Gå til innhold

Fjordland, positivt overrasket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri brukt Fjordland, har sett på det som nødløsning for skilte mannfolk og ungkarer. Men OBS hadde tilbud nylig, 2 for 100 kroner. Ettersom barna har krøpet ut av redet, og vi bare trenger 2 porsjoner, kjøpte vi med diverse typer. Og utrolig nok, det var godt. Trodde det skulle smake plast, men nei. Var ærlig talt bedre enn mye hjemmelaget. Har studert næringsinnhold, finner ikke noe galt. Virker som god og sunn mat. 

Nå lurer jeg på, er det noe jeg misser her? FInnes det egentlig noen grunn til ikke å spise Fjordland? 

Anonymkode: 8afe0...c29

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare prisen. Og at det er lite grønsaker i de fleste.

Anonymkode: 106fa...1d1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare prisen. Og at det er lite grønsaker i de fleste.

Anonymkode: 106fa...1d1

Er ikke noe glad i grønsaker, så ok for meg 😊

Anonymkode: 8afe0...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland er ikke det verste man kan spise. Er mye bedre å ta seg en Fjordland-pakke enn å rive i seg en grandis. 

Det er veldig mange eldre som spiser Fjordland nær hver dag. Har en bestemor som lever av Fjordland. Hun synes det er så raskt og enkelt med fine posjoner. Klassisk middag bare på noen få minutter. Hun bare hiver det i kokende vann, klipper opp posene og koser seg. 

Hun prøvde å få servert middag gjennom den kommunale tjenesten som kom med en plastdings med noe skvip oppi. Der posjonene var små, maten så dårlig ut og den var kald. Fjordland var visst 10x bedre, synes hun. 

Og hun elsker visst risengrynsgrøten. :) 

Men ærlig talt så har Fjordland blitt rådyrt. 

Endret av Bombasi
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de har ganske mye salt, men ellers greit

Anonymkode: 0c025...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risgrøten til Fjordland går alle hjemmelagde varianter en høy gang, den er kjempegod!! ☺️

Min gamle mor bruker også Fjordland stort sett (jeg sper på med litt hjemmelagde middager som jeg lager opp og fryser når jeg er hjemme på besøk) og hun liker det veldig godt. Vi prøvde også matlevering fra sykehjemmet men den maten er SÅ smakløs og dyr at vi stoppa kjapt.

 

Anonymkode: 0d2fc...e8c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Fjordland innimellom selv hvis jeg skal ha middag bare til meg selv og vil gjøre det lettvint. Det er noen retter jeg liker godt  , og andre det har blitt med en gang. Innholdet av grønnsaker varierer jo fra rett til rett. Noen har en del grønnsaker, andre ikke. Er jo bare og ta noen knaskegulrøtter ved siden av eller legge til grønnsaker. 
etter at pappa ble syk og får retter av hjrmmestjenesten vi knapt skjønner hva er har Fjordland blitt redningen. Jeg finner ingenting galt med innholdet i Fjordland, men man må jo variere. Blir lite grønnsaker om spiser spaghetti bolognes hver dag, men sånn er det jo uansett. 

Anonymkode: b55a5...ea9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egenlagd smaker bedre, men har også en interesse for matlaging. Et annet forhold er at jeg er opptatt av dyrevelferd, og miljøgifter i mat, og sprøyting. Ikke hysterisk, men vil vite hvor det meste jeg spiser i løpet av en uke kommer fra. 

Men ingenting i mot å plukke med en pakke når praktiske forhold ellers tilsier det. Som for eksempel lapskaus. Fisken takler jeg riktignok ikke. 

Anonymkode: d68ac...d96

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Risgrøten til Fjordland går alle hjemmelagde varianter en høy gang, den er kjempegod!! ☺️

Min gamle mor bruker også Fjordland stort sett (jeg sper på med litt hjemmelagde middager som jeg lager opp og fryser når jeg er hjemme på besøk) og hun liker det veldig godt. Vi prøvde også matlevering fra sykehjemmet men den maten er SÅ smakløs og dyr at vi stoppa kjapt.

 

Anonymkode: 0d2fc...e8c

Ja, risgrøten er kjempegod, mye bedre enn den jeg lager selv. Sunt med mye grønnsaker blir det jo ikke uansett, men må ha Fjordland risegrøt i desember. 

Anonymkode: b55a5...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risgrøten er ok, men den er litt vel melkeaktig - smaker lite ris og blir litt for bløt. Den er også for lite salta. Rømmegrøten er god, men kommer jo uten rømmefett, og da synes jeg det blir litt kjipt. Kjøper innimellom Raspeballer-potetball som gir en slags fornemmelse av originalen - selv om det er et stykke unna. Er det på tilbud kjøper jeg av og til svenske kjøttboller. Kanskje også kjøttkaker. Andre retter har jeg prøvd lite av. Noe asiatisk smakte ikke speiselt bra hadde for mye saus og for lite kjøtt, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Jeg er en stor fjordlandbruker og er veldig fornøyd med alt sammen. Passelig størrelse og god smak, men ja prisene kryper oppover der også, så det blir å fylle kjøleskapet når de har salg av og til. Laksen er god. Torsken er god. Kjøtt i brun saus og ertestuing...jeg kan nevne i fleng og bryr meg ikke om "forståsegpåere" som ser ned på denne typen mat. Jeg er ikke glad i å lage mat selv heller, så for meg er det midt i blinken. 

P.s. i dag smaker det mye bedre enn da de startet opp i sin tid. :spise: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsmessig, så er det relativt bra sammenlignet med annen ferdigmat. Smaksmessig er flere av rettene ganske gode, men deres kokte poteter synes jeg er veldig triste.

Men er man litt aktiv, så har flere av rettene ganske få kalorier, det kan være greit å være obs på. Kjenner en som spiste fjordland hver dag for å gå ned i vekt, siden man da vet nøyaktig antall kalorier til hver middag 

Anonymkode: dbcb5...bcf

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland er et helt ok tilbud. Du får i deg variert, vanlig mat dersom du av en eller annen grunn ikke lager vanlig middag selv. Min tante bruker det mye etter hun ble alene, og har nedsatt bruk i ene armen. Hun får en passelig porsjon, varm god mat, og lett å ha en gryte med grønnsaker ved siden av dersom du vil. Det er litt mer salt i de enn mange ville brukt i dag, men dersom du ikke bruker mye salt utenom eller har grunn til å være ekstra forsiktig, så går dette bra. Jeg bruker de selv innimellom dersom jeg bare skal lage til meg pga ukurante jobbtider. 

Anonymkode: 6d6f4...f77

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har aldri brukt Fjordland, har sett på det som nødløsning for skilte mannfolk og ungkarer. Men OBS hadde tilbud nylig, 2 for 100 kroner. Ettersom barna har krøpet ut av redet, og vi bare trenger 2 porsjoner, kjøpte vi med diverse typer. Og utrolig nok, det var godt. Trodde det skulle smake plast, men nei. Var ærlig talt bedre enn mye hjemmelaget. Har studert næringsinnhold, finner ikke noe galt. Virker som god og sunn mat. 

Nå lurer jeg på, er det noe jeg misser her? FInnes det egentlig noen grunn til ikke å spise Fjordland? 

Anonymkode: 8afe0...c29

Fordommer mot mangt og mye er sunt, men å klare å gjøre noe med sine fordommer er å utvikle seg, særlig når man i tillegg kan innrømme at man er i endring. 
Fjordland er for folk flest. Mange eldre og uføre har i en årrekke foretrukket Fjordland middag fremfor varm maten de får tilsendt fra kommunenes «ferdigmat kjøkken». De maten smaker elendig i forhold til Fjordland. Prisen har lenge vært ca. Det samme i tillegg. 
Problemet for mange eldre er at kommunen ikke lenger hjelper med å varme Fjordland, fordi de eldre M.fl. Skal bruke kommunenes mat og matleveranser. Men den maten er jo kald når den kommer frem til de eldre. Eldrepolitikk på sitt beste. 
Noe Fjordland smaker ikke godt, annet er godt spiselig. Tyttebærene som ligger i plast smaker elendig. 
Prisen er uforskammet høy blitt, men to for 100 og to for 110 på Rema nå, gjør det greit å handle inn litt for å ha som nødløsning. 
(Fårikål smaker elendig, ikke verdt pengene). 

Anonymkode: 52128...914

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland er enkelt og en får mye bra der. Er jo bare å lese bakpå for å velge de med mer grønt, mindre salt, nok protein osv. Flere eldre i familien har brukt dem, men også mine foreldre kjøper det av og til. De kan lage mat, men de er bare to, og da er det greit. 
Jeg tåler ingen av produktene til Fjordland, men kunne gjerne spist den typen produkter innimellom om ingrediensene og prisen var ok. Jeg vet mine foreldre ofte kjøper Fjordland på datosalg, og jeg ser det ofte ligger Fjordland og liggende produkter i datohyllene rundt forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Fjordland er ikke det verste man kan spise. Er mye bedre å ta seg en Fjordland-pakke enn å rive i seg en grandis. 

Det er veldig mange eldre som spiser Fjordland nær hver dag. Har en bestemor som lever av Fjordland. Hun synes det er så raskt og enkelt med fine posjoner. Klassisk middag bare på noen få minutter. Hun bare hiver det i kokende vann, klipper opp posene og koser seg. 

Hun prøvde å få servert middag gjennom den kommunale tjenesten som kom med en plastdings med noe skvip oppi. Der posjonene var små, maten så dårlig ut og den var kald. Fjordland var visst 10x bedre, synes hun. 

Og hun elsker visst risengrynsgrøten. :) 

Men ærlig talt så har Fjordland blitt rådyrt. 

Apropos risengrynsgrøt, jeg syns Toro sin er bedre, smaker mer ekte risgrøt, kanskje noe å foreslå for bestemoren din? 😊

Anonymkode: 6e5fe...dc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjordland og de andre prosentene har vel også redusert saltmengden over tid, så vidt jeg har skjønt. De har bare ikke sagt det til noen 🤣

Anonymkode: 7ab21...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Apropos risengrynsgrøt, jeg syns Toro sin er bedre, smaker mer ekte risgrøt, kanskje noe å foreslå for bestemoren din? 😊

Anonymkode: 6e5fe...dc4

Hun har smakt den, og mener Fjordland er hakket bedre. :) For øvrig er Fjordland sin større med 460g mot Toros 385g, og jo større jo bedre.  

Begge pakkene har dog minket i gram i takt med prisøkning. Krympflasjon og inflasjon samtidig. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite mat for mye penger.Har kjøpt noen ganger for over 20 år siden.

Anonymkode: 2f40d...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fan av fjordland, ingen av de jeg forsøkte på folkehøgskolen til nød var spiselig for meg. Likte verken smak (eller mangel på smak) og konsistens. Liker ikke toro helfabrikata heller, de få pastarettene jeg har forsøkt. Samme problemet der. Kan være fordi jeg rett og slett ikke er vokst opp med det og er ikke vandt til det. 

Den eneste jeg spiser er risgrynsgrøt. Men jeg foretrekker coop sin, men 1kg er alt for mye for meg. Så når jeg ikke vil ha grøt to dager på rad, så blir det fjordland. Ser noen nevner toro, den har jeg ikke prøvd enda. Fjordland har riktig porsjon mengde, og den er god men ikke like god som coop sin. 

 

Anonymkode: 8eee6...16c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...