Gå til innhold

Fjordland, positivt overrasket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes Fjordland er helt ok, eneste jeg ikke liker er de kokte potetene. Men lapskausen er god. Og flere retter med ris er gode. Men Fjordland er veldig dyrt da. 

Anonymkode: 77fe0...16f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper Fjordland av og til, f.eks på vei hjem fra lange arbeidsdager når mannen er på sjøen. Og jeg blir like skuffa hver gang. Det smaker bare salt, det er nesten ikke grønnsaker, og porsjonene er for store til at jeg klarer å spise opp alt, men for små til at det blir nok rester til lunsj neste dag.

Anonymkode: 474ac...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøten til Fjordland er vel det eneste jeg kjøper. Synes ikke nødvendigvis at de andre rettene er så gode... Jeg har prøvd noen av dem og kan ikke akkurat si at jeg ble veldig imponert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag middagen din sjøl.

Det eneste disse ferdigmatprodusentene ikke kan gjøre er å fysisk stappe maten ned i munnen på deg.

Tvangsforing nei takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (13 timer siden):

Hun har smakt den, og mener Fjordland er hakket bedre. :) For øvrig er Fjordland sin større med 460g mot Toros 385g, og jo større jo bedre.  

Begge pakkene har dog minket i gram i takt med prisøkning. Krympflasjon og inflasjon samtidig. 

For meg gjør det ingenting at Toro sin er mindre, for da klarer jeg å spise opp😄 Prismessig gjør det meg heller ingenting, det er så sjelden jeg får lyst på grøt uansett, kanskje en gang i året😊

Anonymkode: 6e5fe...dc4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer fjordland til når jeg blir så gammel at det eneste jeg får servert er forhåndkjøpt fjordland som hjemmehjelpen varmer i mikroen.

Jeg foretrekker maten jeg lager selv, er ikke noe glad i mat varmet i mikro også synes jeg ferdigmat har for mye salt. Men når smaksløkene mine er svakere og jeg er for skrøpelig til å lage mat selv tenker jeg at fjordland er en ok løsning.

Anonymkode: ec580...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ofte Fjordland til middag. Syns det er enkelt og greit da jeg ikke alltid orker å lage mat, og jeg bor alene. Ikke noe å si på smaken heller. Laksefilet, fiskebollene og kjøttkakene er best syns jeg. Men det har blitt dyrt. 

Anonymkode: 3514d...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter som er grusomme, ellers godt.

Anonymkode: 2e990...306

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Fersk og Ferdig også har mye bra, så jeg veksler mellom de og Fjordland. 

På julaften i fjor så spiste jeg faktisk juletallerken fra Fersk og Ferdig, og jeg synes at den var god jeg. Hvis jeg velger å være alene igjen i år, så blir det juletallerken fra F&F på meg igjen 😊

Det som jeg synes er litt synd er utvalget av ferdigretter her i Norge er så lite i forhold til Sverige. Så når jeg er der, så pleier jeg å hamstre litt 😆

Anonymkode: a5e59...eb1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland er et greit alternativ til en aleneboer som ikke nødvendigvis ønsker å stå over grytene og lage altfor store porsjoner. 

Ikke ofte jeg kjøper Fjordland, men innimellom blir det risgrøt eller lammefrikassé (min favoritt).

Anonymkode: 4f3c6...42f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de kokte potetene er kjipe. 

Jeg liker veldig godt fiskesuppa. Kjøper også diverse grøt, og av og til kjøttkaker eller laks. Torsken synes jeg var kjip. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt og ganske smakløst (i følge meg) men ellers er det vel greit nok

Anonymkode: d2462...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøydokka skrev (19 timer siden):

altfor små porsjoner etter min mening.

For min del er de for store, men ikke store nok til to middager, derfor blir det alltid kastet rester hos meg.

Anonymkode: 6e5fe...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland er absolutt greit som en nødløsning og bedre enn mye annet, men på ingen måte bedre enn hjemmelaget. Hvis du kan å lage mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For min del er de for store, men ikke store nok til to middager, derfor blir det alltid kastet rester hos meg.

Anonymkode: 6e5fe...dc4

Da må du være veldig småspist, jeg (kvinne) tar ofte en salat ved siden av, og synes mengden er helt grei.

Jeg synes for øvrig Fjordland er flinke, de har mye å velge blant, synes heller ikke det er spesielt dyrt, og det er jo ofte på tilbud.

Det går også fint å pimpe opp rettene litt, for eksempel bruker jeg å ha reker på toppen av fiskesuppen, og jeg kan ha litt ekstra salat eller kokte grønnsaker til enkelte av rettene.

Veldig lettvint når du er alene, er sliten etter jobb etc. Jeg kan fint lage mat selv, men gjør det helst bare når jeg har fri og skal kose meg litt ekstra (eller får besøk).

Anonymkode: b25b4...09e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 11.20):

Næringsmessig, så er det relativt bra sammenlignet med annen ferdigmat. Smaksmessig er flere av rettene ganske gode, men deres kokte poteter synes jeg er veldig triste.

Men er man litt aktiv, så har flere av rettene ganske få kalorier, det kan være greit å være obs på. Kjenner en som spiste fjordland hver dag for å gå ned i vekt, siden man da vet nøyaktig antall kalorier til hver middag 

Anonymkode: dbcb5...bcf

Det anvendes her også. Lesser på med ekstra grønnsaker til alle retter, så er det meget bra.

Anonymkode: 95515...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (21 timer siden):

Lag middagen din sjøl.

Det eneste disse ferdigmatprodusentene ikke kan gjøre er å fysisk stappe maten ned i munnen på deg.

Tvangsforing nei takk !

Jøss.

Anonymkode: 95515...01e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 11.59):

Apropos risengrynsgrøt, jeg syns Toro sin er bedre, smaker mer ekte risgrøt, kanskje noe å foreslå for bestemoren din? 😊

Anonymkode: 6e5fe...dc4

Helt enig!  Toro risgrøt er så mye bedre, men også dyrere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt Fjordland et par ganger og har ikke vært så imponert, derfor velger jeg å lage min egen variant. Det betyr at jeg som regel lager 3-4 porsjoner middag og fryser ned i porsjoner.  Billigere og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...