AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Del Skrevet 6. september 2024 For min del så gikk det kjapt. Når jeg var på aap var jeg ikke på noen tiltak, kun på noen samtaler og en gang på et slags tiltak der jeg skulle skrive noe greier. Som jeg ikke klarte å fullføre. Når jeg søkte på uføretrygden gikk det 6 dager før den ble godkjent. Jeg har høyskoleutdannelse og har jobbet mange år før jeg ble syk, og det satt langt inne å godta at jeg var blitt syk. Jeg kjempet hardt for å klare å fortsette å jobbe, og jeg var den siste til å se at jeg ikke klarte det lengre. Er nysgjerrig på om det er flere som har hatt et kjapt og enkelt forløp? Anonymkode: 70331...5cd 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Del Skrevet 6. september 2024 Finnes kurantsaker i helt åpenbare tilfeller. Det går kjappere. Anonymkode: aa24c...17b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Del Skrevet 6. september 2024 Har uhelbredelig kreft, tok ca 2 dager. Anonymkode: 38ccd...95a 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Del Skrevet 6. september 2024 Det kommer helt ann på hva man har, og hvor tydelig restarbeidsevnen er. Har en venninne med alvorlig leddgikt, det gikk veldig fort når hun bare innså at hun måtte gi seg. Har en onkel som har hatt slag, han går på aap fremdeles fordi han stadig klarer å trene seg mer og mer opp, og da venter de til det stabiliserer seg før evt uføregrad kan fastsettes. Anonymkode: 2fdae...671 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6. september 2024 #5 Del Skrevet 6. september 2024 Gikk på aap, gikk strake veien til uføretrygd. Har hjernekreft. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Del Skrevet 6. september 2024 Me 18 mnd fra oppstart aap til innvilget uføre, fikk diagnosen på papir rett etter aap ble startet. Var syk i 6 år før det uten å tro det selv da Anonymkode: e4d7c...2a1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Del Skrevet 6. september 2024 Ble syk i 2014, ufør innvilget i 2020… Anonymkode: 25e6d...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 6. september 2024 #8 Del Skrevet 6. september 2024 10år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Del Skrevet 6. september 2024 Gikk på aap i vel 3 år, men ingen utprøving eller annet sånt. Måtte heller ikke til noe leger eller annet som nav ønsket. Fikk innvilget ung ufør på ca 2 måneder. Anonymkode: c00cc...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Del Skrevet 6. september 2024 Vet ikke om jeg vil kalle det raskt. Hadde gått på AAP i tre år. Var vel i et arbeidstiltak på 10 dager, og behandling på DPS. Jeg vil ikke si at behandling på DPS var et tiltak for å komme ut i jobb, det sto bare på papiret at jeg var i aktivitet. Psykologen sa at jeg kanskje burde tenke på uføretrygd i fjor, da jeg gikk i behandling. Fikk innvilget i mai i år. Jeg har alltid sagt at jeg ikke ønsker å bli uføretrygdet, men jeg har opplevd at det var en forventning fra ytre omgivelser om at jeg skulle bli det etter vgs. Fordi at jeg har vært kronisk syk hele livet. NAV hadde satt uføre tidspunktet til 16 år. Nå er jeg uføretrygdet, fordi at jeg ikke har inntekstevne pga sykdom. Det ble søkt om 100% istedenfor 50%, da jeg har en viss restarbeidsevne - men den er så ustabil. De ønsket at jeg skulle ha økonomisk forutsigbarhet resten av livet. Anonymkode: d492d...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Del Skrevet 6. september 2024 Det gikk rett over to år fra jeg fikk sykdommen til jeg ble delvis uføretrygdet. Det inkluderer ett år med sykemelding og 6mnd behandlingstid for søknaden. Anonymkode: 22d08...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Del Skrevet 7. september 2024 Tok 6 år, kunne ha søkt tidligere men klarte å utsette det så lenge som mulig. Søknaden tok ca 5 mndr før svar. Anonymkode: 5cf0c...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #13 Del Skrevet 7. september 2024 Syk alt som barn fikk ikke uføre før jeg var 26 men det var pga jeg ikke ville bli ufør. har ett familiemedlem som fikk fort ( ca 1 år ) og ett familie medlem som nesten ikke kan gå eller bruke armene av røykeben og slitasje så det er ikke noe brusk som brukte 3 år. Unødvendig lang tid når man ser det ikke går Anonymkode: 1af68...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #14 Del Skrevet 7. september 2024 Var vel innom nav og sykmeldinger siden jeg var barn, kun jobbet noen mnd hvert år før det gikk galt igjen. Etter flere titalls forsøk( på 25 år) , var jeg på aap i 3 år og etter søknad tok det vel 3 mnd før den var innvilget. Var visst en klar sak.. Anonymkode: 879a3...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #15 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var vel innom nav og sykmeldinger siden jeg var barn, kun jobbet noen mnd hvert år før det gikk galt igjen. Etter flere titalls forsøk( på 25 år) , var jeg på aap i 3 år og etter søknad tok det vel 3 mnd før den var innvilget. Var visst en klar sak.. Anonymkode: 879a3...b9a Ikke barn * men ungdom og 18 år såklart Anonymkode: 879a3...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 7. september 2024 #16 Del Skrevet 7. september 2024 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #17 Del Skrevet 7. september 2024 Det tok 9 dager. Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min mor som barn (dokumentert). Jeg har adhd og bipolar 2 (dokumentert). Og Multippel Sklerose som jeg fikk da jeg var 12 år (dokumentert). Jeg jobbet 150% til jeg var 42 år. Jeg har hatt en lengre sykemelding da jeg ble lam fra brystet og ned - 5 dager. NAV var kobla på for jeg trengte tilrettelegging og dermed hadde jeg også en kontaktperson. En dag nådde jeg enden av mitt arbeidsliv. Jeg sendte ei melding i innboks: Jeg klarer ikke mer. Jeg fikk til svar: Vi åpner opp for søknad (noe sånt). Det var jo ikke noe å lure på. Jeg har jobbet siden jeg kunne gå (odelsjente) til jeg ikke kunne gå lengre. Vedtaket hadde sikkert ligget klart der borte hos NAV i åresvis. En hver idiot kunne se av mine dokumenter at jeg hadde tatt den helt inn. Og da ble det kurant sak. Anonymkode: 3ee9a...c22 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #18 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For min del så gikk det kjapt. Når jeg var på aap var jeg ikke på noen tiltak, kun på noen samtaler og en gang på et slags tiltak der jeg skulle skrive noe greier. Som jeg ikke klarte å fullføre. Når jeg søkte på uføretrygden gikk det 6 dager før den ble godkjent. Jeg har høyskoleutdannelse og har jobbet mange år før jeg ble syk, og det satt langt inne å godta at jeg var blitt syk. Jeg kjempet hardt for å klare å fortsette å jobbe, og jeg var den siste til å se at jeg ikke klarte det lengre. Er nysgjerrig på om det er flere som har hatt et kjapt og enkelt forløp? Anonymkode: 70331...5cd God dag mann økseskaft. Dette har jeg ingen tro på. Anonymkode: fab23...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #19 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): God dag mann økseskaft. Dette har jeg ingen tro på. Anonymkode: fab23...176 Fattigomsorgen oppsto i Norge på 1700-tallet og har utvikla seg til dagens NAV. Det er mange hundre år med kompetanse. Noen av oss er ei rein utgift å ha på AAP. Og ei pest og ei plage for arbeidsgiver og kolleger. Du kan se min historie rett over ditt innlegg. Mye er opplagt. Anonymkode: 3ee9a...c22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #20 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): God dag mann økseskaft. Dette har jeg ingen tro på. Anonymkode: fab23...176 Hva som gjør at du ikke tror på dette? Og hvorfor i all verden skulle jeg lage en trolle-tråd om dette? Anonymkode: 70331...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå