Gå til innhold

Katt som gjør ifra seg på gulvet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Begynner bli smågal og sliten av katten vår. Den er en kastrert hannkatt på 9 år. Fra den var liten har den vært stresset og i perioder skitt på gulvet. Den liker ikke kos og biter hvis jeg prøver ha den på fanget. ( kommer nok av at den plutselig ble veldig syk som liten) Den vekker meg midt på natten enten ved å klore på døra eller hvis den er ute, mjauer og vekker både meg og naboene.  Og fra da av er det et evig mas om å slippes ut og inn. Jeg får maks 4 t søvn av den. Men det største problemet er at den ikke vil gjøre fra seg på kasse. Og den kommer faktisk inn for å skite på gulvet. Eller den gjør i fra seg på platten ute. Den er helt frisk (Har vært til veterinær) Har prøvd det meste, men nå orker jeg snart ikke mer. Prøvd å omplassere den også, men ingen vil ha en katt som ikke vil koses med. 

Anonymkode: 620fb...936

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyr har ulike personligheter og preferanser, sånn er det bare. Har selv katt som tåler ett kyss, prøver jeg meg på nummer to, så klapper han til meg 😂 savner katt på fanget, men trøster meg med at han kommer løpende når han ser meg, og ønsker mer kos når vi er ute i hagen sammen. 

Angående mas inn og ut, har du anledning til å sette inn katteluke, ha et vindu på gløtt eller eventuelt sette opp et isolert kattehus utenfor? 

Mtp. renslighet så vet jeg ikke, håper noen andre har gode innspill. Kattedoen er ren og pen, med en sand katten liker? 

Anonymkode: f8d66...129

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd ulik type sand og do. Men den overser kattedoen fullstendig. Katteluke er desverre ikke mulig å å sette inn her.  Katter har jo ulik personligheter. Har vokst opp med katter, men denne er til tider mannevond😅. Alle naboungene er redde for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd do uten lokk? Hvis den alltid skiter i samme område, så kan det kanskje hjelpe å sperre av tilgangen om det er mulig? uansett bør det rengjøres med enzymvaskemiddel som fjerner lukt, du finner sikker online eller på dyrebutikken. 

Du kan også prøve å sette kattedoen ute. Prøv også ulike typer strø, katter kan være sære på sånt. 

Hvis ingenting funker, så ja... Da må du nesten selv avgjøre om du kan leve med en urenslig og mannevond katt. Personlig ville jeg nok avlivet en slik katt heller enn å prøvd å omplassere den siden den er nesten dømt til å bli en kasteball om du ikke er så heldig å finne en bondegård... 

Anonymkode: b125a...41b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, for jeg har en katt på 5 år som også er kastrert hannkatt, og som pisser inne når det er stress i reviret eller sikkert andre grunner også.

Han har ren kasse og kan pisse i vinduskarmen, på sko, på gulvmatte, på blomsterpotten eller midt på gulvet.

Noen ganger tror jeg han tisser fordi han ikke får viljen sin, dvs at han ikke liker maten eller ikke får smake på maten som jeg spiser som ikke er bra for katter, eller så er det stress.

Har prøvd forskjellige sprayer og dufter som dyrlegen anbefaler og har skjekket urinen hans, men han er frisk.

I perioder da han pisser og ødelegger tingene mine, tenker jeg at han må avlives, men i perioder der han ikke pisser så kjenner jeg at jeg elsker han over alt på jord.

Anonymkode: 00e10...5f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en sånn katt og den ble avlivet etter den skeit og ettåringen klarte å spise en kattelort… Da orket jeg ikke mer. 

Anonymkode: 264d8...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har kattedo uten lokk😊I dag satte han seg og 💩 på stuegulvet rett ved siden av soffaen der jeg satt.🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en katt som bare ikke ble renslig inne, jeg prøvde alt. Det var helt håpløst, den tisset og bæsjet akkurat der den ville. Litt gikk i doene, resten på puter, pledd, poser, vesker, klær, det den kunne finne. 

forsøkte alt fra doer overalt, ulike dokasser med og uten tak, forskjellig sand, alt jeg fikk tak i. Skiftet sand konstant, men ingenting hjalp. 
så det ble dessverre avliving etter å ha snakket med dyrebeskyttelsen og veterinæren. 
Jeg ville ikke omplassere en katt som tydeligvis ikke ble renslig, fordi det er så mange flotte katter der ute som er renslige og fortjener et hjem. Jeg behandlet katten min bra uansett, men det er ikke en garanti at andre som hadde fått katten min kanskje hadde gjort det. 

Anonymkode: c576d...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde en katt som bare ikke ble renslig inne, jeg prøvde alt. Det var helt håpløst, den tisset og bæsjet akkurat der den ville. Litt gikk i doene, resten på puter, pledd, poser, vesker, klær, det den kunne finne. 

forsøkte alt fra doer overalt, ulike dokasser med og uten tak, forskjellig sand, alt jeg fikk tak i. Skiftet sand konstant, men ingenting hjalp. 
så det ble dessverre avliving etter å ha snakket med dyrebeskyttelsen og veterinæren. 
Jeg ville ikke omplassere en katt som tydeligvis ikke ble renslig, fordi det er så mange flotte katter der ute som er renslige og fortjener et hjem. Jeg behandlet katten min bra uansett, men det er ikke en garanti at andre som hadde fått katten min kanskje hadde gjort det. 

Anonymkode: c576d...f75

Jeg spurte foreldrene mine som bor på gård om de kunne ta over han, men det vil de ikke siden han er så sur og urenslig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...