Gå til innhold

Erfaringer fra VID-høgskole (primært Bergen) + generell variasjon av kvalitet på forskjellige spl.-utdanninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å ta det første først. Nåværende og tidligere spl.-studenter kan være emosjonelt engasjert i dette, så la oss prøve være nogenlunde objektive.

Jeg gikk på VID Bergen. Kom ikke inn på HVL.

Det er alltid ting å forbedre, så jeg vil ikke si at jeg er særdeles fornøyd, men heller ikke særdeles misfornøyd.

Men jeg vet at det flere kull klaget på før jeg begynte, og som mitt kull klaget på, og som studenter jeg har møtt i ettertid har klaget på, er uendret. Typ. uklare meldinger, en følelse av at skolen er urimelig rigid og ute etter å "ta studentene", kontrameldinger, tekniske problemer som tar opp tid av forelesning osv.

Gjentakende problemer tross for at skolen sier de tar til seg disse tilbakemeldingene år etter år.

Som en sterk motsetning til hva jeg selv har opplevd og hva andre fra tidligere og senere kull har opplevd, synes HVL-studenter å ha en mye mer positiv opplevelse, deriblant beskrevet å få være med på et større mangfold av faglige opplevelser. Har møtt på personer fra noen kull som fortalte at de fikk være med på disseksjon, mens andre studenter fra andre HVL-kull visstnok ikke fikk være med på slikt, men overordnet var veldig fornøyd med utdanningen i sin helhet.

Lurer på hva andre mener om den generelle sykepleierutdanningen på godt og vondt, og hvilke erfaringer som er gjort 

Anonymkode: f3e08...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på HVL, campus Førde. Var veldig fornøyd med studiet, og det var mange kjekke lærere der. Det var spesielt en lærer som virkelig gjorde en forskjell for meg, er litt usikker på om jeg hadde fullført hadde det ikke vært for den læreren. 

Anonymkode: c480d...d9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...