Gå til innhold

Hoste i flere uker nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hosta i flere uker nå og lurer på om det er andre som også gjør det? Hosten gir seg ikke. Hva kan det være? Kan jeg være smittsom i flere uker?

Anonymkode: 005eb...49f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket deg for coronavirus?

Skrevet

Kikhoste. Du skulle gått til legen for lenge siden, det er nok forsent med antibiotika nå. 

Anonymkode: faa39...b5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hosta i flere uker nå og lurer på om det er andre som også gjør det? Hosten gir seg ikke. Hva kan det være? Kan jeg være smittsom i flere uker?

Det er mest sannsynlig kikhoste også kalt hundre dagers hoste.

https://www.nrk.no/buskerud/henriette-borchgrevink-advarer-om-kikhoste_-_-hoster-til-du-besvimer-1.16995237

Anonymkode: 3d389...8e9

• Nyttig 1
Skrevet

Men hvordan finner jeg det ut om det er korona eller kikhoste? Hva er forskjellen i debut og symptomer?

Skrevet

Jeg synes alle sykdommer forandrer seg hele tiden så det er helt umulig å følge med. Prøver å lese på nettet men linkene derfra er ifra ett par år siden.

Skrevet

Hosten var først værre i to uker også ble den litt bedre i en uke for så å bli værre igjen? Kan jeg da ha fått både korona og kikhoste rett etter hverandre? Eller går det ikke an?

Skrevet

Det er heller ikke rart om folk blir forkjøla nå også? Fra høstvær i tre måneder til sommervær de siste to dagene? Jeg har tatt fram sommerklærne igjen. Så kanskje ikke det var så lurt når jeg hoster men trodde at jeg var mye bedre igjen.

Skrevet

Kikhoste eller mycoplasma? Eller bare en gjenstridig infeksjon, som jeg hadde sist jeg hostet og var tungpustet i 10 uker... testet negativt på alt, men var definitivt ikke frisk!

God bedring!

Anonymkode: 1617b...52b

Skrevet

Kikhoste går nå. Jeg har hostet hele sommeren. Kan dessverre bare behandles i starten. 

Skrevet

Hostet 24 timer i døgnet tidligere i sommer i ukesvis. Hadde noe pipelyder der nede, fikk konstatert bronkitt. 7 dager med doxycyklin 100mg antibiotika og jeg var nesten helt bra igjen. Men den var ganske så gjenstridig, det må sies.

Skrevet

Astma eller korona? Begge har hoste som symptom

Anonymkode: 4dae8...493

Skrevet

Kan godt være bare flere forkjølelser på rad også. Jeg hostet et halvt år i strekk og gikk omsider til lege, var bare forskjellige forkjølelser som sto i kø for å smitte meg.

Anonymkode: 947a4...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...