen Brudepar, Foreldre og Svigerforeldre? (altså navnene i stedet for da, hehe)
SissiB Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Hos oss var det foreldrene som inviterte....... I invitasjonene sto det xxxx & xxxxx og xxxx & xxxxx Har i anledning av xxx & xxx bryllup gleden av i invitere .....osv
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Hos oss er det også begge foreldreparene som inviterer.
Susan Sto Helit Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Hos oss er det vi som inviterer. Vet ikke om foreldrene våre reagerer på det. Det har ikke sagt noe. Mine foreldre bidrar økonomisk, men vi hadde kommet litt ut i planleggingen før de rakk å tilby dette. Synes det hadde blitt rart om foreldrene inviterte når de har liten innflytelse både over gjesteliste og resten av festen. (De får komme med innspill, men det er vår dag og blir slik vi ønsker.)
Gjest Gifteklar Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Foreldrene våre inviterer til bryllupsfest. Ikke fordi de betaler alt, men det er tradisjon i våre slekter at det gjøres på denne måten. (vi deler utgiftene på tre) Liker tradisjoner, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå