Gå til innhold

Flytte til Frankrike

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å flytte til Frankrike, men litt usikker på kravene. Siden jeg er norsk og Norge er EØS medlem burde det være ganske lett. Men må jeg jobbe for å bo der? Hadde tenkt å ikke jobbe på et år. I tillegg skal jeg gifte meg med en mann fra et ikke EU/EØS land, men det ser ut til at han kan flytte etter meg etter vi blir gift. Hvis det er slik at det krever at jeg har en jobb, så kan jeg få meg jobb tidligere 

Anonymkode: 9f4c0...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lyst til å flytte til Frankrike, men litt usikker på kravene. Siden jeg er norsk og Norge er EØS medlem burde det være ganske lett. Men må jeg jobbe for å bo der? Hadde tenkt å ikke jobbe på et år. I tillegg skal jeg gifte meg med en mann fra et ikke EU/EØS land, men det ser ut til at han kan flytte etter meg etter vi blir gift. Hvis det er slik at det krever at jeg har en jobb, så kan jeg få meg jobb tidligere 

Hvor har du denne opplysningen fra? 

Anonymkode: 9c114...95a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor har du denne opplysningen fra? 

Anonymkode: 9c114...95a

Fra flere kilder. At så lenge vi er gift og jeg bor der, så kan han søke om å flytte dit hvor jeg bor

Skrevet

Snakker du litt mer enn ungdomsskole-fransk? 

Frankrike er et byråkratisk styr å flytte til (og egentlig også å bo i). Bankkonto, leie bolig, telefon, bredbånd, offentlige tjenester du skal ha tilgang til, selvangivelsen(grøss...)

Har du god tid og tilløp til krum nakke så kjør på.....

Her høres det ellers ut som et kreativt forsøk på å ordne immigrasjon til EU/Schengen for en person? Lykke til i møte med fransk byråkrati.

Anonymkode: 85a9a...c9f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 14.03):

Fra flere kilder. At så lenge vi er gift og jeg bor der, så kan han søke om å flytte dit hvor jeg bor

Han kan sikkert søke om det, men det er slett ingen automatikk, og det betyr ikke at det ikke er et "fjell" av formelle krav til deg for at noe slikt skal kunne skje. Det er ikke så lettvint skjønner du...

Anonymkode: 85a9a...c9f

• Liker 3
Skrevet

Kanskje snakk med den norsk ambassaden i Frankrike? Har du en utdanning som gir jobb i landet?

Anonymkode: c2127...f46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 8.03):

Vil tippe at det i Frankrike, som i Norge, stilles krav til familieinnvandring. Er det noen lunde likt som i Norge, så vil dere ikke få invilget familieinnvandring dersom du ikke jobber.

Anonymkode: ed2be...a4a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 14.03):

Gift eller ikke er faktisk ikke så nøye. Det viktigste er at du kan bevise at du er i stand til å forsørge både deg selv og den andre personen.

Anonymkode: 8df59...b13

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...