AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Jeg synes dette er veldig vanskelig å ta opp men det kommer noen ganger en spesiell lukt fra personen. Jeg kjenner noen som har et mageproblemer og det kommer noen ganger en slags lukt fra personen. Litt som en slags avføringslukt, men spesiell, litt vanskelig å forklare. Litt som svovel Kansje. Jeg ha merket det tre gangene jeg har truffet vedkommede. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, og ønsker ikke såre personen, men synes det er vanskelig å forstå hva det kan være. Om det er sånn at han har den lukta hver dag av og på pga en tarmsykdom så kan det jo være litt slitsomt. Hva hadde andre gjort? Jeg synes det er vanskelig og det er så klart ikke hans feil om han er syk. Men vanskelig når han ikke sier noe om det også. Anonymkode: 1b725...1f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 Sikkert mandelsteiner, lukter drit Anonymkode: a21f5...a0a 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Skrevet 7. september 2024 Kanskje han går på Ozempic og raper promp. Det er en bivirkning. Samboeren min måtte slutte på Ozempic fordi magen hans ble helt føkka, og jeg var lei av å spørre om han hadde prompa når hadde rapt. Anonymkode: a6c50...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 Mest sannsynlig så er det ånden. Anonymkode: 950c7...f94 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes dette er veldig vanskelig å ta opp men det kommer noen ganger en spesiell lukt fra personen. Jeg kjenner noen som har et mageproblemer og det kommer noen ganger en slags lukt fra personen. Litt som en slags avføringslukt, men spesiell, litt vanskelig å forklare. Litt som svovel Kansje. Jeg ha merket det tre gangene jeg har truffet vedkommede. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, og ønsker ikke såre personen, men synes det er vanskelig å forstå hva det kan være. Om det er sånn at han har den lukta hver dag av og på pga en tarmsykdom så kan det jo være litt slitsomt. Hva hadde andre gjort? Jeg synes det er vanskelig og det er så klart ikke hans feil om han er syk. Men vanskelig når han ikke sier noe om det også. Anonymkode: 1b725...1f7 Jeg har tarmsykdom selv. Og har flere i familien som også har ulike former for tarmsykdommer, samt en ekssamboer med tarmsykdom. Man kan ikke lukte tarmsykdom på en person, da er det i så fall snakk om dårlig hygiene. Ekssamboeren min hadde en svært spesiell og sur lukt på avføringen, men han luktet ikke slik. Jeg kan selv reagere på lukt på mennesker, feks så lukter de som drikker mye melk sur melk, og de som spiser mye kjøtt lukter død på en merkelig måte. Mange som bruker lite krydder opplever at utlendinger lukter rart/krydret. Kan det heller dreie seg om noe sånt? Er det noe han spiser mye av som du ikke spiser? Anonymkode: 3edf4...a1a 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 Du, det trenger ikke være noe verre enn at han slipper smygere. Jeg har flere kompiser som gjør det. Forferdelig uvane, hvor "normale" mennesker trekker seg litt unna for å gjøre det eller tar seg en tur på toalettet for å slippe seg. Enkelte mennesker tror jeg tenker litt sånn at sålenge det ikke kommer lyd så tells det ikke som promp. Eller de satser på at andre ikke kan lukte det. Uansett, jeg har bare slått meg til ro med at mine kompiser bare er sånn. De gjør det som regel kun hjemme hos seg selv. Ute blant folk skjer det aldri. Jeg har akseptert det. Men å date en slik en hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 2618a...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 Nei, det er ikke ånden. Det er ikke en sånn lukt. Det er ikke fra ånden. Lukten kan komme om vi sitter sammen, og ikke nært en gang. Eller den kan komme når vi går sammen. Den kan også vare en stund. Det er ikke som ånde for jeg har datet en som har hatt det problemet og det er ikke det 100%. Jeg har kjent samme lukten fra en kompis med en type magesykdom. Mulig det var irritabel tarm, husker ikke hva det var. Anonymkode: 1b725...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #8 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tarmsykdom selv. Og har flere i familien som også har ulike former for tarmsykdommer, samt en ekssamboer med tarmsykdom. Man kan ikke lukte tarmsykdom på en person, da er det i så fall snakk om dårlig hygiene. Ekssamboeren min hadde en svært spesiell og sur lukt på avføringen, men han luktet ikke slik. Jeg kan selv reagere på lukt på mennesker, feks så lukter de som drikker mye melk sur melk, og de som spiser mye kjøtt lukter død på en merkelig måte. Mange som bruker lite krydder opplever at utlendinger lukter rart/krydret. Kan det heller dreie seg om noe sånt? Er det noe han spiser mye av som du ikke spiser? Anonymkode: 3edf4...a1a Nei det er ikke det. Det er absolutt ikke krydderlukt. Jeg tror ikke det er dårlig hygiene heller. Men mer at det kan være mageproblemer og en typ smyger liksom... Anonymkode: 1b725...1f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du, det trenger ikke være noe verre enn at han slipper smygere. Jeg har flere kompiser som gjør det. Forferdelig uvane, hvor "normale" mennesker trekker seg litt unna for å gjøre det eller tar seg en tur på toalettet for å slippe seg. Enkelte mennesker tror jeg tenker litt sånn at sålenge det ikke kommer lyd så tells det ikke som promp. Eller de satser på at andre ikke kan lukte det. Uansett, jeg har bare slått meg til ro med at mine kompiser bare er sånn. De gjør det som regel kun hjemme hos seg selv. Ute blant folk skjer det aldri. Jeg har akseptert det. Men å date en slik en hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 2618a...0e2 Ja det er som en smyger. Men det blir innmari sterk lukt av det som liksom varer lenge. Luktet det samme fra min kompis som har alvorlige problemer med magen 🤷 angående min venn så har jeg tenkt at det bare er sånn det lukter og at han ikke gjør det med vilje men det skjer bare på tilfeldigvis, pga sykdommen hans. Så jeg lurer jo litt da. Man slipper vel Kansje ikke akkurat smyger med vilje, på en date? Hver gang? Det vil jo si at det skjer en gang i timen. Det vet jeg ikke om jeg helt orker. Men han er definitivt en snill og god fyr. Anonymkode: 1b725...1f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #10 Skrevet 7. september 2024 Kanskje han har mye hår i rumpa og er dårlig til å tørke seg? Så får du whiffs av det i medvind iblant. Du finner nok fort ut av det om dere havner til køys, men det høres ikke ut som om at det er noe sjans for at det skjer… Anonymkode: a6c50...6cb 1
svartkatt Skrevet 7. september 2024 #11 Skrevet 7. september 2024 Hadde bare spurt. Skriftlig om det føles lettere. Med unnskyld at jeg spør.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei det er ikke det. Det er absolutt ikke krydderlukt. Jeg tror ikke det er dårlig hygiene heller. Men mer at det kan være mageproblemer og en typ smyger liksom... Anonymkode: 1b725...1f7 I så fall må du vell vurdere om du aksepterer det. Jeg hadde ikke akseptert det. Jeg sliter selv med luft innimellom, men da går man på do. Synes det er respektløst å slippe ut luft blant folk på den måten. Uhell kan selvsagt skje, men ikke hver gang. Anonymkode: 3edf4...a1a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #13 Skrevet 8. september 2024 Jeg har IBS, og absolutt; en del av fisene mine lukter svovel. Dessverre. Jeg kan regulere magen ved kosten (lite kaffe, kullsyre, løk og kål demper fisene) men ellers er det fint lite å gjøre med, feks syklus og været påvirker magen også. Tro meg, jeg har vært hos alt av spesialister. De fleste fisene slippes på do/ vekk fra andre. Men noen fiser kommer helt uten forvarsel. Og noen fiser må de ut med én gang så jeg ikke får flere timer smertefull analkrampe. Anonymkode: e5f3d...349 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #14 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har IBS, og absolutt; en del av fisene mine lukter svovel. Dessverre. Jeg kan regulere magen ved kosten (lite kaffe, kullsyre, løk og kål demper fisene) men ellers er det fint lite å gjøre med, feks syklus og været påvirker magen også. Tro meg, jeg har vært hos alt av spesialister. De fleste fisene slippes på do/ vekk fra andre. Men noen fiser kommer helt uten forvarsel. Og noen fiser må de ut med én gang så jeg ikke får flere timer smertefull analkrampe. Anonymkode: e5f3d...349 Kansje er det noe sånt. Men vedkommede spiser absolutt alt han vil. Fra diettbrus, til sjokolade og veldig sterk mat. Jeg merket at den lukten var helt lik den jeg kjente fra han jeg kjenner som har IBS. Men det kan vel ikke være det.. 🤔 Anonymkode: 1b725...1f7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #15 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kansje er det noe sånt. Men vedkommede spiser absolutt alt han vil. Fra diettbrus, til sjokolade og veldig sterk mat. Jeg merket at den lukten var helt lik den jeg kjente fra han jeg kjenner som har IBS. Men det kan vel ikke være det.. 🤔 Anonymkode: 1b725...1f7 Kanskje han ikke vet at han har det? De fleste går ikke til lege fordi fisen lukter litt uggent... Anonymkode: e5f3d...349 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #16 Skrevet 9. september 2024 Det kan ikke være at han er dårlig på å vaske klærne sine, da? At han kanskje har fått noe på seg som lukter? Eller at han er slepphendt med håndhygiene og sånt? Uansett, det høres ikke helt greit ut å skulle leve med dette, blir jo noe du går og tenker over. Anonymkode: f5079...021
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #17 Skrevet 9. september 2024 Ikke regulert Diabetes lukter svovel. Anonymkode: f7970...6a6 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #18 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 11.28): Kanskje han går på Ozempic og raper promp. Det er en bivirkning. Samboeren min måtte slutte på Ozempic fordi magen hans ble helt føkka, og jeg var lei av å spørre om han hadde prompa når hadde rapt. Anonymkode: a6c50...6cb Hvorfor fortsatte du å spørre om dette når du visste svaret? Anonymkode: fea57...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #19 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor fortsatte du å spørre om dette når du visste svaret? Anonymkode: fea57...1ed Jeg visste jo ikke det. 50/50 om han hadde rapa eller prompa. Av en eller annen grunn føles det ene verre ut enn det andre i en tett bil. 🕺💃 Anonymkode: a6c50...6cb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #20 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 11.26): Litt som svovel Kansje. Kan også være diabetes. Anonymkode: bbc7f...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå