AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Har vært hos fysio og fått diagnosen bekkenlåsning i tillegg til at jeg har en muskel som er paddeflat i rumpa i tillegg til at en annen muskel i låret er betent fordi den kompenserer for den paddeflate muskelen. Har såklart fått øvelser som fysio vil jeg skal gjøre hver dag, men øvelsene tar 1 time å gjøre (!!!) og det er utrolig demotiverende å holde på med det da, selv om jeg vet at det kanskje leder til en smertefri hverdag. Jeg får alltid veldig vondt i låret når jeg sitter, så studier og pendling med kollektivt er et mareritt for øyeblikket. Problemet er at jeg tror egentlig jeg burde ta noen form for mr av bekkenområdet, men det ønsker ikke fysio før jeg har gjort øvelsene i lang tid. Bekkenproblemene kommer trolig fra en sykkelskade for 3 år siden hvor jeg landet direkte på hofta og ble hentet med ambulanse, men hofte/bekken ble aldri ordentlig sjekket… burde jeg prøve meg hos en annen fysio og pushe for å få MR eller fortsette å gå til hun jeg har? Finnes det evt noe som kan hjelpe mot smertene i hverdagen slik at jeg orker å sitte på skolebenken en hel dag???? Anonymkode: 6fcc7...bb9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært hos fysio og fått diagnosen bekkenlåsning i tillegg til at jeg har en muskel som er paddeflat i rumpa i tillegg til at en annen muskel i låret er betent fordi den kompenserer for den paddeflate muskelen. Har såklart fått øvelser som fysio vil jeg skal gjøre hver dag, men øvelsene tar 1 time å gjøre (!!!) og det er utrolig demotiverende å holde på med det da, selv om jeg vet at det kanskje leder til en smertefri hverdag. Jeg får alltid veldig vondt i låret når jeg sitter, så studier og pendling med kollektivt er et mareritt for øyeblikket. Problemet er at jeg tror egentlig jeg burde ta noen form for mr av bekkenområdet, men det ønsker ikke fysio før jeg har gjort øvelsene i lang tid. Bekkenproblemene kommer trolig fra en sykkelskade for 3 år siden hvor jeg landet direkte på hofta og ble hentet med ambulanse, men hofte/bekken ble aldri ordentlig sjekket… burde jeg prøve meg hos en annen fysio og pushe for å få MR eller fortsette å gå til hun jeg har? Finnes det evt noe som kan hjelpe mot smertene i hverdagen slik at jeg orker å sitte på skolebenken en hel dag???? Anonymkode: 6fcc7...bb9 Du burde ikke trenge å bruke en time hver dag på øvelser, høres rart ut. Fysio kan uansett ikke henvise til MR, ta kontakt med fastlege eller kiropraktor/manuellterapeut som har mulighet til å henvise. Det går an å gjøre to ting på en gang; sjekke MR og gjøre øvelser samtidig. Sannsynligvis rekker du en del uker med øvelser før MR + svar uansett. Skulle du mot formodning være helt tipp topp etter den tiden er det bare å avbestille MR. Anonymkode: 8838a...4c1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Det er kun fastlege, manuell terapeut og kiropraktor som kan henvise til mr- ikke vanlig fysioterapeut. Ta privat mr, det får du gjort på dagen omtrent. Anonymkode: 18d04...6fe
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Skrevet 7. september 2024 Har ikke hatt bekkenlåsning tror jeg, men bekkenbetennelse og sterke smerter/lite bevegelighet pga det. Kommer også fra bl.a av spenninger/svakheter i setemuskulatur. Jeg har også øvelser, og de tar noen få minutter og ikke 1 time. Milde enkle øvelser som løsner opp. Rart å fraråde MR, syns jeg. Som andre sier så kan ikke fysioterapeut henvise til MR. Jeg personlig ville tatt MR, også ville jeg gått til en annen behandler som gir mer effektive øvelser enn 1 time daglig. Både fysioterapeut, manuellterapeut, og kiropraktor er gode utøvere, men ikke alle behandlere er like flinke. Dessverre. Jeg går privat, og leste anmeldelser for å luke ut/plukke ut den "beste". Anonymkode: 90c60...caa
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 MR fjerner i hvert fall ikke smertene. Anonymkode: 0ed33...ce1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): MR fjerner i hvert fall ikke smertene. Anonymkode: 0ed33...ce1 Tror du det er derfor folk tar MR, fordi de tror det skal fjerne smerter? Anonymkode: 90c60...caa
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): MR fjerner i hvert fall ikke smertene. Anonymkode: 0ed33...ce1 Vel, indirekte gjør det det. Hvis det er noe konkret funn, så kan man spare seg et par år med "gå tur" og øvelser som ikke gjør bedre/gjør verre, og får riktig behandling tidligere. Jeg hadde ikke fått riktig medisin hadde det ikke vært for MR, så vil i høyeste grad si at MR fjernet smertene mine. Anonymkode: 8838a...4c1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå