AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Del Skrevet 7. september 2024 Nettop fått kattunge, ei lita jente. Og hun er så redd av seg. Har hatt hun i 3 dager. Merker kanskje litt bedring nå, men jeg kan ikke gå mot hun, da rygger hun og løper vekk. Hun sover med meg hele natten oppi sengen, og følger ofte etter meg hvis jeg går ned på do. Er redd hun ikke liker meg. Jeg snakker rolig, gir godbiter når hun kommer til meg, men nå vil ikke hun ha de mer. Har noen noe tips til meg som første gangs kattunge "mamma"? Jeg ønsker jo ikke hun skal være redd. Anonymkode: 31b6a...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. september 2024 #2 Del Skrevet 7. september 2024 Bare fortsett å være rolig, trygg og tilstede, så vil det gå seg til, tror jeg ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Del Skrevet 7. september 2024 Det vil gå seg til. Ikke alle katter liker å få oppmerksomhet før de er 100% trygge på en person. Noen katter synes det er litt tryggere å bli ignorert i starten. Kattungen er med deg hele natten og følger etter deg, så den ønsker å være med deg, og du er ganske trygg når du sover eller har ryggen til. Men, det blir litt skummelt når du går rett mot den eller er veldig fokusert på den. At den ikke ønsker godbiter nå, kan være at den har erfart at du er veldig fokusert på den (ser på og snakker til den) når du gir godbiter, så nå vegrer den seg. Prøv å ikke se direkte på henne. Bruk tid på å bare sitte på gulvet mens du ser på tv eller annet, og tilby den godbiter uten å stirre/snakke. Lek også, gjerne med en sånn fiskestang som gjør at det blir litt avstand mellom dere. Kattungen vil tilpasse seg, og den vil bli trygg på deg. Det er mulig at den alltid vil være litt var mot fremmede, men om du tenker at det skal være en utekatt, så er det egentlig veldig positivt, for da er det mindre sjanse for at den blir tatt eller plaget av folk. Anonymkode: b86d9...a59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå