Gå til innhold

Kjøpe ny telefon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjennom hele livet har jeg kjøpt brukt telefon og egentlig vært greit fornøyd med det. Fikk ny telefon av forrige jobben jeg har vært godt fornøyd med, men som de fleste telefoner har batteri og kamera blitt dårligere. Skal på en lengre reise og skal produsere en del medieinnhold, og ønsker da en pålitelig telefon og vurderer oppgradering. Hva gir mest for pengene om dagen? Er vant til iPhone, så er vel kanskje lettest noe innen det.

Anonymkode: cc928...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er jo ofte litt låst i en verden etter noen år. Lagrede passord, kjøpte apper, system og oppsett hjemme osv. Det må jo tas med i regnestykket 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre siste mobilene mine har vært brukte iPhone, kjøpt lokalt av folk som har oppgradert til nyeste modell eller heller ville ha android igjen. 

Den neste blir nok en ny iPhone, håper det blir tilbud på 15 pro max når 16 kommer snart! 

Endret av Neket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 12.33):

men som de fleste telefoner har batteri og kamera blitt dårligere

Kameraet har blitt dårligere? Hvordan fikk du det til?

Anonymkode: 541f2...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje hen mener sammenlignet med nyere modeller. Linsene kan jo også få riper. 

Anonymkode: 4fad2...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Apple gjør kameraene dårligere på eldre telefoner gjennom oppdateringer for å få deg til å kjøpe ny telefon.

Anonymkode: 98fcd...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 12.33):

Gjennom hele livet har jeg kjøpt brukt telefon og egentlig vært greit fornøyd med det. Fikk ny telefon av forrige jobben jeg har vært godt fornøyd med, men som de fleste telefoner har batteri og kamera blitt dårligere. Skal på en lengre reise og skal produsere en del medieinnhold, og ønsker da en pålitelig telefon og vurderer oppgradering. Hva gir mest for pengene om dagen? Er vant til iPhone, så er vel kanskje lettest noe innen det.

Jeg kjøpte meg en Googletlf og har ikke angret et sekund på det. Veldig fornøyd. 

Brukervennlig, godt kamera og grei batterikapasitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Apple gjør kameraene dårligere på eldre telefoner gjennom oppdateringer for å få deg til å kjøpe ny telefon.

Anonymkode: 98fcd...ecc

Njaaaa, det var vel litt konspirasjonsteori? Er en del eldre iPhoner som er kjent for å produsere bedre bilder enn de nyeste, mest på grunn av hvordan softwaren behandler bildene ulikt.  Ofte mer aggressiv foto-software på de nye telefonene. 

Anonymkode: 73dca...c0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 7.9.2024 den 16.01):

Man er jo ofte litt låst i en verden etter noen år. Lagrede passord, kjøpte apper, system og oppsett hjemme osv. Det må jo tas med i regnestykket 

Og det tror du ikke blir med over på ny tlf?

Anonymkode: 69626...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det tror du ikke blir med over på ny tlf?

Har man en iPhone med AirPlay og mange kompatible enheter er det ikke alltid like greit. 
Og apper kjøpt på AppStore blir ikke med over på Google Play

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 9.9.2024 den 20.07):

Har man en iPhone med AirPlay og mange kompatible enheter er det ikke alltid like greit. 
Og apper kjøpt på AppStore blir ikke med over på Google Play

Ikke bland forskjellige OS! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...