AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Jeg føler meg fengslet når jeg er på jobb fra 13-21 5 ganger i uken. Har kun 2 dager i uken hvor jeg er fri. Det er såå dritt å føle seg slik. Er det normalt å føle at man er i fengsel når man jobber? Anonymkode: 2416a...1ab 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Nei, det er ikke normalt. Det er et tegn på at man er priviligert og ikke forstår hvordan den virkelige verden fungerer for det meste av verdens befolkning. Anonymkode: dc959...de9 5 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 I utgangspunktet ikke. Men ser at arbeidsdagen din er litt trasig plassert på døgnet, da hele dagen går bort når du jobber til den tiden der. Er lite du kan rekke før eller etter jobb. Kanskje det forsterker følelsen av å ha lite fritid og å være stuck med jobb. Anonymkode: 802bd...f6c 10 1
Hateridioter Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Tenker det er mange rundt omkring i verden som er drit-misunnelig på deg som bare jobber 8 timer 5 dager i uken. 4 3
Jdz Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Da bytter du jobb. Verre er det ikke. Greit nok at man jobber for å leve heller enn og leve for å jobbe, men livet er for kort til å kaste bort på en jobb som føles som et fengsel. 11 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Ikke normalt. De aller fleste har bare fri to dager i uka. Bytt jobb eller innstilling - du skal jobbe i maaange år til! Anonymkode: e052f...a26 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 Om du føler det er et fengsel, så er det bare å søke nye jobber. Anonymkode: 160a4...c86 5
Sannhetsøkende Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 Ja, å jobbe den tiden der fem dager i uken er noe forbanna dritt. Jeg jobbet mye kveld før, fra 16 til 24. Hva slags tider ønsker du å jobbe? 4
Portia Catonis Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 Om det er normalt kan jeg ikke uttale meg om, men jeg følte det sånn da jeg jobbet i typiske lavtlønnsyrker. Lønnen i seg selv var ikke problemet, men inkompetente (gjerne veldig unge) sjefer med urealistiske krav, dårlig fysisk og psykososialt arbeidsmiljø, klokking inn og ut med null fleksibilitet, og det verste av alt: Å aldri få brukt hodet, og bli behandlet som en idiot av både kunder og sjefer. Ja, det føltes som et fengsel. 4
Her Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 Jeg føler det også sånn. Testet flere yrker, føles sånn uansett jobb. Vurderer å være så tøff at jeg starter noe eget, trives tydeligvis ikke som ansatt. Har bare fått gode tilbakemeldinger og referenser, men jeg hater alltid jobb og gruer meg sekundet jeg slutter, til neste dag. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 Her skrev (1 minutt siden): Jeg føler det også sånn. Testet flere yrker, føles sånn uansett jobb. Vurderer å være så tøff at jeg starter noe eget, trives tydeligvis ikke som ansatt. Har bare fått gode tilbakemeldinger og referenser, men jeg hater alltid jobb og gruer meg sekundet jeg slutter, til neste dag. Samme her!! Hatt det slik på hver jobb😭 Anonymkode: 2416a...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 Sannhetsøkende skrev (6 minutter siden): Ja, å jobbe den tiden der fem dager i uken er noe forbanna dritt. Jeg jobbet mye kveld før, fra 16 til 24. Hva slags tider ønsker du å jobbe? Vil aller helst jobbe fra 09-17 Anonymkode: 2416a...1ab 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 Skjønner veldig godt at du føler det slik med de arbeidstidene. Jeg føler det og litt slik med vanlig 8.00 til 15.30 jobb om jeg jobber 100%. Klarer meg heldigvis med 80% lønn men synes også 80% er for mye. Jeg liker jobben min veldig godt. Men skulle likevel hatt mer tid til å leve ett rolig liv med masse kvalitetstid med barna mine og annet som gir livet mitt ekte mening. Anonymkode: 1f6b3...71d 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 Jeg jobber for øyeblikket 6 dager i uken mandag-lørdag. Stressende? Ja, men føler jeg ikke kan beskrive det som fengsel. Anonymkode: 5db30...016 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 Mange prøver å komme seg til Norge slik at de også kan bli priviligerte og utdanne seg og få en jobb med en anstendig lønn. Dette fengselet eller hamsterhjulet dere mæler om er et i-landsproblem. Anonymkode: 044b7...a1e 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 Tror mange kan føle det sånn, selv i jobber de liker. De fleste har jo ikke økonomi til å klare seg uten jobb, og det er ikke lett for alle å finne en bedre jobb. Så da blir det jo en form for tvangstrøye, selv om alternativet er verre. Anonymkode: 50777...85a 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror mange kan føle det sånn, selv i jobber de liker. De fleste har jo ikke økonomi til å klare seg uten jobb, og det er ikke lett for alle å finne en bedre jobb. Så da blir det jo en form for tvangstrøye, selv om alternativet er verre. Anonymkode: 50777...85a Dette er essensen i problemet. Vi har skapt oss et samfunn der vi tvinges inn i konformitet. Det finnes kreative løsninger på problemet, men de fleste krever en skikkelig innsats over en del år - hvilket en del privilegerte gen z og gen alpha ikke er villig til å legge ned. Så blir de «syke», ender på nav og vi får det høye sykefraværet som vil bli velferdsstatens kollaps om ikke det blir litt mer grep på ungdommen. Anonymkode: 51e14...bbe
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 Ikke direkte som et fengsel, mer som er bur. Jeg ser ofte for meg som en liten kanarifugl i et lite bur. Jeg har hatt mange jobber, og tatt utdanning innenfor noe jeg trives med. Gode kolleger har jeg også, så det kommer ikke direkte av mistrivsel. Jeg har egentlig ikke noe å klage på. Men jeg hater virkelig at jeg ikke kan styre livet mitt akkurat slik jeg vil. At jeg ikke har den friheten til å våkne opp og velge hva jeg vil foreta meg. Et ilandsproblem er det definitivt. Men penger må jeg ha, så jeg får bare holde ut. Anonymkode: fdab2...4b1 1 2
Grüner Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler meg fengslet når jeg er på jobb fra 13-21 5 ganger i uken. Har kun 2 dager i uken hvor jeg er fri. Det er såå dritt å føle seg slik. Er det normalt å føle at man er i fengsel når man jobber? Anonymkode: 2416a...1ab Det er for så vidt som er fengsel på den måten at du må møte opp på jobb til faste tider og være der helt til arbeidsdagen er ferdig. Men altfor mange i gen z tror at livet skal være en lek og blir det bittelitt slitsomt orker de ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #20 Skrevet 6. september 2024 Føler vel ikke at det er et direkte fengsel, men jeg føler at døgnet har for få timer når jeg medregnet pendlervei er ute av huset mellom 10-12 timer om dagen. Enda lengre om det er overtid. Så skal du ha 7 timers søvn. Da har man bare noen få timer til å gjøre alt annet som skal gjøres; trening, husarbeid, ukeshandling, hjelpe svigers med det de trenger hjelp til etc. Hvordan småbarnsforeldre får livet til å gå rundt er for meg ufattelig. Anonymkode: a8f2a...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå