Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer begynte å røyke etter vi ble sammen. Hadde aldri sett 2 ganger på han hvis han røyket da jeg traff han.

Økonomien er ikke helt på topp,så at han bruker penger på røyk irriterer meg. Han lover å slutte, men det skjer ikke. 

Denne måned måtte vi kjøpe bildekk pga punktering. Jeg sa da at vi må være forsiktig med pengene vi har igjen. Men han kjøper røyk som vanlig. Nå er kontoene tom. Han ringte meg i stad og spurte om jeg kunne kjøpe kjøttdeig og spagetti. Har ikke penger sa jeg pga at du prioriter røyken framfor mat. Og han ble sur som vanlig hvis jeg sier noe negativt om røyk

Var det unødvendig av meg å si det? Følte at jeg måtte få ut frustrasjonen 

Anonymkode: 63018...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bedt han gå til legen for å få hjelp, det koster penger det også, men det er tross alt bedre for helsa og hjemmesituasjonen. Og om han ikke er interessert i å slutte, hverken med eller uten hjelp, kan du gå eller kaste han ut.

Skrevet

Jeg har ikke mange absolutte dealbreakere, men røyking (kanskje med unntak av sporadisk festrøyking) er en av de. Ikke bare stinker det, er dyrt og svært helseskadelig, men det å begynne og røyke i voksen alderm i 2024, og i et samboerskap med en ikke-røyker, vitner om lav mental kapasitet.

• Liker 1
Skrevet

Røyking er idioti, ja. Dårlig økonomi eller ikke. 

Men hvorfor i alle dager kjøper dere spagetti og kjøttdeig, eller middag i det hele tatt, på sparket? Pasta kan man få i store økonomi-pakninger på en del kjedebutikker som Gigabox eller Eurospar. Kjøttdeig er regelmessig på tilbud, eller i halv-pris disken, så det er det lett å ha klar i fryser. 

Anonymkode: 967ff...5a6

Skrevet

Felles økonomi går til felles utgifter. Så kan dere bruke hver deres pott med egne penger til resten, om det er røyk, fotpleie, bøker, dataspill. 

Anonymkode: 7335e...ffb

Skrevet

Røyking er en dealbreaker for min del i hvert fall. Det stinker og er dummere enn å sette fyr på pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...