NoUsername Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 (endret) Jeg har aldri hatt tilstedeværende foreldre. Min mor er alkoholiker og har mange helseproblemer på grunn av det, hun er 60 år. Min far er forsåvidt frisk bortsett fra at han har hatt noen hjerteinfarkter i løpet av sine år, han er 62 år, det er sykt å få noen til i verdenen for så å deretter velge seg selv, og deretter sin andre familie, det er veldig sykt. Begge av dem er syke, mer i forhold til meg. Jeg har forsåvidt klart meg selv hele livet sånn sett så da får jeg bare fortsette å prøve å klare meg selv men skal nevne at HVER DAG er en kamp og det vil det nok være til den dagen jeg dør. Endret 7. september 2024 av NoUsername 3
Gjest goodbeforelong Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 (endret) Jeg forstår ikke helt hvor du vil med innlegget ditt. Er der noen spørsmål, eller bare en historiefortelling? 😊 Endret 7. september 2024 av goodbeforelong
NoUsername Skrevet 7. september 2024 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2024 (endret) goodbeforelong skrev (4 timer siden): Jeg forstår ikke helt hvor du vil med innlegget ditt. Er der noen spørsmål, eller bare en historiefortelling? 😊 Begge deler, kanskje jeg spør om råd samtidig. Endret 7. september 2024 av NoUsername
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 Skjønte ikke helt. Har faren din ny familie, så du har halvsøsken? Eller misforstår jeg helt? Uansett, klem til deg. Håper du kan få hjelp til å klare deg selv. Anonymkode: 2e14f...47b
NoUsername Skrevet 7. september 2024 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skjønte ikke helt. Har faren din ny familie, så du har halvsøsken? Eller misforstår jeg helt? Uansett, klem til deg. Håper du kan få hjelp til å klare deg selv. Anonymkode: 2e14f...47b Min far har ny familie. Takk.
Brunello Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 goodbeforelong skrev (5 timer siden): Jeg forstår ikke helt hvor du vil med innlegget ditt. Er der noen spørsmål, eller bare en historiefortelling? 😊 Hun vil vel blåse ut litt frustrasjon. Det kan være problematisk når foreldre som ikke har vært særlig til foreldre blir syke. Mange har en indre konflikt med hva foreldrene fortjener av hjelp. Min svigerfar var en god far for min kone frem til hun var 16. Deretter en tulling som prioriterte ny familie. Han reddet seg på de 16 gode årene da han trengte hjelp da han ble syk. 1
Amossa Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 Når ens foreldre blir syke og pleietrengende er det samfunnet som skal ta vare på dem. Ikke barna deres. Barn kan gjerne besøke og /eller holde kontakten med foreldrene, men det er opp til den enkelte. Du høres ut til å ha det vanskelig selv, og da synes jeg du skal fortsette å ta vare på deg. Hold kontakten med foreldrene dine på det nivået som er riktig for deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Skrevet 8. september 2024 Man høster som man sår? Men tilstedeværende kan tolkes forskjellig - har de vært opptatt av sine ting, jobb og hatt et liv med venner, eller har de aldri vært på foreldremøter, tatt deg med på ferie, ikke kjøpt frokost, osv? Anonymkode: ff07c...7f9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Skrevet 8. september 2024 Amossa skrev (14 timer siden): Når ens foreldre blir syke og pleietrengende er det samfunnet som skal ta vare på dem. Ikke barna deres. Barn kan gjerne besøke og /eller holde kontakten med foreldrene, men det er opp til den enkelte. Du høres ut til å ha det vanskelig selv, og da synes jeg du skal fortsette å ta vare på deg. Hold kontakten med foreldrene dine på det nivået som er riktig for deg selv. Hvem er samfunnet, tenker du? Kommunen, som sendte personen hjem tross at han ikke var mobil? Hjelpemiddelsentral som leverte feil utstyr? Koordineringsansvarlig som viste til Oda for mat, og anbefalte fjordland da de fleste fra hjemmesykepleien var så snille at de kunne kjøre i Mikro, selv om det ikke var deres oppgave? Har man hatt en kjærlig og omsorgsfull oppvekst, der de sitter oppe med deg om natta når du er syk, bruker tid på å kjøre deg rundt til aktiviteter og venner, og gitt deg alt du behøver. Da har man et ansvar også i andre enden av livet. Anonymkode: 19143...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Skrevet 8. september 2024 Amossa skrev (14 timer siden): Når ens foreldre blir syke og pleietrengende er det samfunnet som skal ta vare på dem. Ikke barna deres. Barn kan gjerne besøke og /eller holde kontakten med foreldrene, men det er opp til den enkelte. Du høres ut til å ha det vanskelig selv, og da synes jeg du skal fortsette å ta vare på deg. Hold kontakten med foreldrene dine på det nivået som er riktig for deg selv. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er samfunnet, tenker du? Kommunen, som sendte personen hjem tross at han ikke var mobil? Hjelpemiddelsentral som leverte feil utstyr? Koordineringsansvarlig som viste til Oda for mat, og anbefalte fjordland da de fleste fra hjemmesykepleien var så snille at de kunne kjøre i Mikro, selv om det ikke var deres oppgave? Har man hatt en kjærlig og omsorgsfull oppvekst, der de sitter oppe med deg om natta når du er syk, bruker tid på å kjøre deg rundt til aktiviteter og venner, og gitt deg alt du behøver. Da har man et ansvar også i andre enden av livet. Anonymkode: 19143...b1a Obs... trodde det var en annen tråd jeg deltar i, om eldre foreldre... Svaret mitt her henger ikke sammen med HI i det hele tatt. Sorry. Anonymkode: 19143...b1a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Skrevet 8. september 2024 NoUsername skrev (16 timer siden): Begge deler, kanskje jeg spør om råd samtidig. Råd om hva? Der er ingen spørsmål i innleggene og svarene dine. Anonymkode: d83ca...c44
Amossa Skrevet 8. september 2024 #12 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvem er samfunnet, tenker du? Kommunen, som sendte personen hjem tross at han ikke var mobil? Hjelpemiddelsentral som leverte feil utstyr? Koordineringsansvarlig som viste til Oda for mat, og anbefalte fjordland da de fleste fra hjemmesykepleien var så snille at de kunne kjøre i Mikro, selv om det ikke var deres oppgave? Har man hatt en kjærlig og omsorgsfull oppvekst, der de sitter oppe med deg om natta når du er syk, bruker tid på å kjøre deg rundt til aktiviteter og venner, og gitt deg alt du behøver. Da har man et ansvar også i andre enden av livet. Anonymkode: 19143...b1a Samfunnet er oss - vi som betaler skatt til stat og kommune, og som går til valg for å stemme fram de vi mener er de beste til å forvalte pengene våre. I alle fall er jeg en av dem som stemmer for en velferdsstat som skal ta vare på de som trenger hjelp. Eldre og pleietrengende skal ikke måtte ha pårørende (eller penger) for å få den hjelp de trenger. Hva med de som ikke har barn eller familie? At velferdsstaten ikke alltid fungerer som vi vil, må vi gjøre noe med. Vi har verdens beste helsetilbud, men utfordringen står likevel i kø. Et stort problem er at vi har for lite helsepersonell og hender. Men det er vel litt på siden av hovedinnlegget her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå