Gå til innhold

Har du erfaring med lykkepiller mot angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har opprinnelig ikke lyst til å gå på medisiner og har tidligere takket nei hos psykolog. Nå begynner jeg derimot å føle litt anderledes på det, når jeg har bodd alene en stund og ikke står like trygt i angsten. 

Ser hva jeg fysisk kan gjøre for å få det bedre, men er ikke modig nok, spesielt ikke når jeg er så uselvstendig og angsten har tatt over så mange områder. Hver dag føles uoverkommelig, men har så langt åpenbart kommet gjennom dem heh.

Har ocd, agorafobi og fagofobi. Sliter ikke med humøret på overflaten, men begynner å bli tungt å bære på en evig frykt som ikke avtar. 

Har du prøvd medisiner og fått en normal tilværelse av dem? Har så lyst til å leve som vanlig, spise mat, ha venner, gå en tur, uten en konstant risiko om død. Håper det er mulig 😊 Var normal som tenåring, forstår ikke hva som skjedde, føles ut som et annet liv.

Anonymkode: 5a741...1d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zoloft og andre Ssri preparater har god effekt på både angst og tvangslidelser. Så jeg vil råde deg til å forsøke. Men det er ingen quick fix, kan ta måneder å oppnå full effekt.

Anonymkode: ebcfc...caa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Zoloft og andre Ssri preparater har god effekt på både angst og tvangslidelser. Så jeg vil råde deg til å forsøke. Men det er ingen quick fix, kan ta måneder å oppnå full effekt.

Anonymkode: ebcfc...caa

Notert 😊 Tusen takk

• Hjerte 1
Skrevet

Kan vi bare slutte å kalle medisiner for lykkepille?

Anonymkode: 96e1d...635

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan vi bare slutte å kalle medisiner for lykkepille?

Ja, beklager. Visste ikke hva annet jeg skulle kalle det. 

• Hjerte 1
Skrevet

Har ptsd med sterk angst. Begynte på Zoloft for 6 uker siden. Det er livet før og etter. Jeg er mye mye mer dempet ift angst og jeg er mye mye mindre overtenkende. Jeg har vært ekstrem på overtenking men nå får jeg det ikke skikkelig til en gang. Humøret er også jevnt over mye bedre. 

Går på minste dose mulig. Og har god effekt. 

Men obs ift oppstart. Alt ble hundre ganger verre. Angsten tok av, ble skikkelig ekstrem ift overtenking, ble mistenksom og en variant av meg selv jeg ikke likte. 

Så det tar litt tid før ting blir bedre. Tre uker hos meg. Siste to ukene, altså fra uke fire, syns jeg at jeg faktisk har det bra. 

Lykke til. 

Anonymkode: 937d0...d42

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt veldig god effekt av Zoloft. Faktisk så stor forskjell i angsten at det for min del med rette kan kalles lykkepille.

Mange kan føle seg noe dempet eller følelsesmessig avflatet, og det er forsåvidt den effekten du er ute etter om du sliter mye med angst. Noen føler seg også generelt mindre motivert på Zoloft. For min del har det vært slik at Zoloft har gjort meg såpass bekymringsfri og robust i møte med hva andre synes og forventer, at jeg har fått mindre motivasjon til å utføre forpliktelsene mine. Med andre ord fungerte angsten i stor grad som en motivasjon. Uten angsten har jeg måttet finne andre måter å få gjort ting på. Til syvende og sist får jeg gjort mye mer når angsten ikke ligger og murrer der hele tiden.

Anonymkode: ac892...449

Skrevet

Jeg har ikke funnet noen medisiner som faktisk fungerer. Zoloft, quetiapin, wellbutrin, effexor og cipraleks er vel noe av det jeg har prøvd for tankekjør og angst.  Er over mange år jeg har prøvd forskjellige ting.

Quetiapin fungerte da jeg var på grensen til psykotisk da jeg sov og var sløv hele døgnet, men jeg funket ikke som menneske over tid på denne medisinen, kun i krisetilfeller tar jeg den. Hater den egentlig.

Skulle så gjerne ønske jeg fant noe som funket for det er sykt slitsomt med angst og overtenking. 

Anonymkode: 7ead7...a69

Skrevet

angstmedisiner er utflating av hjernen og gjør deg impotent...mister følelser osv.. da de begynte med disse medisinene så gav de medisinene til bipolare..det styrket oppturen deres i humøret og styrket nedturen i depresjonen...medførte til at de gikk ut i skauen og tok livet av seg.. da var det lokket på sjampisen til psykiatrien..for den mirakelkuren... 

så er jo spørsmålet er alkohol mindre skadelig ? er narkotiske plusstoffer mindre skadelig ?  

prøv å finne en annen  mening med livet enn piller og rus.. enklere sagt enn gjort , for mangen..men det helt klart beste alternativet..

Skrevet

Virker på angsten, rett og slett fordi de demper alt. I allefall for meg. Blir mer likegyldig, får mindre driv til å gjøre ting, ting sluttet å være gøy, får mer cravings. Begynte å spise masse usunt og drikke masse alkohol på dem fordi det var det eneste som skapte noe som helst positiv reaksjon hos meg. Måtte slutte til slutt før jeg ble avhengig av alkohol..

Anonymkode: cd6e4...4d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, beklager. Visste ikke hva annet jeg skulle kalle det. 

Man kan jo begynne med å kalle det det det heter.

Skrevet

Lamictal tok angsten min. Ingen bivirkninger heller, men tar jo noe tid før man får effekt, samt opptrapping til rett dose😊

Gjest winterchild
Skrevet

Prozac (fluoxetin) fungerar för mig! 

Skrevet

Jeg lever et helt "normalt" liv med medisiner. 

Anonymkode: 4ced8...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan jo begynne med å kalle det det det heter.

Enig i dette. "Medisiner mot angst". 

Anonymkode: 4ced8...68d

Skrevet

Bruker Zoloft mot angst. God effekt, men det tok 4-5 mnd før effekt. Svetter mye som bivirkning. Føler meg ikke flat eller noe annet negativt.

Anonymkode: 32492...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...