Gå til innhold

flyvertinne ba meg finne fremmede til å passe barnet mitt😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt. Jeg skulle en kjapp flytur alene med begge barna. Ene er baby og andre er 2,5 år. Babyen bæsjet selvsagt med en gang og da må vi på do og skifte. Tok selvsagt med meg storesøsken. Da får jeg regelrett kjeft fra flyvertinnen for det er ikke lov å være tre stykk på do for der er det bare oksygenmasker til to, altså hva skal man gjøre da!? Jeg spurte henne om det og da foreslo hun at jeg kunne be noen medpassasjerer å passe eldstemann😱 Jeg sa fra at det er uaktuelt å be fremmede passe barnet mitt, og fikk til svar at det jeg gjorde var ulovlig🙄😤 

Følte meg SÅ liten og trokket på etterpå, virkelig ingen god opplevelse. Gjorde jeg virkelig noe feil? 

Anonymkode: d2d43...f72

• Liker 1
  • Hjerte 21
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir helt oppgitt. Jeg skulle en kjapp flytur alene med begge barna. Ene er baby og andre er 2,5 år. Babyen bæsjet selvsagt med en gang og da må vi på do og skifte. Tok selvsagt med meg storesøsken. Da får jeg regelrett kjeft fra flyvertinnen for det er ikke lov å være tre stykk på do for der er det bare oksygenmasker til to, altså hva skal man gjøre da!? Jeg spurte henne om det og da foreslo hun at jeg kunne be noen medpassasjerer å passe eldstemann😱 Jeg sa fra at det er uaktuelt å be fremmede passe barnet mitt, og fikk til svar at det jeg gjorde var ulovlig🙄😤 

Følte meg SÅ liten og trokket på etterpå, virkelig ingen god opplevelse. Gjorde jeg virkelig noe feil? 

Hadde ikke gått fra min på 3,5 heller, hun hadde blitt livredd. Og jeg stoler ikke på fremmede folk med barna mine.. alternativet er å bytte bleie i flysetet da 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 86301...0a6

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Flyvertinnen gjorde bare jobben sin. De er ansvarlig for sikkerheten ombord. Om noe hadde skjedd måtte du valgt hvilket av barna dine som skulle fått oksygenmasker og hvem som måtte klare seg uten, har du tenkt på det? 

Det du gjorde var galt og litt risikabelt, men jeg kan jo godt skjønne hvorfor du gjorde det. Det er ubehagelig å la et barn sitte igjen i setet. Det var nok likevel det du burde gjort. Gi barnet en telefon feks og forklare at du kjapt må bytte en bleie og han må sitte fint. Og så si til de rundt hva som skjer så de kan være litt obs og se til. 
Evt må babyen vente med bleieskift, siden det var en kjapp flytur. Ikke optimalt, men ikke katastrofe heller. 

Anonymkode: bec3c...fe8

Eh, nei, det er selvsagt ikke et alternativ å overlate en 2 åring alene til seg selv, er du helt gal!? 

ts

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Eh, hvorfor ikke? Det er en times flytur for å besøke mine foreldre. Det er da helt innafor. 

ts

Tydeligvis ikke! 

Anonymkode: c31a5...424

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, du gjorde noe feil, men gjort er gjort og nå har du lært at neste gang så kan du ikke ha med eldste inn for å bytte bleier. Flyvertinnen gjorde bare jobben sin og ingenting annet.

Anonymkode: 4e945...b2d

Selvsagt kommer jeg til å gjøre dette neste gang hvis situasjonen melder seg. Hva i all verden er alternativet mitt? Jeg kan ikke overlate en toåring alene, og ja det er helt uaktuelt å be vilt fremmede mennesker passe barnet mitt. 

ts

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tydeligvis ikke! 

Anonymkode: c31a5...424

Absolutt☺️

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal du drasse med deg så små barn på et fly alene? Herregud

Anonymkode: 2e9c0...f71

Å herregud🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d2f0f...e68

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvsagt kommer jeg til å gjøre dette neste gang hvis situasjonen melder seg. Hva i all verden er alternativet mitt? Jeg kan ikke overlate en toåring alene, og ja det er helt uaktuelt å be vilt fremmede mennesker passe barnet mitt. 

ts

Da får vi håpe det ikke skjer noe da mens du bare har 2 oksygenmasker og en av dem dør. 

Anonymkode: ab34d...9f5

• Liker 33
  • Nyttig 9
Skrevet

Merkelig sagt!

Anonymkode: d2f0f...e68

• Liker 2
Skrevet

Eh, nei det er ikke et alternativ for flyvertinne å bryte sikkerhetsreglementet ombord fordi du var "nødt" til å fly alene med to små barn alene uten å ha tenkt over hva det innebærer hvis f.eks minstemann trenger bleieskift. Er du helt gal?

Anonymkode: 63cef...099

Hun kan jo ikke stoppe meg, så tipper det er jeg som vinner den der. Alternativt skifter jeg bæsjebleie oppå klappbordet oppi medpassasjerer, de kan jo velge hva de foretrekker, jeg går i alle fall ikke fra ungen min.

ts

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hallo?? Man må da kunne ta med barna sine på en kort flytur selv om man er alene som voksen??

Anonymkode: e7db1...b78

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet

Har du barnet i barnehagen? Kjenner du virkelig alle de som jobber der, sånn skikkelig virkelig? 

Anonymkode: 91e54...038

• Liker 17
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Selvsagt reiser vi bare rundt for å irritere andre med lyd…

daaah…

Anonymkode: 9949c...cef

• Liker 9
Skrevet

Hallo?? Man må da kunne ta med barna sine på en kort flytur selv om man er alene som voksen??

Anonymkode: e7db1...b78

Ikke når det betyr at du bryter sikkerhetsreglene ombord på flyet. Ærlig talt, det burde selv du forstå.

Anonymkode: 89e63...8fa

• Liker 32
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...