Gå til innhold

Kvinnen skal jo alltid tilfredstilles ved dating...hva er poenget når alt er enveiskjørt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder vel forhold generelt mellom kvinne og mann, er kvinnen som skal bestemme...tilfredstilles. Er det rart menn heller vil være single?

Se på disse 2 hjernedøde artiklene:

https://www.kk.no/meninger/hvorfor-stiller-ikke-menn-sporsmal/81889388 - Masse kjedelige spørsmål ønsker hun...

https://www.kk.no/samliv/single-menns-slappe-holdning-og-tiltaksloshet-er-ikke-spesielt-imponerende/81776287 - mannen skal betale og invitere....jada....

Kjedelige er jo dette standardspillet, hva man jobber med, familie etc....utrolig kjedelig å snakke om. Ikke alle drømmer om det kjedelige A4-livet.

Anonymkode: e801e...b60

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kvinnene beskriver jo nettopp at alt er enveiskjørt, de stiller spørsmål og får ikke svar, det gidder man jo ikke i lengden.

Anonymkode: f9248...324

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kvinnene beskriver jo nettopp at alt er enveiskjørt, de stiller spørsmål og får ikke svar, det gidder man jo ikke i lengden.

Anonymkode: f9248...324

Poenget mitt er at kvinnen alltid skal diktere hvordan ting skal være....

Anonymkode: e801e...b60

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes å engasjere deg i datens liv er kjedelig så kommer du ikke langt nei. Og tipper du elsker å snakke om deg selv og damen prøver nok å engasjere seg i ditt liv ved å stille deg spørsmål, men du vil ikke stille tilbake 😆

At du ikke skjønner at det er viktig å interessere seg for den du dater, er jo ganske utrolig. Du er nok generelt ikke interessert i andre mennesker, men det kan øves opp. Du må bare finne ut at samarbeid og interesse for andre faktisk er av høyeste verdi og gir livet mening.

Anonymkode: 5daec...576

  • Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt er at kvinnen alltid skal diktere hvordan ting skal være....

Anonymkode: e801e...b60

Nei, poenget er at de engasjerer seg i den andre og ikke får det samme tilbake. Og ja - for å date så må du engasjere deg. Sånn er det bare, selv om du ser på det som diktering.

Anonymkode: 5daec...576

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke synes dating har noe poeng så står du fritt til å la være. Uavhengig av hvilken grunn du synes det er poengløst. Det er ingen borgerplikt å date.

Jeg vokste opp før dating var et fenomen. Folk fant hverandre da også. Hvis det er noe man ønsker selvfølgelig. Foretrekker du å være alene så er det helt greit.

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen dikterer hvordan det skal være, det er vel så enkelt som at hvis ikke begge fant hverandre interessante, så blir det ingen ny date. 

Anonymkode: f9248...324

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette gjelder vel forhold generelt mellom kvinne og mann, er kvinnen som skal bestemme...tilfredstilles. Er det rart menn heller vil være single?

Se på disse 2 hjernedøde artiklene:

https://www.kk.no/meninger/hvorfor-stiller-ikke-menn-sporsmal/81889388 - Masse kjedelige spørsmål ønsker hun...

https://www.kk.no/samliv/single-menns-slappe-holdning-og-tiltaksloshet-er-ikke-spesielt-imponerende/81776287 - mannen skal betale og invitere....jada....

Kjedelige er jo dette standardspillet, hva man jobber med, familie etc....utrolig kjedelig å snakke om. Ikke alle drømmer om det kjedelige A4-livet.

Anonymkode: e801e...b60

Det handler ikke om å snakke om a4-livet, det handler om å bli kjent... Hvis du ikke bryr deg om jeg jobber, har familie eller hobbyer, så hva bryr du deg om da? Sex?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Poenget mitt er at kvinnen alltid skal diktere hvordan ting skal være....

Anonymkode: e801e...b60

Hvis jeg "dikterer hvordan ting skal være" fordi jeg vil at mannen skal ønske bli kjent med meg, og at datingen ikke skal være ett enveisintervju... Ok.

Anonymkode: 36895...f3a

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det handler ikke om at en skal diktere. Det handler om at to mennesker som passer sammen skal finne hverandre. Dersom du synes det er urimelig at du må snakke og vise interesse til daten din, så begrenser det nok en del hvem som opplever en date med deg som vellykket. Men plutselig finner du kanskje noe som synes det er greit å bare sitte og se ut i lufta. Dette med at mannen skal betale er jeg enig i er en uting, hvorfor har det kommet tilbake? Voksne folk deler eller betaler selv. 

Anonymkode: 01b58...179

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo la være å date?

Men nei. Det skal ikke være enveiskjøring fra én part. Jeg har ingen rett til å diktere min mann, og ham dikterer ikke meg. 

Så. Disse påstandene kjenner jeg meg rett og slett ikke igjen i.

Endret av SPOCA
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra linken, som er et godt svar:

"- Jeg synes at det for tiden er en flodbølge av kvinner som klager på menn. Alt de gjør er galt, og vi demoniserer menn, mens vi tenker at kvinner står for sannheten og det riktige. Og så blir mennene sett på som dumme, slemme, uattraktive og daffe, sier hun."

Anonymkode: e801e...b60

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tenker du er en god date, ts? Skal man ikke snakke toveis, og spørre hverandre om ting? 

Anonymkode: 01b58...179

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva tenker du er en god date, ts? Skal man ikke snakke toveis, og spørre hverandre om ting? 

Anonymkode: 01b58...179

Kjedelig når alle spør om det samme da, et innøvd intervju hver gang....

Anonymkode: e801e...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjedelig når alle spør om det samme da, et innøvd intervju hver gang....

Anonymkode: e801e...b60

Hvorfor svarer du ikke på hvordan du da føler en date burde være?

Her møtes det opp tidlig og kjøpes egen kaffe, så dette med å bli påspandert er som kjent absolutt ikke for alle.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjedelig når alle spør om det samme da, et innøvd intervju hver gang....

Anonymkode: e801e...b60

Og så. Har man kjemi, så kommer man jo utenfor dette etter hvert. Men ja, de fleste møter starter med litt klein stemning og oppskrift. Sånn er det bare. Har du aversjon mot mange andre småting også, så bør du ta en runde med hva som er verdt å være irritert på og ikke. Er slitsomt med folk som er irritert over mye. Datet en fyr som kommenterte hvor mye jeg sa et ord i stedet for å faktisk høre etter hva det var jeg snakket om, altså substansen i det jeg sa. Når man henger seg opp i sånne ting, får man ikke med seg det vesentlige. Da bør man lære seg å rette oppmerksomheten over på noe annet.

Anonymkode: 5daec...576

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjedelig når alle spør om det samme da, et innøvd intervju hver gang....

Anonymkode: e801e...b60

Jamen så dikter daten selv da! Still mer interessante spørsmål så kanskje hun gjør det samme. Faen så tafatt du er.

Anonymkode: 449f1...389

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjedelig når alle spør om det samme da, et innøvd intervju hver gang....

Anonymkode: e801e...b60

Ja, det kan jeg være litt enig i, høres ikke ut som de store gnistene der 😂 men nå var det ikke det jeg spurte om da, jeg spurte hva du synes er en god date? 😊

Anonymkode: 01b58...179

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jamen så dikter daten selv da! Still mer interessante spørsmål så kanskje hun gjør det samme. Faen så tafatt du er.

Anonymkode: 449f1...389

Menn er tafatte. Ikke rart de ikke får seg dame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som tvinger deg til å date, og du kan være singel så mye du vil og orker. Gitt hva du kommuniserer i hovedinnlegget, så tror jeg ikke det er så mange som vil se på det som et tap.

Men, du kommer ikke utenom at det er flere menn enn kvinner der ute som klager over at de blir valgt bort, at de ikke får partner og barn. I gjennomsnitt klarer også single kvinner seg bedre enn single menn. Så for de mennene som ønsker seg en partner, så er det ikke så dumt å legge litt innsats i det, gjøre det som kreves for å oppnå det. For kvinner er ikke ting dere bare kan gå ut og shoppe, vi er mennesker med våre egne meninger og ønsker. Og finner vi ikke en mann som er interessert nok i oss som mennesker til å snakke med oss og bli kjent med oss, så finner vi på noe annet.

Om det bare er sex dere vil ha, så er det mye fint i plast. Da slipper dere å snakke, og det kan ryddes vekk når dere synes det er i veien. 

Anonymkode: 32af9...0d6

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Er det rart menn heller vil være single?

 

Anonymkode: e801e...b60

Jeg trodde problemet var at menn ikke ville være single? 😂 er det ikke det som pleier være greia, at så mange er ufrivillig single? Du er en voksen, fri mann - dersom du vil være single så er du bare det, ingen problem 😊

Anonymkode: 01b58...179

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...