AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Skrevet 7. september 2024 Jeg føler meg så uendelig alene i livet. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hver dag våkner jeg og kjenner på tomhet og sorg og ensomhet. Noen dager blir det for mye, jeg føler meg desperat etter endring. Vet ikke hva jeg skal si. Anonymkode: 70583...566 1
Anonym11223344 Skrevet 7. september 2024 #2 Skrevet 7. september 2024 Da må du finne noen å prate med. Hvem som helst, gjerne flere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Skrevet 7. september 2024 Anonym11223344 skrev (8 minutter siden): Da må du finne noen å prate med. Hvem som helst, gjerne flere. Jeg har ringt kirkens sos i dag, føler ikke at det hjelper. I morgen skal jeg forsøke å gå ut en tur. Kanskje gå på butikken, si hei til noen der. Jeg er så tom. Anonymkode: 70583...566 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 Prøv å komme i kontakt med noen over nett (chat, spill, forum) eller lavterskeltilbud i kommunen? F.eks rask psykisk helsehjelp eller andre tilbud for mennesker som sliter med psykisk uhelse. Anonymkode: e4a2b...9d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 Jeg har lært meg noen strategier hos et lavterskeltilbud jeg var i ca hver 14 dag, hos psykiatrisk sykepleier i kommunen. Der fikk jeg blåse ut alt jeg kjente på og fikk hjelp til å takle livet. Livet er hardt, og i noen perioder blir det overveldende. Fikk hjelp i ca to år. Da jeg slet med ensomhet følte jeg det hjalp å ha en liten utflukt hver dag, det kunne være en butikktur, en gåtur eller en tur på trening. Anonymkode: 8ac9f...350 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Prøv å komme i kontakt med noen over nett (chat, spill, forum) eller lavterskeltilbud i kommunen? F.eks rask psykisk helsehjelp eller andre tilbud for mennesker som sliter med psykisk uhelse. Anonymkode: e4a2b...9d6 Jeg prøver å skrive noen hyggelige svar her inne innimellom, på stort og smått. Men det gjør liksom ikke helt forskjellen. Og en sjelden gang er jeg på chat.no, bare fordi jeg føler jeg trenger å finnes for noen andre. Vet ikke om du har vært der? Det er mest menn som vil sexprate. Jeg snakker med dem litt, men så er det liksom ikke det samme vi er interessert i så selv om det på en måte hjelper litt, så ender jeg også med å føle meg litt dårlig. Jeg går til psykolog. Takk for svar. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har lært meg noen strategier hos et lavterskeltilbud jeg var i ca hver 14 dag, hos psykiatrisk sykepleier i kommunen. Der fikk jeg blåse ut alt jeg kjente på og fikk hjelp til å takle livet. Livet er hardt, og i noen perioder blir det overveldende. Fikk hjelp i ca to år. Da jeg slet med ensomhet følte jeg det hjalp å ha en liten utflukt hver dag, det kunne være en butikktur, en gåtur eller en tur på trening. Anonymkode: 8ac9f...350 Takk for tipsene. Dagens utflukt er å gå til butikken, handle inn noe jeg kan spise til middag. Smile til et menneske. Først må jeg dessverre dusje, og det kan jo ta sin tid. Har du det bedre nå? TS Anonymkode: 70583...566
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 Men det finnes vel kanskje et tilbud i kommunen din, der mennesker som sliter med utenforskap og som har forskjellige utfordringer, kan treffes og være med på aktiviteter, turer etc? Det gjør det i hvert fall her jeg bor. Anonymkode: e4a2b...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #8 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men det finnes vel kanskje et tilbud i kommunen din, der mennesker som sliter med utenforskap og som har forskjellige utfordringer, kan treffes og være med på aktiviteter, turer etc? Det gjør det i hvert fall her jeg bor. Anonymkode: e4a2b...9d6 Jo, det finnes. Jeg har vært der i perioder. Nå er jeg for syk til det dessverre. TS Anonymkode: 70583...566
Gjest winterchild Skrevet 7. september 2024 #10 Skrevet 7. september 2024 Det hjälper för mig att skriva i min dagbok
Anonym11223344 Skrevet 7. september 2024 #11 Skrevet 7. september 2024 Du bør nok gå til legen og få antidepressiva.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Skrevet 7. september 2024 Anonym11223344 skrev (1 minutt siden): Du bør nok gå til legen og få antidepressiva. Nei! Regner med at dette er et ironisk svar? Anonymkode: 9a5e7...373
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #13 Skrevet 7. september 2024 TS ; jeg støtter de som anbefaler lavterskel tilbud innen psykisk helse i kommunen. Jeg har selv hatt god hjelp av dem. Få satt ord på det og få hjelp til å sortere tanker i hodet, finn " verktøy " og strategier som kan forandre ting til det med positive. Det er i hodet det sitter, tankene går litt feil vei av og til og trenger hjelp til å komme på rett kurs. Anonymkode: 9a5e7...373 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #14 Skrevet 7. september 2024 Lovise78 skrev (2 timer siden): Har du jobb? Nei for tiden har jeg gått fra sykmelding til AAP, og er for tiden for syk til å gå på arbeidstiltak eller slike dagtilbud. Men har vært innom der og det er gode tiltak. winterchild skrev (2 timer siden): Det hjälper för mig att skriva i min dagbok Ja, det er en fin ting, skriver mye dagbok jeg også. 🥰 Takk for tips. Skriver du rundt noen særlig temaer, eller bare alt som faller deg inn? Jeg skriver bare tanker her og nå, men ser andre som har slike "journal prompts", usikker på om det er noe for meg. Anonym11223344 skrev (1 time siden): Du bør nok gå til legen og få antidepressiva. Tja, jeg er egentlig ikke så interessert i det. Hovedproblemet mitt er ikke at jeg er deprimert, selv om jeg kan bli nedstemt innimellom. Men jeg tenker mer på det som en naturlig konsekvens av situasjonen jeg står i, og tror mer på å regulere de følelsene, med mindre jeg blir langvarig deprimert. (Ingen skam til de som velger antidepressiva.) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): TS ; jeg støtter de som anbefaler lavterskel tilbud innen psykisk helse i kommunen. Jeg har selv hatt god hjelp av dem. Få satt ord på det og få hjelp til å sortere tanker i hodet, finn " verktøy " og strategier som kan forandre ting til det med positive. Det er i hodet det sitter, tankene går litt feil vei av og til og trenger hjelp til å komme på rett kurs. Anonymkode: 9a5e7...373 Tenker du sånn utover at jeg går og snakker med en psykolog? Har god nytte av psykologen, men det er ikke så ofte, og dekker liksom ikke helt problematikken på en måte. Eller, altså jeg ville ikke slutte for alt i verden og jeg har god nytte av det, men det er mer at noen av tingene jeg strever med ikke handler om min innstilling o.l., men er absolutt også viktig for å bare støtte i å stå i alle følelsene rundt helsesituasjonen. Usikker på om du mente typ psykiatrisk sykepleier eller slike dagtilbud. Har du det bedre nå? ❤️ TS Anonymkode: 70583...566
Gjest winterchild Skrevet 7. september 2024 #15 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei for tiden har jeg gått fra sykmelding til AAP, og er for tiden for syk til å gå på arbeidstiltak eller slike dagtilbud. Men har vært innom der og det er gode tiltak. Ja, det er en fin ting, skriver mye dagbok jeg også. 🥰 Takk for tips. Skriver du rundt noen særlig temaer, eller bare alt som faller deg inn? Jeg skriver bare tanker her og nå, men ser andre som har slike "journal prompts", usikker på om det er noe for meg. Tja, jeg er egentlig ikke så interessert i det. Hovedproblemet mitt er ikke at jeg er deprimert, selv om jeg kan bli nedstemt innimellom. Men jeg tenker mer på det som en naturlig konsekvens av situasjonen jeg står i, og tror mer på å regulere de følelsene, med mindre jeg blir langvarig deprimert. (Ingen skam til de som velger antidepressiva.) Tenker du sånn utover at jeg går og snakker med en psykolog? Har god nytte av psykologen, men det er ikke så ofte, og dekker liksom ikke helt problematikken på en måte. Eller, altså jeg ville ikke slutte for alt i verden og jeg har god nytte av det, men det er mer at noen av tingene jeg strever med ikke handler om min innstilling o.l., men er absolutt også viktig for å bare støtte i å stå i alle følelsene rundt helsesituasjonen. Usikker på om du mente typ psykiatrisk sykepleier eller slike dagtilbud. Har du det bedre nå? ❤️ TS Anonymkode: 70583...566 Jag skriver bara det som faller mig in, typ för att avreagera mig lite eller samla tankarna om jag skulle vara ledsen/upprörd 🌷 så bra att det hjälper dig också, intressant med sådana props det skall jeg sjekke ut 🥰
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #16 Skrevet 7. september 2024 Ut i naturen!! Gå eller jogg til du klarer å «tømme» hodet og oppnå en type «runners high». Bade ute, uansett vær🥶 det gir en god mestringsfølelse💜💜 Anonymkode: bd1b6...955 1
Bombasi Skrevet 7. september 2024 #17 Skrevet 7. september 2024 (endret) Jeg ser du er syk. Vet ikke hva du er syk av og hvor gammel du er, men har denne sykdommen Facebookgrupper med likesinnede? Går det an å komme i kontakt med noen der? Kanskje finner du noen som bor på samme plass som deg, eller i samme område. Du virker veldig reflektert og uttrykker deg godt skriftlig, og siden du er syk så er det kanskje nettløsninger du burde gå for i første omgang. Hvis du ikke ønsker å operere med egen profil på sykdomssider på Facebook så kan du alltids lage deg en ny profil med et fiktivt navn eller noe. Ensomhet er vanskelig, men det finnes veldig mange i samme situasjon som deg. Dere leter egentlig etter hverandre, men finner ikke fram. Så fortsett å søke. Det er håp. Se etter håpet inntil videre. Men hold deg unna chattesider med kåte mannebein. Det er bare bortkastet tid, og kan være nedbrytende. Håper du finner noen 🧡 Endret 7. september 2024 av Bombasi 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #18 Skrevet 8. september 2024 winterchild skrev (21 timer siden): Jag skriver bara det som faller mig in, typ för att avreagera mig lite eller samla tankarna om jag skulle vara ledsen/upprörd 🌷 så bra att det hjälper dig också, intressant med sådana props det skall jeg sjekke ut 🥰 🥰 Ser det hele tiden nevnes på instagram med slike forslag til hva en kan skrive om. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ut i naturen!! Gå eller jogg til du klarer å «tømme» hodet og oppnå en type «runners high». Bade ute, uansett vær🥶 det gir en god mestringsfølelse💜💜 Anonymkode: bd1b6...955 Takk for tipsene, prøver å få meg litt tid i naturen i uka, kanskje jeg skulle prøvd meg på helårsbading 😅 Høres kaldt nok ut allerede nå. Brr. Bombasi skrev (21 timer siden): Jeg ser du er syk. Vet ikke hva du er syk av og hvor gammel du er, men har denne sykdommen Facebookgrupper med likesinnede? Går det an å komme i kontakt med noen der? Kanskje finner du noen som bor på samme plass som deg, eller i samme område. Du virker veldig reflektert og uttrykker deg godt skriftlig, og siden du er syk så er det kanskje nettløsninger du burde gå for i første omgang. Hvis du ikke ønsker å operere med egen profil på sykdomssider på Facebook så kan du alltids lage deg en ny profil med et fiktivt navn eller noe. Ensomhet er vanskelig, men det finnes veldig mange i samme situasjon som deg. Dere leter egentlig etter hverandre, men finner ikke fram. Så fortsett å søke. Det er håp. Se etter håpet inntil videre. Men hold deg unna chattesider med kåte mannebein. Det er bare bortkastet tid, og kan være nedbrytende. Håper du finner noen 🧡 Takk for tipsene dine og håpet. ❤️ Chattesider med "kåte mannebein" er absolutt nødløsning. De er hyggelige de altså, men de ender uten unntak opp med å forsøke seg på sexprat. 🤪 Hadde kanskje vært hyggelig hvis det var det jeg var ute etter. Takk igjen! TS Anonymkode: 70583...566
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #19 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 2.26): Jeg har ringt kirkens sos i dag, føler ikke at det hjelper. I morgen skal jeg forsøke å gå ut en tur. Kanskje gå på butikken, si hei til noen der. Jeg er så tom. Anonymkode: 70583...566 Man føler seg nok ikke bedre av en enkelt samtale med Kirkens SOS hvis man for eksempel har depresjon. En time hos psykolog hjelper heller ikke. Det tar mye tid (det er kjipt for det er jo veldig ille å ha det sånn) og ofte mye jobbing å få det bedre. Noen ganger må også tiden få gå. Depresjon går ofte over av seg selv i løpet av et halvt års tid. I mellomtiden finnes det mange ting som er lure å gjøre for å unngå å bli verre eller bli syk på andre måter, det har sikkert psykologen din snakket med deg om. Anonymkode: 0ba84...abf
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #20 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man føler seg nok ikke bedre av en enkelt samtale med Kirkens SOS hvis man for eksempel har depresjon. En time hos psykolog hjelper heller ikke. Det tar mye tid (det er kjipt for det er jo veldig ille å ha det sånn) og ofte mye jobbing å få det bedre. Noen ganger må også tiden få gå. Depresjon går ofte over av seg selv i løpet av et halvt års tid. I mellomtiden finnes det mange ting som er lure å gjøre for å unngå å bli verre eller bli syk på andre måter, det har sikkert psykologen din snakket med deg om. Anonymkode: 0ba84...abf Jeg er ikke deprimert, selv om jeg er nedstemt nå for tiden, og jeg har ikke en forventning om at enkeltsamtaler med kirkens SOS skal hjelpe, det var som svar til den som foreslo å snakke med folk. Men det er sant at noen ganger må tiden få gå. TS Anonymkode: 70583...566
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå