Gå til innhold

Til utleiere/husverter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leide en leil når jeg var i full jobb. Etter å ha bodd i leil i en mnd falt hele livet mitt i grus. Med sykdom og mistet jobben grunnet sykemelding (ikke lovlig, men var så utbrent at klarte ikke gjøre noe). Ville du som utleier reagert på dette? Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang.

Anonymkode: e19fb...2b1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de fleste ikke bryr seg så altfor mye sånn egentlig. 
Hadde du vært MMA-utøver og kommet hjem blodig og skamslått hver kveld hadde nok flere tenkt mange rare tanker. Men sykemelding og hjemmeværende bryr ikke så mange

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du betaler det du skal når du skal, så bryr jeg meg ikke om du er hjemme 24/7 eller drar på 3 måneders backpacking i Asia.

Anonymkode: 42b32...aee

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge du betaler det du skal når du skal, så bryr jeg meg ikke om du er hjemme 24/7 eller drar på 3 måneders backpacking i Asia.

Anonymkode: 42b32...aee

Enig

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang.

 

Hadde jeg aldri funnet på å kommentere overhodet. Be han dra dit pepperen gror, han har ingenting med det å gjøre og er laaangt utenfor hva han har noe han skulle sagt på som utleier. Hvis han ikke vil ha folk i huset på dagtid skulle han ikke leid ut leiligheten. 

Anonymkode: c8233...cb4

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok stusset litt på det ja og fulgt ekstra godt med. Iallefall om jeg bodde i samme hus! 
Har tidligere brent meg kraftig på en tidligere leieboer, som resulterte i full renovering av leiligheten. Da var det store endinger som gikk meg fullstendig hus forbi før det var forsent. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde jeg aldri funnet på å kommentere overhodet. Be han dra dit pepperen gror, han har ingenting med det å gjøre og er laaangt utenfor hva han har noe han skulle sagt på som utleier. Hvis han ikke vil ha folk i huset på dagtid skulle han ikke leid ut leiligheten. 

Anonymkode: c8233...cb4

Tusen takk for fin mld. Skulle ønske alle tenkte sånt. Jeg betaler på avtalt dag hver mnd og har aldri fest el.l. 

Anonymkode: e19fb...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker på slitasje og kan sikkert ikke styre seg.

Anonymkode: cbd2f...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnom skrev (15 minutter siden):

Hadde nok stusset litt på det ja og fulgt ekstra godt med. Iallefall om jeg bodde i samme hus! 
Har tidligere brent meg kraftig på en tidligere leieboer, som resulterte i full renovering av leiligheten. Da var det store endinger som gikk meg fullstendig hus forbi før det var forsent. 

De følger med ja.. oppleves som utrolig ubehagelig. Ikke orker jeg si noe. Men om dette skjer deg en annen gang så tenk litt på at når en leier så skal det jo være en trygg base og en plass man kan slappe av. Ett hjem. Ting skjer i livet man ikke har kontroll over, på lik linje som om man eier eget hus.

Anonymkode: e19fb...2b1

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang.

Anonymkode: e19fb...2b1

Hva slags ubehag?

Anonymkode: 28fe5...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør utleieren da? Kommenterer ting? Snoker rundt din del?

Vedkommende har uansett ikke noe med det å gjøre, så det kan høres ut som at hn tråkker over noen grenser. 

Anonymkode: 83c3b...35a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags ubehag?

Anonymkode: 28fe5...ff9

Snoking i vinduer, kommentarer, stygge blikk, plukker søpla mi utav bosskassen noe som jeg syns er både rart og ekkelt. Meldinger om at jeg må hente posten min (var litt for mye reklame som var komt på en dag og to). Har og blitt stoppet på matbutikken, i parkeringa, og spurt om jeg ikke skulle på jobb forså riste på hodet.. 

Anonymkode: e19fb...2b1

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snoking i vinduer, kommentarer, stygge blikk, plukker søpla mi utav bosskassen noe som jeg syns er både rart og ekkelt. Meldinger om at jeg må hente posten min (var litt for mye reklame som var komt på en dag og to). Har og blitt stoppet på matbutikken, i parkeringa, og spurt om jeg ikke skulle på jobb forså riste på hodet.. 

Anonymkode: e19fb...2b1

Oj da. Dette er jo ikke sånn det skal være TS. Jeg hadde ikke gitt så mye informasjon til utleier angående jobb. Ikke si du har mistet jobben, det har de ikke noe med. Ellers hadde jeg fulgt opp postkassen mer nøye, og tenkt igjennom hva og hvordan jeg kastet. Jeg hadde en utleier for mange år siden som gikk igjennom søpla vår på regelmessig basis. Hun mente hun sorterte den bedre 😳 Føltes veldig invaderende. 
Det er lov å sette grenser for utleier også 😊💚 Husk bare å følge opp alt ditt, fra husleie og søppel, til postkasse, lufting og renhold. Greit de ikke har noe å klage på. Litt stress, men jeg hadde slappet bedre av sånn selv, og jeg hadde mulig vurdert å se etter annet om det ikke ble bedre. Ikke sikkert du har krefter til å flytte da 💚

Håper ting ordner seg for deg på alle måter 💚

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De følger med ja.. oppleves som utrolig ubehagelig. Ikke orker jeg si noe. Men om dette skjer deg en annen gang så tenk litt på at når en leier så skal det jo være en trygg base og en plass man kan slappe av. Ett hjem. Ting skjer i livet man ikke har kontroll over, på lik linje som om man eier eget hus.

Anonymkode: e19fb...2b1

Livet skjer, og vi som leier ut enheter i egen bolig har lov til å være bekymret når vi ser store endringer. Det er trossalt vårt eget hus, og gjerne andre familiemedlemmer bor der også. Det er på samme måte som vi hadde vært bekymret dersom det var en nabo og ikke en leietaker som også viste store endringer. 

Nå har jeg god kontakt med den leieboeren vi har nå, h*n kom selv og fortalte når ting var litt tøffe økonomisk. Siden h*n har vært en super leietaker de siste årene, skippet jeg en månedsleie for å gjøre det enklere og for å beholde personen videre (gi og ta tenker jeg).

 
Jeg har som sagt brent meg kraftig tidligere, som resulterte i full renovering, kommer ikke til å gjøre det engang til. Så heller følge litt ekstra med enn ikke i det hele tatt

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snoking i vinduer, kommentarer, stygge blikk, plukker søpla mi utav bosskassen noe som jeg syns er både rart og ekkelt. Meldinger om at jeg må hente posten min (var litt for mye reklame som var komt på en dag og to). Har og blitt stoppet på matbutikken, i parkeringa, og spurt om jeg ikke skulle på jobb forså riste på hodet.. 

Anonymkode: e19fb...2b1

Dette er langt over streken😂 forskjell på å følge med og på å ta helt av. 
Hvis du har mulighet til å flytte tror jeg at jeg hadde gjort det, for det blir nok ikke bedre.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang kontrakt og oppsigelsestid har du? Jeg ville funnet meg ett nytt sted å bo om jeg var deg. 
Kan til en viss grad forstå bekymringen til huseier, men så lenge du behandler leiligheten fint, betaler husleien i tide og ikke bråker bør han jo være fornøyd. 
 

Anonymkode: 9ce02...71f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg leide en leil når jeg var i full jobb. Etter å ha bodd i leil i en mnd falt hele livet mitt i grus. Med sykdom og mistet jobben grunnet sykemelding (ikke lovlig, men var så utbrent at klarte ikke gjøre noe). Ville du som utleier reagert på dette? Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang.

Anonymkode: e19fb...2b1

Du kan ha hjemmekontor, sesongarbeid, onlyfans, leve av fond etc etc

Anonymkode: 1152c...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde jeg aldri funnet på å kommentere overhodet. Be han dra dit pepperen gror, han har ingenting med det å gjøre og er laaangt utenfor hva han har noe han skulle sagt på som utleier. Hvis han ikke vil ha folk i huset på dagtid skulle han ikke leid ut leiligheten. 

Anonymkode: c8233...cb4

Ikke så lurt om hun ønsker fortsette å bo der, mulig hun har ettårig kontrakt siden er en kjellerleilighet. 
Mye bedre å finne en frittliggende leilighet og leie gjennom profesjonelle, da slipper man den snokingen. 

Anonymkode: 9ce02...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ha hjemmekontor, sesongarbeid, onlyfans, leve av fond etc etc

Anonymkode: 1152c...544

De fleste utleiere vil spørre om arbeidsforhold før de velger leieboer. 

Anonymkode: 9ce02...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnom skrev (2 timer siden):

Hadde nok stusset litt på det ja og fulgt ekstra godt med. Iallefall om jeg bodde i samme hus! 
Har tidligere brent meg kraftig på en tidligere leieboer, som resulterte i full renovering av leiligheten. Da var det store endinger som gikk meg fullstendig hus forbi før det var forsent. 

Så spesiell måte å tenke på da. Jeg begynte liksom ikke å ramponerer sokkelleiligheten jeg leide selv om jeg var sykmeldt en periode pga fysiske plager. Tenker du alle som går hjemme på dagtid en periode sliter med rus og/eller alvorlig psykiatriske lidelser?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...