AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Del Skrevet 7. september 2024 vurderer plante i noen krukker...koselig til våren:) Anonymkode: 61a56...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 8. september 2024 #2 Del Skrevet 8. september 2024 Ganske sent. Her, rett ved Oslo, ikke før begynnelsen av november fordi det står sommerplanter i bedene der tulipanene skal stå og de første må bort først. Ikke noe i veien for å gjøre slikt i oktober. Prøvde meg på tulipaner i noen store potter for en god del år siden, men hos meg feilet det. Pottene var dekket til og stod ute. Mulig det ble for kaldt i løpet av vinteren der de stod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Del Skrevet 8. september 2024 Tror i krukker så blir det for kaldt. Jeg har i bed, plantet i slutten av september, de kommer 20 år senere også, men de er i godt drenert jord Anonymkode: 9b921...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Del Skrevet 8. september 2024 Kommer litt an på høsten. På Østlandet i år er det mildt og fuktig og da venter jeg så ikke løkene råtner før vinteren. Men andre år har jeg satt løk nå på denne tiden for det har vært kaldt og redd frosten skulle sette seg. Tulipaner tåler å settes veldig sent. Påskeliljer trenger litt tid til å sette seg før den hardeste vinter kommer. Anonymkode: 7661f...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Del Skrevet 8. september 2024 Oktober/november. Andre typer løk kan du plante fra august/september. Anonymkode: bcb74...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #6 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #7 Del Skrevet 9. september 2024 Ellinoor skrev (13 timer siden): Det går da helt fint med tulipaner i krukker. Jeg har hatt tulipaner i krukker i flere år. For å svar på TS sitt spørsmål, så kan man plante tulipanløk fra september til frosten kommer, men det er jo bedre jo tidligere man planter, så de rekker å rote seg litt før vinteren. Jeg har aldri fått det til, så tips mottas med takk 😅 prøvd alt fra å ha dem inne i garasjen, plantet i sand, plantet vanlig, dekket til med løv, stå innunder tak eller nesten hva som helst, alt bare råtner eller blir stygt! Anonymkode: b7184...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå