AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Har dere noen råd til meg? Jeg er i uke 33 + 2 og er ekstremt forstoppet pg dehydrert, så ille at jeg fikk intravenøs veske på sykehuset i natt, vi måtte gå for å sjekke da jeg hadde store smerter i korsrygg og underliv, samt høy puls. Fikk vite at smertene skyldes forstoppelse. Sykehuset anbefalte Laktose olje, men det hadde ingen effekt. Så tok jeg Dulcolax stikkpille, men fikk ikke tømt meg da heller. Hva gjør jeg nå? Jeg greier ikke å få i meg mat, jeg bare kaster det opp. Drikker mye vann, men føler det går rett igjennom kroppen. I tillegg er jeg forkjølet og har feber, har også store bekkenløsningsmerter (de greier jeg å leve med, så lenge jeg slipper alt det andre). Hva gjør jeg?? Anonymkode: 598a9...ead 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Er du på sykehuset ennå? Hvis ikke så kontakter du dem igjen eller legevakta! Du kan jo ikke være hjemme i den tilstanden Anonymkode: 4b795...2d5 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Det kommer an på hvor lenge siden det er siden sist avføring, men du kan få klyster på sykehuset (sånn ordentlig med rektumsonde som settes godt oppi tarmen) hvis det er lenge siden sist avføring. Det er trygt å bruke miniklyx (microlax) også som gravid, og du bør samtidig ta noe som setter igang tarmen ovenifra som movicol. Kjør på med 3 doseposer på en dag med movicol nå når det er så ille. Når du har fått resultat bør du også fortsette med movicol for at det ikke skal bli så ille igjen i et par uker. Anonymkode: 99849...78b 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Jeg tok dulcosoft eller noe lignende fra apoteket. Det hjalp meg veldig. Har du snakket med fastlegen angående kvalmen? Prøvd kvalmestillende? Anonymkode: 3334d...9e7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har dere noen råd til meg? Jeg er i uke 33 + 2 og er ekstremt forstoppet pg dehydrert, så ille at jeg fikk intravenøs veske på sykehuset i natt, vi måtte gå for å sjekke da jeg hadde store smerter i korsrygg og underliv, samt høy puls. Fikk vite at smertene skyldes forstoppelse. Sykehuset anbefalte Laktose olje, men det hadde ingen effekt. Så tok jeg Dulcolax stikkpille, men fikk ikke tømt meg da heller. Hva gjør jeg nå? Jeg greier ikke å få i meg mat, jeg bare kaster det opp. Drikker mye vann, men føler det går rett igjennom kroppen. I tillegg er jeg forkjølet og har feber, har også store bekkenløsningsmerter (de greier jeg å leve med, så lenge jeg slipper alt det andre). Hva gjør jeg?? Anonymkode: 598a9...ead Ring legevakten, du må jo få løsna opp i systemet.. Anonymkode: 16012...fae 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Kjøper klyster på apoteket og sette det hjemme. Og begynner å ta lactulose forebyggende. Anonymkode: 3cf6e...922 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøper klyster på apoteket og sette det hjemme. Og begynner å ta lactulose forebyggende. Anonymkode: 3cf6e...922 Laktulose krever at man har godt væskeinntak. Når TS spyr og blir innlagt for dehydrering, drikker hun ikke godt nok for det. Anonymkode: 99849...78b 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 Microlax! Anonymkode: 3d8e0...24e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Skrevet 7. september 2024 Kontakt helsepersonell.. Lege, sykehus etc.. Anonymkode: 9faaa...779
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #10 Skrevet 7. september 2024 Ble du sendt hjem med problemet?? Anonymkode: 0b85d...31f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er du på sykehuset ennå? Hvis ikke så kontakter du dem igjen eller legevakta! Du kan jo ikke være hjemme i den tilstanden Anonymkode: 4b795...2d5 Nei, jeg ble sendt hjem etter at de tok ultralyd og jeg fikk intravenøst veske Anonymkode: 598a9...ead
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #13 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjøper klyster på apoteket og sette det hjemme. Og begynner å ta lactulose forebyggende. Anonymkode: 3cf6e...922 Da bør hun tåle sukkeralkoholer, ellers blir hun enda sykere. Laktulose og laktitol er kunstige disakkarider. Laktulose består av galaktose og fruktose, laktitol av galaktose og sorbitol. Anonymkode: 753f8...e55
anonym8340004 Skrevet 10. september 2024 #14 Skrevet 10. september 2024 Uff ❤️ Når jeg slet med hyperemesis og hadde meget lavt væske og matinntak tok det tid å få magen opp å gå igjen. Når jeg slet med væskeinntak og matinntak var det eneste som hjalp for å få det ut å bruke microlax flere dager, den første dagen hjalp det ingenting. Det som hjalp for meg for å reguelere magen senere når jeg var bedre, var å spise to kiwi på tom mage med vann på morgenen når jeg klarte å spise litt, og ta lactulose morgen og kveld (men da er man avhengig av et godt væskeinntak). Ønsker deg masse god bedring TS, og du er nå så nærme målet. Ha tett kontakt med lege/føden, og ha lav terskel for å ta kontakt med dem. Om du f.eks nå som du er dårlig kan få daglige væskebehandlinger på sykehuset?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #15 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 20.17): Har dere noen råd til meg? Jeg er i uke 33 + 2 og er ekstremt forstoppet pg dehydrert, så ille at jeg fikk intravenøs veske på sykehuset i natt, vi måtte gå for å sjekke da jeg hadde store smerter i korsrygg og underliv, samt høy puls. Fikk vite at smertene skyldes forstoppelse. Sykehuset anbefalte Laktose olje, men det hadde ingen effekt. Så tok jeg Dulcolax stikkpille, men fikk ikke tømt meg da heller. Hva gjør jeg nå? Jeg greier ikke å få i meg mat, jeg bare kaster det opp. Drikker mye vann, men føler det går rett igjennom kroppen. I tillegg er jeg forkjølet og har feber, har også store bekkenløsningsmerter (de greier jeg å leve med, så lenge jeg slipper alt det andre). Hva gjør jeg?? Anonymkode: 598a9...ead Helt ærlig? Når jeg var så forstoppet så satte jeg meg på huk gulvet, la en sånn engangs-stellematte der, og bæsjet på gulvet. Eneste måten jeg fikk bæsjet månedene før fødsel. Men funket. Og tar du jern? Slutt med det en periode. Anonymkode: 1a5ad...5a7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #16 Skrevet 10. september 2024 Resorbe, kjøpes på apotek. Hjelper mot dehydrering. Trenger ikke å drikke mye heller (men normal mengde er best) Måtte ha det selv i første trimester pga dehydrering...hjalp veldig bra. Håper det løsner hos deg ❤️ Anonymkode: 1e891...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå