Gå til innhold

Hvor mange dager ville du jobbet

AnonymBruker

Antall dager i jobb?  

64 stemmer

1. 1. Hvor mange dager i uken ville du jobbet hvis du ikke måtte?

• 0
      14
    • 1
      3
    • 2
      13
    • 3
      22
    • 4
      10
    • 5
      2
    • 6
      0
    • 7
      0

Anbefalte innlegg

Hvis du var økonomisk uavhengig, ville du fortsatt å jobbe, og da hvor mange dager i uken? Svar ut fra at den jobben du har nå er det eneste alternativet, ikke at du kunne startet eget firma eller gjort hobby til jobb eller denslags. 

Anonymkode: c5eb8...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trives best uten arbeidslivet, livet er jo en jobb i seg selv. Det er nok for meg!

Elsker å styre min egne dager, våkne om mårra å bestemme selv :) Å jage tid er penger er jeg drittlei av, alt i dag er bare stress og mas som sliter deg ut. Jobbet siden 90-tallet selv, sett utviklingen. Den er bare negativ, alt handler kun om penger og profitt.

Liker også å trene, gå turer...reise....kjeder meg aldri uten jobb. Gått flere år som ledig, å sett hvor deilig livet var da. Skal stoppe alt lenge før jeg blir pensjonist hvertfall, orker ikke vente så lenge med å starte livet.

Anonymkode: 9ef48...990

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber full stilling selv om jeg utifra økonomiske hensyn ikke trenger det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber full stilling selv om jeg utifra økonomiske hensyn ikke trenger det.

Hvorfor? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa opp 50% av stillingen min. Har fått mindre å rutte med, men det går helt fint. Bruker ikke penger på shopping, restaurantbesøk eller dyre reiser uansett. Nå skal jeg også selge den dyre, store eneboligen og skaffe meg en mindre og enklere bolig. Har fått masse fritid og livskvalitet, og møter uthvilt og opplagt de dagene jeg skal være på jobb. Dette har igjen ført til at jeg gir ekstra jernet de dagene jeg jobber, noe som også kommer arbeidsgiver til gode.

Anonymkode: 42c0a...a0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sluttet på dagen om jeg kunne. Og heller brukt tid på hobbyer. 

Anonymkode: a7328...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa opp 50% av stillingen min. Har fått mindre å rutte med, men det går helt fint. Bruker ikke penger på shopping, restaurantbesøk eller dyre reiser uansett. Nå skal jeg også selge den dyre, store eneboligen og skaffe meg en mindre og enklere bolig. Har fått masse fritid og livskvalitet, og møter uthvilt og opplagt de dagene jeg skal være på jobb. Dette har igjen ført til at jeg gir ekstra jernet de dagene jeg jobber, noe som også kommer arbeidsgiver til gode.

Så bra! :) 100% er nok mye for de fleste, 2 dager fri er veldig lite til å hente seg inn igjen. Selv må jeg hvile hele helgen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du var økonomisk uavhengig, ville du fortsatt å jobbe, og da hvor mange dager i uken? Svar ut fra at den jobben du har nå er det eneste alternativet, ikke at du kunne startet eget firma eller gjort hobby til jobb eller denslags. 

Anonymkode: c5eb8...0f5

…Kan i alle fall love deg at «å starte eget firma» er det motsatte av å trappe ned på arbeidstimer sml med å være arbeidstaker hos andre.

Jeg hadde ikke jobbet i det hele tatt. Jeg hadde dyrket egne hobbyer og interesser, lært nye ting og reist rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bra! :) 100% er nok mye for de fleste, 2 dager fri er veldig lite til å hente seg inn igjen. Selv må jeg hvile hele helgen.

Ja. To dager helgefri ble for lite for meg i en jobb hvor tempoet er høyt og arbeidsmengden er uendelig. Fikk aldri hentet meg inn, og kjørte meg bare lenger og lenger ned, noe som førte til at jeg ofte ble syk. Ikke bærekraftig. Husarbeid og alt annet praktisk måtte ordnes lørdager og søndager, for det rakk eller orket jeg ikke i arbeidsuka. Jeg kollapset nærmest til slutt. Fant til slutt ut at jeg ønsket et annet liv. Jeg lever bare 1 gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jobbet 0 dager, og ser egentlig bare frem til å bli pensjonist 😄 (gir meg om 18 mnd).

Anonymkode: 90a85...7bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja. To dager helgefri ble for lite for meg i en jobb hvor tempoet er høyt og arbeidsmengden er uendelig. Fikk aldri hentet meg inn, og kjørte meg bare lenger og lenger ned, noe som førte til at jeg ofte ble syk. Ikke bærekraftig. Husarbeid og alt annet praktisk måtte ordnes lørdager og søndager, for det rakk eller orket jeg ikke i arbeidsuka. Jeg kollapset nærmest til slutt. Fant til slutt ut at jeg ønsket et annet liv. Jeg lever bare 1 gang.

Er helt enig med deg....jeg møter snart veggen totalt. Så bestemt meg for å jobbe ut året, varsler om dette snart til arbeidsgiver. Så får jeg leve på dagpenger, som man kan inntil 2år.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 dager og fri hver helg. Ville vært fantastisk. 

Anonymkode: 4bb49...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært rik så kunne tenkt meg å jobbe 10:00 - 14:30 mandag, tirsdag og torsdag hver uke. 

Det utgjør en 36% stilling. 

Slippe å stå opp grytidlig og kunne gå hjem i fin tid før middag hver arbeidsdag, samt fri hver onsdag og langhelg hver helg. :D 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme i mammaperm og innser hvor mye jobben gir meg. Jeg elsker å jobbe med et team og nå mål sammen, å oppnå noe i fellesskap. Få nye utfordringer i fanget og tklbstadighet måtte løse utfordringer vi ikke så komme. Jeg digger de sporadiske offshoreturene jeg må gjøre i jobben, og alle de flotte kollegaene jeg treffer der, og den gode stemningen i lagene vi har der ute.

Nå går jeg jevnlig innom jobben bare for å få litt påfyll, for jeg føler meg så ubrukelig (sier IKKE at jeg mener at økonomisk uavhengige mennesker ér ubrukelige. Dette er bare min egen subjektive følelse om meg selv og store ønske om å få utført ting).

Hadde nok ønsket meg begrenset arbeidstid, altså ikke overtid og klart skille mellom jobb og fritid, men å ikke jobbe hadde ødelagt meg. Gleder meg til å komme tilbake til jobb i januar, og sjeleglad for at mannen tar halve permen😅

Anonymkode: 604f0...ac9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Er helt enig med deg....jeg møter snart veggen totalt. Så bestemt meg for å jobbe ut året, varsler om dette snart til arbeidsgiver. Så får jeg leve på dagpenger, som man kan inntil 2år.

Husk på at det er mange uker med karantene når man sier opp selv. Det vet du sikkert, altså, men bare så du ikke maler deg inn i et hjørne❤️ Hvis det er jobben som gjør deg syk, mener jeg du kan få nav-støtte likevel, men det må det søkes om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Husk på at det er mange uker med karantene når man sier opp selv. Det vet du sikkert, altså, men bare så du ikke maler deg inn i et hjørne❤️ Hvis det er jobben som gjør deg syk, mener jeg du kan få nav-støtte likevel, men det må det søkes om.

Går fint, brukt dagpenger som "pause" før ❤️. Tok 1år før covid, var deilig. Fri hele 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne rent økonomisk jobbet redusert. Men ønsker det ikke. 

Stortrives med jobben min. Og det å levere 40 timer i uka er ikke noe problem.

Har mye fleks på når og hvor jeg jobber. Og ingen barn. uten disse forutsetningene er det mulig jeg ville svart 3 dager i stedet for 5. 

Anonymkode: 17d15...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives i jobben min og det jeg jobber med er på mange måter hobby og lidenskap også, men jeg har mye jeg brenner for utenom jobb også, så om jeg kunne hadde jeg nok gått ned til fire dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Tre dager med jobb tenker jeg, to av disse på hjemmekontor. :P Uten hjemmekontor? To dager.

Anonymkode: bfba8...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ett sekund lengre 😂 aldri mer!!! Livet byr på mer enn nok å gjøre utenom jobb! Har alltid sagt at vinner jeg Lotto så sier jeg opp og begynner heller å være frivillig på steder som gir meg noe, og der jeg selv velger tid som skal brukes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...