Gå til innhold

Drømmer om fire barn og eplehage i Bærum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få barn har åpnet så mye i meg. 
Nye verdier og drømmer. Nå har jeg begynt å drømme meg vekk til store hus og god plass i et ressurssterkt område. At jeg har tid og lyst på fire barn. Samtidig som vi begge jobber fullt da. Nå har jeg møtt noen som lever dette livet. Nabofester, epler som henger på gjerdet til de som vil ha, mange engasjerte foreldre og ski på vinteren. Få skilsmisser og lite bråk. I beste Bærum. Og jeg har begynt å drømme om helt konkrete hus… 

Er det vanlig å drømme om det nesten uoppnåelige livet for barna sine? Jeg begynner å bli litt småsprø! 

Anonymkode: 29a83...7cc

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nye verdier og drømmer. Nå har jeg begynt å drømme meg vekk til store hus og god plass i et ressurssterkt område. At jeg har tid og lyst på fire barn. Samtidig som vi begge jobber fullt da. Nå har jeg møtt noen som lever dette livet. Nabofester, epler som henger på gjerdet til de som vil ha, mange engasjerte foreldre og ski på vinteren. Få skilsmisser og lite bråk. I beste Bærum. Og jeg har begynt å drømme om helt konkrete hus… 

Er det vanlig å drømme om det nesten uoppnåelige livet for barna sine? Jeg begynner å bli litt småsprø! 

Fint å dagdrømme men husk at du må leve her og nå da😉

• Liker 7
Skrevet

Hm… hvorfor gjør du det ikke da? Hvis det er det du ønsker?

Men skal ikke se bort i fra at idyllen ikke er helt som du tror… kokainbruken blant unge i beste Bærum sier jo sitt om at det ikke er bare godt der ute. Vil du ha fire narkomane barn? 

Anonymkode: f1016...2aa

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men skal ikke se bort i fra at idyllen ikke er helt som du tror… kokainbruken blant unge i beste Bærum sier jo sitt om at det ikke er bare godt der ute. Vil du ha fire narkomane barn? 

Hjelpe meg. Jeg har to små barn så dette virker veldig fjernt. Helt sikkert noen baksider der også, men fint å ikke bli helt fjern heller. Det jeg har sett er et helt annet foreldremiljø og nærmiljø enn jeg kan tilby mine. Litt ut av Oslo, men samtidig litt bygd. Må prøve å ikke drømme for mye ov heller forbedre det jeg har. 

• Liker 1
Skrevet

Husk at barna dine bare får være med på russebussen om de veier så og så lite og mannen din tjener nok penger til å nå opp på russesjefens liste. De risikerer å bli mobbet om dere har bare 1 (eller gud forby, 0) hytter, så legg til et par hytter til drømmen din. Og legg i kalenderen at ungdommen må hentes på hjemmealenefester proppet med alkohol og kokain på fredag og lørdag. Og legg til mobbing om du ikke kjøper jakker for 6000 kr per unge hver vinter.

Eller drøm om et litt mindre snobbete sted med normale folk der man ikke får sjokk av å se en unormal hudfarge når man passerer Majorstuen stasjon for første gang som 18-åring.

Anonymkode: cb879...cff

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at barna dine bare får være med på russebussen om de veier så og så lite og mannen din tjener nok penger til å nå opp på russesjefens liste. De risikerer å bli mobbet om dere har bare 1 (eller gud forby, 0) hytter, så legg til et par hytter til drømmen din. Og legg i kalenderen at ungdommen må hentes på hjemmealenefester proppet med alkohol og kokain på fredag og lørdag. Og legg til mobbing om du ikke kjøper jakker for 6000 kr per unge hver vinter.

Eller drøm om et litt mindre snobbete sted med normale folk der man ikke får sjokk av å se en unormal hudfarge når man passerer Majorstuen stasjon for første gang som 18-åring.

Veldig fordomsfullt. Det går lun utover deg selv. Jeg er så innmari lei av foreldre som ikke stiller opp, unger som sliter i hopetall og bursdager som aldri blir noe av. Det finnes sikkert mange andre fine steder også. Poenget var drømmen om noe bedre for barna mine. 

ts. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kokain finnes vel «over alt». 
Jeg bor i Bærum med barn i alder 9-21år, fint sted å vokse opp og de to eldste er «ordentlige» og i gang med studier nå. Vet om en som er narkoman fra ungdomsskolen til ene, men ellers har alle klart seg godt og nulltoleranse for narkotika. 

Anonymkode: d2f85...bc8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kokain finnes vel «over alt». 
Jeg bor i Bærum med barn i alder 9-21år, fint sted å vokse opp og de to eldste er «ordentlige» og i gang med studier nå. Vet om en som er narkoman fra ungdomsskolen til ene, men ellers har alle klart seg godt og nulltoleranse for narkotika. 

Anonymkode: d2f85...bc8

Godt å høre, men nå har jeg kun noen småttiser og har blitt så drømmende om et annet liv for barna mine. Vil aldri ha råd til villa i Bærum, men det kjennes litt i hjertet når jeg er hos gode venner det og ser at livet de kan gi til barna sine er (for meg) noe jeg også ønsker for mine. Møtte direktører, leger og advokater som var fotballtrenere. At det kunne skje her jeg bor er en fjern drøm. 

ts. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har barn på barneskole i østre Bærum, og opplever absolutt ikke mye snobbete på skolen hvertfall. Helt innafor å kjøpe brukte klær eller hm, ikke gavepress i bursdager, foreldre som er inkluderende og går inn for å skape gode klassemiljøer. Men ja, lite skilte foreldre, mye teslaer og mye eplehager er det jo.

Anonymkode: 246ae...990

• Liker 4
Gjest winterchild
Skrevet

Intressant att detta är livet du drömmer om, jag drömmer om lyxvilla i Los Feliz (LA). Tror du är närmare målet än mig 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Høres ut som en drøm.  Akkurat det, en drøm. Jeg har også drømt om hagefester, et par glass med rødvin og dype samtaler.  Men så kommer hverdagen og den kveler oss alle. Hvem har egentlig tid til sånt hverdagen? 

Anonymkode: 9d0a8...527

• Liker 3
Skrevet
winterchild skrev (3 minutter siden):

Intressant att detta är livet du drömmer om, jag drömmer om lyxvilla i Los Feliz (LA). Tror du är närmare målet än mig 😉

I et annet liv kanskje. 😂 

Barna mine har endret meg fullstendig. 

ts.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Godt å høre, men nå har jeg kun noen småttiser og har blitt så drømmende om et annet liv for barna mine. Vil aldri ha råd til villa i Bærum, men det kjennes litt i hjertet når jeg er hos gode venner det og ser at livet de kan gi til barna sine er (for meg) noe jeg også ønsker for mine. Møtte direktører, leger og advokater som var fotballtrenere. At det kunne skje her jeg bor er en fjern drøm. 

ts. 

Hver sin smak, men jeg får ikke noe ut av å drømme om noe som er uoppnåelig for meg. Kos deg med drømmen om Bærum og fire barn hvis det gir deg glede i livet. Hvis det i stedet gjør deg misunnelig eller hindrer deg i å være fornøyd med det du har, ville jeg forsøkt å glemme drømmen. Eventuelt bruke tiden til å oppnå drømmen i stedet. Hus i Bærum er vel ikke helt uoppnåelig.

Anonymkode: b2320...3f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest winterchild
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I et annet liv kanskje. 😂 

Barna mine har endret meg fullstendig. 

ts.

😊😊

Skrevet

Aldri følt meg så utenfor som da jeg bodde på ett snobbete sted i Bærum. 

Og jeg er herfra..

Anonymkode: 0156b...410

• Hjerte 1
Skrevet

Bærum er jo stort...det er jo slett ikke alle hus som er så dyre i Bærum. Ellers så kan du jo flytte til en av de andre byene, eller ut på landet et sted, så får du jo mye billigere hus...med eplehage.

Anonymkode: 9f6b1...4b9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lever det livet. For meg er det normalen

Anonymkode: 9196c...72a

Skrevet

Så manh andre steder du kan flytte der du fåt billigere hus med eple tre i. 

Hvor mange barn har du nå? Og har du tid og penger til 4 aktiviteter..skole, jobb og fester og vin på kvelden.?

Hvem av dere sksl på fest og hvem blir hjemme 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hver sin smak, men jeg får ikke noe ut av å drømme om noe som er uoppnåelig for meg. Kos deg med drømmen om Bærum og fire barn hvis det gir deg glede i livet. Hvis det i stedet gjør deg misunnelig eller hindrer deg i å være fornøyd med det du har, ville jeg forsøkt å glemme drømmen. Eventuelt bruke tiden til å oppnå drømmen i stedet. Hus i Bærum er vel ikke helt uoppnåelig.

Anonymkode: b2320...3f0

For de fleste er det nok det! Det er samme priser på Bekkestua f eks som på frogner

Anonymkode: 9196c...72a

Skrevet

Man kan jo drømme om hva man vil men ikke glem å sette pris på det du har for man vet aldri hva som skjer her i livet. Fra en dag til en annen så kan man gå fra en drøm om villa og Bærum til en drøm om en frisk kropp uten sykdom.

Anonymkode: efa18...17a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...