India Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Har bestilt meg en rock & republic jeans fra shopchic.net. Er nå en uke siden jeg betalte. 204 dollar (huff ) Har sendt dem noen mail og de har alltid svart meg på disse,men syns nå det er litt rart jeg ikke har fått noen tilbakemelding på at de har fått pengene eller sendt pakken. Så jeg søkte på dette navne på internet,og da kom det opp mange innlegg fra mange forskjellige om at man aldri måtte kjøpe noe fra denne butikken,de tok pengene og sendte aldri varen. Mange slike innlegg,på svensk,engelsk osv. Så nå ble jeg litt redd for at jeg også har blitt lurt. Var jo noen som skrev at de etter mye mas hadde fått varen,men da feil vare og slikt.. Noen her som har handlet der og har noen positive erfaringer?? Andre online butikker man bør se opp for? Huff,føler meg lurt Og ikke minst mye penger å miste
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Kjip situasjon. Jeg har en regel for internettshopping: Ikke kjøp for mer enn du har råd til å miste.
India Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2006 Den regelen skal jeg begynne å bruke fra nå av. Kommer nok til å være veldig skeptisk. har akkurat fått mail fra dem nå om at de hadde mottatt pengene den 20. og at pakken min ble sendt om 1-2 dager.. Min samboer mente utifra eposten at de kanskje var seriøse alikevel,så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Får vente i spenning og se. Skal være mere forsiktig heretter
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Ei uke er da ikke så veldig lenge å vente på penge-overføring? En giro tar fort fire-fem dager innenlands også.
India Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2006 Nei det er vel ikke så lenge det egentlig når jeg tenker meg om. Var bare det at jeg ble veldig skeptisk da jeg leste så mye dritt om dem på internet. Så kanskje jeg har overreagert pga det. Får håpe på det beste. Etter jeg sendte en mail til dem før i dag har jeg jo fått flere mail fra dem,om når pengene hadde kommet inn og st de håpet jeg kunne sende en mail til dem når jeg fikk pakken om jeg var fornøyd med produktet og sånn.. Kan jo være mulig at det er en seriøs butikk selv om dem har litt negativ omtale,det kan vel de aller beste butikker også få....
Bobeline Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Utenlandsbetalinger tar lenger tid enn innelandsbetalinger. I tillegg til den norske bankens rutiner, skal rutiner til banker i andre land også følges, beløp skal omregens til rett valuta og gebyrer skal trekkes fra beløpet eller avsenders konto. Innenlands kan det ta fire-fem hverdager for overføringer uten kidnummer, mens kidnummer tar en-tre dager. Nettbanker er vanligvis raske nok til å klare innenlandsbetalinger på en-to dager.
India Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2006 I dag så jeg på min nettbank at jeg hadde fått tilbake 204 dollar fra utenlandsoverførsel. Jeg er så lykkelig.. Trodde virkelig pengene mine var borte for godt,og ikke fått noe for dem. Vet ikke hvorfor pengene har kommet tilbake,men kanskje disse svindlere har blitt tatt,ikke vet jeg.. Men uansett må dere ALDRI handle fra shopchic,jeg har vært heldig og fått pengene mine igjen..
Bobeline Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 Det lages reservasjoner på visa-bestillinger hos banken. Deretter venter banken i tre dager for å få bekreftelse fra mottaker av pengene at pengene skal trekkes og oversendes mottaker. Hvis det ikke skjer etter tre dager, blir beløpet returnert til avsender av pengene.
Stjerne Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Det lages reservasjoner på visa-bestillinger hos banken. Deretter venter banken i tre dager for å få bekreftelse fra mottaker av pengene at pengene skal trekkes og oversendes mottaker. Hvis det ikke skjer etter tre dager, blir beløpet returnert til avsender av pengene. ← Ikke helt... Det stemmer at beløpet reserveres på konto i maks tre dager, men beløpet kan godt bli trukket fra konto på et senere tidspunkt selv om reservasjonen er slettet.
Bobeline Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 Ikke helt... Det stemmer at beløpet reserveres på konto i maks tre dager, men beløpet kan godt bli trukket fra konto på et senere tidspunkt selv om reservasjonen er slettet. ← I følge min bankforbindelse vil beløpet etter tre dagers reservering bli returnert hvis ingen gjør krav på det. Det gjelder ikke for offline ep-terminaler der det sendes inn dokumantasjon på beløpet som skal trekkes. Disse må understøttes av underskrift, og når disse trekkes avhenger av hvilket tidspunkt oppgaven sendes kortnummer som skal belastes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå