Gå til innhold

Jeg vil bli en bedre versjon av meg selv


kelpe

Anbefalte innlegg

For å holde meg selv ansvarlig, prøver jeg noe nytt. Kanskje vil det å opprette en dagbok her, hvor jeg må rapportere om mine seiere og synder, gjøre at jeg klarer å ta bedre valg 🤭

Min startvekt er 70 kg og idealvekt er 60 kg, men jeg er i grunn fornøyd så lenge jeg kommer meg under 65 kg. Vektøkningen skyldes graviditet. Har gått ned en god del allerede, med god drahjelp fra ammingen, men nå har det stagnert. Jeg vet godt hva det skyldes: godteri. Jeg er en sukkerjunkie og både når jeg skal kose meg, belønne meg selv eller er sliten, tyr jeg til søtsaker. 

Jeg har to små barn som jeg både skal henge med på nå, men som jeg også skal være her for de neste 40 og 50 åra. For å klare det kan jeg ikke risikere helsa for smågodthylla (selv om den er aldri så digg..). Jeg vil også føle meg vel og rent overfladisk sett vil jeg være fornøyd med eget utseende. 

Jeg er i ganske bra hverdagsaktivitet nå i permisjonen. Vil komme i gang igjen med treningen også, men med tanke på vekta står slaget på kjøkkenet. 
 

Hmm, hvilken dag i uka er best å veie seg på, mon tro? Kanskje ikke mandag? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 😊 Sleng deg med i tråden for oss som skal ned i vekt før oktober da vel! Det er tråder som går året rundt, men aldri for sent å hoppe på. Vi har stort sett veiedag og innmelding på fredager. Velkommen både med egen dagbok og i veietråden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Ms. Steele😄 Skal ikke se bort fra at jeg titter innom tråden. Ikke dumt med veiing på fredager, kan være motiverende inn mot helga det. 

Apropos helg så har denne gått ganske bra. Jeg kjøpte mindre snacks enn hva jeg ellers ville gjort og har fått inn en god del bevegelse. Valgte i dag å gå et sted jeg normalt hadde kjørt. Det ble totalt over 60 minutters ekstra gange og over 10 000 skritt denne søndagen 👌🏻

Nå skal jeg prøve å lage meg en aktiv uke med gode matvalg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :blomst:
Det er absolutt fint og motiverende å ha en dagbok. Både for å se egen progresjon, få støtte/besøk fra andre og generelt bare skrive av seg.

Jeg hadde veiedag i mange år på mandager, da jeg syns det hjalp -litt- på å holde meg i skinnet på mandager. Men ettersom det ofte blir en del salt da, så ble ofte vekttallet demotiverende. Så fant jeg veietråden på underforumet her, og der kjører man på med fredager, så da ble jeg med på det og er veldig fornøyd med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig første måling i dag: 70,7 kg. Stillstans, men hadde heller ikke forventet noe annet. Uka har vært preget av syke barn, lite søvn og nå er jeg selv blitt dårlig 🤧 Litt for mye usunn snacks i starten av uka. Det jeg er mest fornøyd med denne uka er at jeg har bevegd meg en god del. Går mye og har over 10 000 skritt hver dag. Har også vært flink til å spise grønnsaker og til å lage ålreite middager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns absolutt du kan være fornøyd med stillstans :nikke: Sykdom og dårlig søvn skal man ikke kimse av, så veldig bra å holde vekten da. Bare fortsett med skrittene dine og bra mat, så blir dette bra! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...