Gå til innhold

Når maten blir alt man snakker om..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan håndterer man venninner som er undervektige, men som likevel mener de veier for mye? Hva er riktig å si til vedkommende? 

Jeg savner når vi kunne spise godt sammen, velge mat og vin vi faktisk likte fremfor å velge de med færreste kalorier. Hun dropper venninnetid for å trene hele tiden og jeg blir litt lei meg når hun sier hun veier for mye. Jeg veier ca 15 kg mer. 

Innspill? 

Anonymkode: 861f6...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg er veldig bekymret for helsen din og tankene dine om kroppen din. Jeg tenker du skulle fått hjelp av noen profesjonelle til dette, vil du jeg skal være med deg til legen?"

Anonymkode: 96ada...68b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan håndterer man venninner som er undervektige, men som likevel mener de veier for mye? Hva er riktig å si til vedkommende? 

Jeg savner når vi kunne spise godt sammen, velge mat og vin vi faktisk likte fremfor å velge de med færreste kalorier. Hun dropper venninnetid for å trene hele tiden og jeg blir litt lei meg når hun sier hun veier for mye. Jeg veier ca 15 kg mer. 

Innspill? 

Anonymkode: 861f6...b4b

Det første du må gjøre er å slutte og fokusere på hvordan dette påvirker deg og dine følelser. Det høres ut som venninnen din ikke har det særlig bra og da er din jobb som en venninne og være der for henne og ikke «sutre» over hvordan dette er for deg!

Anonymkode: c9ede...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...