Gå til innhold

Flere som føler seg som i fengsel når man jobber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg føler meg fengslet når jeg er på jobb fra 13-21 5 ganger i uken. Har kun 2 dager i uken hvor jeg er fri. Det er såå dritt å føle seg slik. Er det normalt å føle at man er i fengsel når man jobber?

Anonymkode: 2416a...1ab

Jeg føler ikke jeg er i fengsel. Jeg føler jeg sitter på utstilling i et butikkvindu.

Anonymkode: 8c0d8...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kveldsvakter er vel kjent for å ikke være populært med tanke på barn og sosialt liv

Anonymkode: 3a8f4...ece

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 23.44):

Dette er essensen i problemet.

Vi har skapt oss et samfunn der vi tvinges inn i konformitet.

Det finnes kreative løsninger på problemet, men de fleste krever en skikkelig innsats over en del år - hvilket en del privilegerte gen z og gen alpha ikke er villig til å legge ned. Så blir de «syke», ender på nav og vi får det høye sykefraværet som vil bli velferdsstatens kollaps om ikke det blir litt mer grep på ungdommen.

Anonymkode: 51e14...bbe

Arbeidslivet passer ikke for alle. For meg var det en befrielse å snu ryggen til dette. Jeg trivdes ikke med å ikke ha nok frihet og er ikke særlig glad i ansvar som jeg ikke velger selv.

Anonymkode: a9bd9...695

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om fengsel er ordet jeg ville brukt, men om jeg føler at liver er sove, spise, jobbe; ja.

Helga er for kort, eller arbeidsdagene for lange. Jeg har troa på 6 timers dag eller 4 dagers uke.

Jeg har en flott jobb. Fantastiske kollegaer, en god jobb der jeg styrer mye av dagen selv, om jeg har en dårlig dag kan jeg legge opp dagen til å gjøre lite, eller omvendt kan jeg være ekstremt produktiv. Mange sier «bytt jobb» når man begynner å snakke om at man ikke er fornøyd. Jeg liker jobben jeg har, og igjen den er godt lagt opp til at jeg styrer dagen min selv.

Jeg har problem mer hele systemet. Jeg vet at man må jobbe for å få samfunnet til å gå rundt. Men jeg mener at vi burde undersøke muligheten for å endre på strukturen vi har i dag. Jeg tror at mange hadde vært mer lykkeligere om vi kunne fått samfunnet til å gå rundt med mindre jobb.

Anonymkode: 39acf...ee7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke om fengsel er ordet jeg ville brukt, men om jeg føler at liver er sove, spise, jobbe; ja.

Helga er for kort, eller arbeidsdagene for lange. Jeg har troa på 6 timers dag eller 4 dagers uke.

Jeg har en flott jobb. Fantastiske kollegaer, en god jobb der jeg styrer mye av dagen selv, om jeg har en dårlig dag kan jeg legge opp dagen til å gjøre lite, eller omvendt kan jeg være ekstremt produktiv. Mange sier «bytt jobb» når man begynner å snakke om at man ikke er fornøyd. Jeg liker jobben jeg har, og igjen den er godt lagt opp til at jeg styrer dagen min selv.

Jeg har problem mer hele systemet. Jeg vet at man må jobbe for å få samfunnet til å gå rundt. Men jeg mener at vi burde undersøke muligheten for å endre på strukturen vi har i dag. Jeg tror at mange hadde vært mer lykkeligere om vi kunne fått samfunnet til å gå rundt med mindre jobb.

Anonymkode: 39acf...ee7

Enig. Å ligge på dødsleiet å angre for at man jobbet mye og brukte lite tid med dem som betyr noe er ikke optimalt. Systemet er ikke for oss "vanlige" De som sitter og styrer på toppen ønsker at folket skal kjenne det på kroppen av vi lever kun for og overleve. De liker makten de har fått av dumme folk som lar de herse med oss. Vi har all makt til å forandre samfunnet til det bedre selv.

Ellers er det tåpelig å sammenligne me dem som har det verre enn oss hver gang noen letter litt på hjertet sitt. Hvor ille skal det egentlig blir før det er lov å klage litt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele livet er jo som å sone en dom, så er helt enig med deg. Man er jo kuet heletiden, tenk på all tid man bruker på andre. Andre bestemmer over deg heletiden, at folk tar selvmord forstår jeg godt.

Anonymkode: 0092a...330

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 21.28):

Jeg føler meg fengslet når jeg er på jobb fra 13-21 5 ganger i uken. Har kun 2 dager i uken hvor jeg er fri. Det er såå dritt å føle seg slik. Er det normalt å føle at man er i fengsel når man jobber?

Tror det er ganske normalt å føle at jobben blir livet, det føler hvertfall jeg selv om jeg trives i jobben min! Skulle gjerne hatt mer tid til andre ting, for jeg er utslitt og har ikke overskudd eller kapasitet til mye annet..

Anonymkode: 5bebd...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jdz skrev (På 6.9.2024 den 21.35):

Da bytter du jobb. Verre er det ikke. Greit nok at man jobber for å leve heller enn og leve for å jobbe, men livet er for kort til å kaste bort på en jobb som føles som et fengsel.

For min del så kan jeg ikke se for meg noen jobb ikke føles ut som et «fengsel». Og jeg trives i jobben min, men skulle gjerne hatt dagen åpne til å gjøre mer ting jeg ønsker i livet mitt personlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud så mange historieløse, bortskjemte og priviligerte mennesker i denne tråden.

Fortell meg - hva er alternativet? Forventer dere at dere skal kunne se TV-serier, game og "være med venninner" 24/7 og penger bare skal ramle i hendene på dere?

Har dere noe som helst kunnskap om historien som gjør at dere forstår hvor priviligerte vi er i dag når det kommer til jobbing?

Det er direkte pinlig å lese tråder som dette.

Anonymkode: dc959...de9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de arbeidstidene hver dag hadde jeg også vært lei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud så mange historieløse, bortskjemte og priviligerte mennesker i denne tråden.

Fortell meg - hva er alternativet? Forventer dere at dere skal kunne se TV-serier, game og "være med venninner" 24/7 og penger bare skal ramle i hendene på dere?

Har dere noe som helst kunnskap om historien som gjør at dere forstår hvor priviligerte vi er i dag når det kommer til jobbing?

Tror man skal ta på alvor at antall unge uføre skyter i været. Tror det hadde vært færre hvis det var 6 timers arbeidsdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Her skrev (På 6.9.2024 den 21.45):

Jeg føler det også sånn. Testet flere yrker, føles sånn uansett jobb. Vurderer å være så tøff at jeg starter noe eget, trives tydeligvis ikke som ansatt. Har bare fått gode tilbakemeldinger og referenser, men jeg hater alltid jobb og gruer meg sekundet jeg slutter, til neste dag. 

Samme. Sluttet å jobbe.

Anonymkode: 8fd06...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er sånne som deg som gjør at det aldri bli endring og mennesker fortsetter å være kuet i et kynisk og galskap av et system. Vi blir behandlet som roboter. Jeg vil kalle det på grensen til moderne slaveri. For man skal aldri stille spørsmålstegn til hvordan ting er? Nei for «sånn har det alltid vært», «vær glad du har en jobb du». Vet du hvorfor styresmaktene sier at skole er viktig? Jo, for at vi alle skal ende opp som arbeidere og skattebetalere hele gjengen! Vær så vennlig og ikke tenk selv! Har du noen gang sett en lærer med en ferrari? 😊 de aller fleste som tjener mye penger idag er nettopp de som har tenkt UTENFOR boksen. 

Anonymkode: 3d3cb...2b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke normalt eller sunt å mistrives så mye i jobben sin hele tiden, du bør gå inn for å skifte beite. At det går litt opp og ned innemellom er vel kjennelig for mange derimot. 

Anonymkode: 1a67f...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De arbeidstidene du har , ER et fengsel.  Ikke en eneste kveld fri bortsett fra helg.  13.00-21.00 5 dager i uka.  Kan ikke tenke meg noe verre 

Endret av Laraa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt jævelig å jobbe.

Anonymkode: 23416...526

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det bare kvinner her knne som haterbå jobbe. Ser flere tråder om dette og bare kvinner. 

Anonymkode: 8cdf0...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det bare kvinner her knne som haterbå jobbe. Ser flere tråder om dette og bare kvinner. 

Anonymkode: 8cdf0...5f4

Nope. Mannen min tenker akkurat det samme som meg 😅

Anonymkode: 3d3cb...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hatet arbeidet jeg hadde da jeg jobbet fra 10-18 5 ganger i uka. På et apotek uten vinduer på kjøpesenter. Arbeidstidene og lokale uten vinduer gjorde at det føltes som et fengsel. Jeg byttet.

Anonymkode: 590f6...9df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er et fengsel. Jeg har skrevet under på en kontrakt om at arbeidsgiver skal eie alt som jeg kreativt produserer på jobben. Dette er egentlig helt urimelig. År etter år går, og alt jeg produseres overtas fortløpende av arbeidsgiver. Skulle ønske jeg kunne vært selvstendig, og produsert for meg selv i steden. Tilført egen eiendom arbeid som gir verdi til det jeg har fra før. Men vi har det dessverre ikke slik i vårt samfunn. Noen har nok denne friheten, men ikke jeg. Trist!

Anonymkode: 19a07...18d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...