Gå til innhold

Hva er det verste som noen gang har skjedd i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mierin skrev (På 8.9.2024 den 13.38):
  • svartedauen
  • Olav den hellige
  • Andre verdenskrig

Hvorfor Olav den hellige?

Anonymkode: b96eb...ea1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10.08.2019, 25.06.2022

Drapssakene på Tina Jørgensen, Birgitte Tengs, Sigrid Schjetne, baneheia-jentene

Raset i Gjerdrum

Han som drepte begge døtrene og barnebarnet i januar i år.

Arnfinn Nesset

m.m

Anonymkode: 6918d...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljefunnet. Vi har blitt en lat,sykmeldt,uføretrygdet ,overadministrert og tafatt viljeløs nasjon uten ryggrad og evne til å tåle vår rikdom. Skjemmes av det som foregår. Hva må de tenke de som er av de aller eldste i Norge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Vassdalen-ulykken ikke er nevnt. 80-tallet. Snøskred i nærheten av Narvik som tok livet av 16 soldater. Og som burde ha vært unngått. Dårlig ledelse.

Anonymkode: d4de1...1cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke så veldig lenge siden, et par hundre år kanskje, var det helt vanlig at flere av barna i barneflokken døde av ulike sykdommer som små. Samtidig som folk var lutfattige, sultne store deler av året og uten strøm, i en kald del av verden. Det må ha vært grusomt, fysiologisk og psykologisk. Jeg tenker ofte på dette når jeg leser om folk som synes synd på seg selv i 2024.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At en person rigget til at Norge ble innvolvert i usakelig krig. 

Anonymkode: 1595a...551

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 11.09):

Tvangskristningen av Norge.

Innvandring.

Anonymkode: 20487...c0d

Jupp

Anonymkode: 9b6d3...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 15.54):

Neida, man bare brander det som den nye opplysningstiden. Husk at det er ikke de som lider under mektige regimer som skriver historien, det er de på toppen.

Anonymkode: 40448...31c

De som sitter i Sveits og skummer fløten mener du ?
De som er godt beskyttet fra kulturkonflikter, kriminalitet, dårlig privatøkonomi og forvitret innflytelse på egen hverdag ?

De naturlige motreaksjonene på en overdreven globalisering vokser både i USA og Europa….

Anonymkode: c03e3...cba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellow Eye skrev (På 9.9.2024 den 19.08):

Svartedauden det burde ikke enn gang være enn diskusjon. av en befolking på rundt 350 000 så døde mellom 175 000 og 200 000 mennesker. Altså rundt 60% av befolkingen mellom våren/sommeren 1349 og Januar 1350. Norge mistet 60% av befolkingen på 6-7 måneder. 

Ja det har skjedde mange andre tragedier i Norge før og etter det, men det er ingenting som kan måle seg med Svartedauden. Det er ingenting som er i nærheten enn gang. 

Enig. Helt ekstremt. Må ha vært ekstremt skummelt å leve under Svartedauden.

Anonymkode: c1515...830

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 8.42):

Kristningen av Norge 

Anonymkode: 4bec7...47d

Mitt svar også.

Anonymkode: dadae...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 18.56):

Barnevernets herjinger

Anonymkode: 89b59...a7e

Tror nok alle barna som har blitt reddet fra omsorgssvikt, rus og vold er helt uenige med deg…

Anonymkode: c03e3...cba

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Grosny skrev (På 7.9.2024 den 4.13):

Jeg tenkte også på Svartedauden, men det skjer ting som kan skade mye uten at  jeg kan si noe  sikkert  om det. Jeg tenker f.eks. på antibiotikabruk i matproduksjon. Nrk sendte et program der de snakket om store helseproblemer som kan skyldes dårligere bakterieflora i menneskene og nevnte sykdommer som fedme, allergi og diabetes. Jeg tror vi foreløbig mangler nok sikker forskning til å fastlå disse sammenhengene. Det er forøvrig mer enn antibiotika som knekker bakteriene våre.

Det brukes veldig lite antibiotika i norsk matproduksjon, så jeg tror nok du må se etter andre forklaringsmodeller. 

Anonymkode: c3cce...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 18.21):

Svartedauden , 2.verdenskrig og likestillingskampen som har gjort kvinner til mannehatere. 

Anonymkode: 63c11...85d

Du mener likestillingskampen som har ført til at kvinner ikke lenger må finne seg i hva som helst fra menn?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg personlig husker best og som har gjort mest inntrykk på meg i livet, er Scandinavian Star, Utøya, drapene i Nes og jeg glemmer heller aldri lille Christoffer ❤️ 

Men tror nok Svartedauden er det mest grusomme for nasjonen Norge. 

Anonymkode: 51924...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åsta ulykken.

Anonymkode: f5c7d...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartedauen

Behandligen staten ga til tatere, skogfinner og samer, og senere jøder

Tsjarnobyl.

Åstaulykken (siden det var på den tiden jeg selv var student, og kjente mange studenter som pendlet til Rena)

Anonymkode: 858dc...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norge kuppet en iraner eller var det irak til å gjøre tjeneste for landet, og lære dem å drive oljedrift. 

Anonymkode: 1595a...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det brukes veldig lite antibiotika i norsk matproduksjon, så jeg tror nok du må se etter andre forklaringsmodeller. 

Vi importerer mye mat, og problemene med antibiotikaresistens og ødelagt bakterieflora har neppe  nådd toppen enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...