Gå til innhold

Hvorfor griper ikke gud inn når man ber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med en gud som aldri svarer eller gjør det du ber om hjelp med? I bibelen står det mange flotte lovnader som skal skje bare du ber sånn og sånn. Så hvorfor hører han ikke på da når man ber?

Anonymkode: da805...bc1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du et godt menneske da?

Anonymkode: b4d18...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du et godt menneske da?

Anonymkode: b4d18...d0e

Mener du å si at alle gode mennesker får oppfylt bønnene sine, men ikke andre?

Det er i så fall en tåpelig påstand som verken stemmer med Bibelen eller den virkelige verden. 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi guder ikke finnes.

Anonymkode: 804b1...ffa

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden):

Mener du å si at alle gode mennesker får oppfylt bønnene sine, men ikke andre?

Det er i så fall en tåpelig påstand som verken stemmer med Bibelen eller den virkelige verden. 

I de tidene vi lever i nå, ja absolutt :)

Anonymkode: b4d18...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hjelper da endel fotball-lag og slikt.

Vurdert å bli idrettsutøver? 

Anonymkode: 58bde...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva er vitsen med en gud som aldri svarer eller gjør det du ber om hjelp med? I bibelen står det mange flotte lovnader som skal skje bare du ber sånn og sånn. Så hvorfor hører han ikke på da når man ber?

Anonymkode: da805...bc1

Fordi Gud er ikke en panteautomat der man får penger etter å ha pantet flasker; man får ikke automatisk en Tesla og en ny TV uansett hvor mange "Fader vår" man legger i potten.

Anonymkode: d1d47...848

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva er vitsen med en gud som aldri svarer eller gjør det du ber om hjelp med? I bibelen står det mange flotte lovnader som skal skje bare du ber sånn og sånn. Så hvorfor hører han ikke på da når man ber?

Anonymkode: da805...bc1

Fordi gud ikke finnes...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er vitsen med en gud som aldri svarer eller gjør det du ber om hjelp med? I bibelen står det mange flotte lovnader som skal skje bare du ber sånn og sånn. Så hvorfor hører han ikke på da når man ber?

Anonymkode: da805...bc1

Er nok fordi han ikke finnes skjønner du.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så «stygge» dere er… Hvis TS tror på Gud, er det ufattelig dårlig gjort å slenge ut; fordi han ikke finnes. Hvor ble det av respekten deres for andre mennesker?

Jeg er ikke kristen, men respekterer de som er det og ville aldri falt meg inn å være nedlatende til deres tro. 

Endret av Millelina
Skrivefeil
  • Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ikke finnes noe «før» Big Bang, ergo var der ingen Gud som satte det hele i gang. Fysikken som fag taler i mot Guds eksistens. Der var ikke noe «før» Big Bang fordi tiden startet ved Big Bang, og om noe så usannsynlig som Gud finnes stemmer Gud ikke overens men noen menneskelige religioner som egentlig bare er projeksjoner av farsfigurer og oss selv. Om Gud finnes er det noe veldig mystisk ved denne entiteten og vi kan heller ikke vite om Gud er god. Vi vet nix og nada. :) 

Anonymkode: d81d7...d11

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

I de tidene vi lever i nå, ja absolutt :)

Anonymkode: b4d18...d0e

Jeg vet ikke hvor du har en så åpenbart feil fantasi-ide, om at alle gode mennesker får bønnene oppfylt. 

Jeg kunne be deg begrunne eller bevise påstanden, men har en sterk mistanke om at du ikke er i stand til noen av delene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millelina skrev (Akkurat nå):

Så «stygge» dere er… Hvis TS tror på Gud, er det ufattelig dårlig gjort å slenge ut; fordi han ikke finnes. Hvor ble det sv respekten deres for andre mennesker?

Jeg er ikke kristen, men respekterer de som er det og ville aldri falt meg inn å vøre nedlatende til deres tro. 

Så når noen sier: «Jeg er en reptil» da skal jeg ha full respekt for det? 

Anonymkode: d81d7...d11

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millelina skrev (1 minutt siden):

Så «stygge» dere er… Hvis TS tror på Gud, er det ufattelig dårlig gjort å slenge ut; fordi han ikke finnes. Hvor ble det av respekten deres for andre mennesker?

Hvorfor er det mer nedlatende å hevde at Gud ikke finnes enn å hevde at Gud finnes? Begge er trospåstander uten bevis. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå synes jeg tråden her utvikler seg til mobbing.

Har du ikke noe positivt å si, så hold det for deg selv

Anonymkode: 638c0...aa4

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva er vitsen med en gud som aldri svarer eller gjør det du ber om hjelp med? I bibelen står det mange flotte lovnader som skal skje bare du ber sånn og sånn. Så hvorfor hører han ikke på da når man ber?

Anonymkode: da805...bc1

Gud er ikke en person i hankjønn eller hunkjønn, Gud er en energi/kraft som finnes inni deg😊

Anonymkode: 10442...601

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gud er ikke en person i hankjønn eller hunkjønn, Gud er en energi/kraft som finnes inni deg😊

Anonymkode: 10442...601

Det er påstander fra gamle mysterieriter og religiøse samfunn fra hellenistisk kultur som angiveligvis stammer fra Egypt. 

Anonymkode: d81d7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så når noen sier: «Jeg er en reptil» da skal jeg ha full respekt for det? 

Anonymkode: d81d7...d11

Det ble for dumt 🙂 

Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det mer nedlatende å hevde at Gud ikke finnes enn å hevde at Gud finnes? Begge er trospåstander uten bevis. 

Hva andre tror og ikke tror er vel opp til hver og en. Men hvorfor skal en som ikke er kristen svare på ett slikt spørsmål med ett sånt utsagn.

 

si hva dere vil, men jeg syns det faktisk er dårlig gjort. Har hatt så utrolig mange samtaler med kristne der nettopp sånne kommentarer får de heller til å lavære å spør om ting. 
 

You do you. Jeg stilte ett oppriktig spørsmål ved hvorfor man føler man må kommentere på den måten. Dette er ikke tråden for å diskutere akkurat det videre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...