Gå til innhold

Vi blir ekskludert fra bursdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bror som jeg tror er narcisist . Han har alltid vært ufin, såret folk, sagt utrolig mye stygt osv . Jeg kunne skrevet en bok om alt. 
jeg har alltid funnet meg i mye pga prøver å holde familien samlet og få ha kontakt med tantebarna. Mine barn har slettes ikke så mye til overs for onkelen men har aldri  sagt noe. 
nå er hans minste 16 år og da fant de ut at de skulle ikke feire dagen men alle foreldre , nye kjærester (de er skilt) besteforeldre , søsken osv skulle ut å spise. De eneste som ikke er invitert er meg og mine barn. Jeg kjenner jeg blir så lei meg , ikke nødvendigvis fordi vi ikke får være med selv om det er sårt. Men føler jeg mister kontakten men tantebarna mine . Har alltid gjort alt for de men nå er det straks null kontakt . De er 16-19.
Hadde dere sagt noe eller bare trukket dere stilt og rolig tilbake ? 
hadde dere gitt bursdagsgave ? 
Vet ikke helt hva jeg skal si /tenke/føle .

dette er det min mor som sa , de er invitert men sjokkert over hva som foregår . 

Anonymkode: f3c1b...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du kan ringe tantebarnet ditt for å gratulere med dagen, og du kan gjerne gi henne en gave. Da har iallefall du prøvd å opprettholde noe slags forhold. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg ville kuttet denne broren mest mulig ut av livet mitt, en ting er og møte han i selskap hos foreldrene dine, men ellers hold deg langt unna. Snart er han på andre i familien og holder på likt. Om det er mulig og gi en gave til 16 åringen hadde jeg gjort det. Men ellers start prossesen og holde deg langt unna. 

• Liker 2
Skrevet

Var det andre av dine søsken som. Ar invitert da?

Å bare invitere besteforeldre og barnets søsken er jo helt innafor. Men om andre tanter/onkler av barnet er invitert, skjønner jeg du reagerer.

Anonymkode: c6640...183

• Liker 3
Skrevet

jeg tenker at det ligger mye mer til denne historien enn det du sier her, hvis din bror hadde fortalt hadde du neppe være så uskyldig som du selv sier. Folk har lov å invitere hvem de vil, hvis du har god kontakt med tantebarna har ikke ett selskap noe å si. Jeg hadde vippset penger og gratulert med dagen. 

Anonymkode: 9e2b0...ec5

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det må være ok å endre på måten man feirer bursdag på. De går ut og spiser med bare de aller nærmeste, det synes jeg må være greit. Jeg kan bare snakke for meg selv, men det er ikke noe jeg hadde reflektert over eller blitt lei meg for. En sekstenåring synes kanskje ikke det er så stas å feire med storfamilien heller.

Når det er sagt, om broren din er så fæl, skjønner jeg ikke hvorfor du gidder ha mer kontakt med ham enn strengt nødvendig. Du kan vel holde kontakten med tantebarna dine på andre måter?

Anonymkode: 5d4ed...ed6

• Liker 3
Skrevet

Ehh 

Foreldre til barnet

Besteforeldrene 

Og søsken.

Det er jo kjernefamilien. Selvfølgelig er det lov å si at det "ikke blir noen feiring" fordi utvidet familie (som deg) ikke er invitert.

Du leser alt for mye inn i dette. Det at en 16-åring ikke vil ha fullt ståhei lenger, kanskje prioriterer bursdag med venner isteden, er helt normalt. Ofte kommer de rundt til ideen rundt 18-19 årsalderen igjen. 

Anonymkode: 0f47f...505

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker det må være ok å endre på måten man feirer bursdag på. 

Anonymkode: 5d4ed...ed6

Enig. 

Anonymkode: 5892f...61f

• Liker 1
Skrevet
Slitenmamma skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at du kan ringe tantebarnet ditt for å gratulere med dagen, og du kan gjerne gi henne en gave. Da har iallefall du prøvd å opprettholde noe slags forhold. 

Det har jeg gjort 🙂

Til dere som sa ang  kontakt med tantebarn . Hvis du har vært borti narcisist så er ikke det så lett. 
han har stålkontroll på hvem de har kontakt med og det meste går gjennom han.  Vi har i alle år hatt bursdags selskap hvor vi har invitert hverandre til uhøytidelig koselig stund med barna. Plutselig blir alle invitert uten meg og barna, så det syns jeg er veldig rart. Vi er ikke flere søsken. Bare meg . 
forøvrig så er dette en 16 åring som liker å være med familien, sier glad i deg og er en flott person. 

• Hjerte 1
Skrevet
Miaiai skrev (1 time siden):

Jeg ville kuttet denne broren mest mulig ut av livet mitt, en ting er og møte han i selskap hos foreldrene dine, men ellers hold deg langt unna. Snart er han på andre i familien og holder på likt. Om det er mulig og gi en gave til 16 åringen hadde jeg gjort det. Men ellers start prossesen og holde deg langt unna. 

Ja jeg skal gjøre det. Han har allerede prøvd å ødelegge for meg og søskenbarn og d gikk ikke så da kuttet han ut søskenbarn . 
han sagt gratulerer med dagen og skal vippse penger . 

Skrevet

Flott at du ønsket tantebarnet ditt gratulerer med dagen 👍 Og en liten oppmerksomhet. Så får du bare passe på å ikke si noe om restaurantbesøket. Det er ok å endre måten man feirer på, og det kan jo hende du blir ekskludert på grunn av tanter og onkler på morsiden som ikke får komme. Du får fortsette å invitere til bursdag for dine barn, det er hyggelig da🌸🩷

Anonymkode: af68a...777

Skrevet

Veldig spesielt , skjønner du reagerer

Anonymkode: c25dc...f21

• Liker 1
Skrevet
Slitenmamma skrev (2 timer siden):

Enig her! 

Anonymkode: e8480...10e

Skrevet

Veldig spesielt å utelate dere som eneste tante og søskenbarn.

Min mann hater min bror og vise versa. Mannen min gruer seg til hver bursdag fordi de ikke tåler trynet på hverandre. Likefullt er det min bror. Har satt til mannen at det får han bare bite i seg, min bror blir alltid invitert uansett - særlig i sammenhenger som gjelder barna.

Er ikke det normalt da?

Anonymkode: 37e9e...1af

• Liker 1
Skrevet

Men er evt. andre tanter/onkler fra den andre siden invitert da?

Anonymkode: 4bafc...766

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er evt. andre tanter/onkler fra den andre siden invitert da?

Anonymkode: 4bafc...766

Det er ingen , vi er de eneste 

Skrevet

Si meg er du en sånn person som tar veldig mye plass?

Da lunne jeg jo forstått det.. en alfahunn

Anonymkode: 45c9d...5b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

«Har en bror som jeg tror er narcisist . Han har alltid vært ufin, såret folk, sagt utrolig mye stygt osv . Jeg kunne skrevet en bok om alt».

Forstår ikke helt problemet. Du misliker broren din og dere har et dårlig forhold. Så blir du lei deg og overrasket over at dere ikke er invitert i bursdagen til barnet hans? Hvorfor? Du liker han jo ikke, og kunne skrevet en bok om det til og med! 

Anonymkode: 9c6f7...851

Skrevet

Broren din har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse? Hvordan går det med barna hans??? De må jo ha det helt forferdelig? 

Anonymkode: d5462...170

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ingen , vi er de eneste 

Du må roe et par hakk. Jeg har en søster bare også og slikt skjer nok også om noen år. Det er galt naturlig at feiringen endres. Dessuten koster det mye å invitere en familie ekstra å spise ute

Anonymkode: f4a72...49f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...