AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Vurdererer å flytte boliglånet til spk for billigere rente. Imidlertid tenker jeg å selge nåværende bolig til våren/sommeren 2025, og ønsker da gjerne mellomfinansiering for å kjøpe nytt. Spk tilbyr ikke det Bør jeg da la være å flytte lånet? Kan jeg ha mellomfinansiering i annen bank? Gode råd mottas gjerne. Anonymkode: a68e6...f5d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 I banken jeg jobber bruker vi ikke tid for å kun tilby et mellomfinansieringslån med høy risiko uten at du er kunde, nei. Lykke til med å finne en bank som er villig til det 😅 Anonymkode: 40922...eb5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): I banken jeg jobber bruker vi ikke tid for å kun tilby et mellomfinansieringslån med høy risiko uten at du er kunde, nei. Lykke til med å finne en bank som er villig til det 😅 Anonymkode: 40922...eb5 Og hvis jeg er kunde, dvs har lønnskonto og sparekonto der? Anonymkode: a68e6...f5d
Summeer Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 Mellomfinansiering har også pant i bolig, så banken vil jo ha første pri med å ha det ordinære lånet også. Så nei, mellomfinansiering er ikke et selvstendig produkt bankene tilbyr som regel....det er et høyrisiko produkt, som man gir til likvide kunder og får nok pant i bolig til å ta den risikoen (derav så mye høyere rente, gjelden er delvis usikret)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå