Gå til innhold

Asperger og trang til å kjøpe ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en far som har asperger.  Noe som er spesielt med pappa er at det er en del ting han ikke klarer å slutte å kjøpe. Siden han har alt for mye av disse tingene så gir han dem videre til barna. Jeg har sagt gjentatte ganger at  jeg ikke vil ha disse tingene så han må slutte å kjøpe dem til meg. Men han klarer ikke å slutte.

I dag hadde han kjøpt disse tingene til meg igjen og jeg fortalte han at jeg har sagt mange ganger at jeg ikke vil ha dem om at han må slutte å kjøpe disse tingene til meg.  Han anerkjenner at jeg har sagt til han at jeg ikke vil ha disse tingene, men han kjøpte dem likevel.  Jeg ønsker ikke krangle med pappa eller fornærme han. For i hans hode så er han snill som kjøper disse tingene til meg. Så jeg presser han aldri hardt på hvorfor han ikke klarer å slutte å kjøpe disse tingene.

Pappa er heller ikke lett å snakke med. Om  jeg presser han for hardt på hvorfor han ikke slutter å kjøpe tingene når han har skapene fulle og vi barna har sagt gjentatte ganger at vi ikke vil ha disse tingene så går han bare. Han er ikke en som er villig til å diskutere slike ting. Han blir fornærmet og lei seg. 

Lurer på om det kan være noe med autismen. For det er så spesielt at han ikke klarer å slutte å kjøpe disse tingene selv om han i hvert fall på en måte vet at jeg ikke vil ha disse tingene og at jeg har bedt han om å slutte å kjøpe disse tingene drøssevis av ganger. 

Anonymkode: d2be9...ba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hyperfokusering er jo veldig vanlig med autisme, og faren din sin måte å hyperfokusere på kan være da og handle disse konkrete tingene. Det er ikke bare å slå av, det går veldig på autopilot. 

Anonymkode: f34ba...fe0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hyperfokusering er jo veldig vanlig med autisme, og faren din sin måte å hyperfokusere på kan være da og handle disse konkrete tingene. Det er ikke bare å slå av, det går veldig på autopilot. 

Anonymkode: f34ba...fe0

Takk for svar. 

TS

Anonymkode: d2be9...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...