Gå til innhold

Flere som opplever Dock Boot som trange?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg kan "stole" helt på hva barnet sier da det bare er litt over 2 år, så forståelsen kan jo svikte litt, men han sier de er trange. Har ca 1 cm voksetillegg.

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 62607...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes heller de er store i størrelsen 

Anonymkode: cf79a...b5e

Hva mener du med store i størrelsen? Hvis man velger riktig størrelse er de jo ikke større enn andre sko i riktig størrelse??

I denne type støvel anbefales det kun 1 cm voksetillegg, kanskje du kjøper noen med mer? Da blir de jo store og får dårlig passform for barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og de er romslige. 

Må ha ett nummer mindre enn målet på foten tilsier. Har barn med smal fot.

Anonymkode: 9ff7a...a62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Feber trange i toppen, altså den delen som er opppver leggen

Anonymkode: d094b...ed5

Er det da plass til mellomlag oppi der på vinteren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt dock boots til alle mine i flere år(9 år kanskje) og har de selv, synes absolutt at de er vide/romslige i "bredden/høyden". Lengden/størrelsen er noe annet, men med 1 cm i voksetillegg, ville jeg ikke tenkt at det stemte helt, med mindre barnet har veldig høy vrist. 

Anonymkode: b928d...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dock boots er store i størrelsen, kjenner ikke til noen som klager på størrelsen der. Til og med jeg med mine breie høy vrist føtter som vanligvis bruker 37.5 passer fint i mindre størrelser, som 35 og 36.

Anonymkode: 61ef5...832

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dock boots er store i størrelsen, kjenner ikke til noen som klager på størrelsen der. Til og med jeg med mine breie høy vrist føtter som vanligvis bruker 37.5 passer fint i mindre størrelser, som 35 og 36.

Anonymkode: 61ef5...832

Dock Boot har fått ned en størrelse så str 22 er egentlig en str 23. Jeg tenker jo ikke i forhold til dette man tar jo riktig størrelse, men om passformen generelt er trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Grusomme sko, dropp dem 

Anonymkode: 2eb7c...1bd

Hva er grusomt med dem? De er myke og har god støtte, holder varmen og barnet blir ikke svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chara skrev (2 timer siden):

Synes de er romslige og litt store i størrelsen. 

Hvis du kjøper for stor størrelse så blir de jo selvfølgelig store😅 Det blir jo alle sko. Dock boots skal ha 1 cm i voksetillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du kjøper for stor størrelse så blir de jo selvfølgelig store😅 Det blir jo alle sko. Dock boots skal ha 1 cm i voksetillegg. 

Når sko er store i størrelsen menes gjerne at bredden er større enn sko med samme lengde.

Anonymkode: d4dc7...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge størrelsestabellen på Dock Boots sin side skal eldste min ha str 29. Vi kjøpte str 27 og det er god plass i de…

Har alltid måttet ha et eller to nummer mindre enn i andre sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 19.07):

Hva mener du med store i størrelsen? Hvis man velger riktig størrelse er de jo ikke større enn andre sko i riktig størrelse??

I denne type støvel anbefales det kun 1 cm voksetillegg, kanskje du kjøper noen med mer? Da blir de jo store og får dårlig passform for barnet. 

Med fare for å gjøre dette til en språktråd, men kjenner du virkelig ikke til begrepet "stor i størrelsen"? Det betyr at skoene er større enn man forventer av den oppgitte størrelsen. Det kan handle om bredden, lengden eller begge deler. Altså: hvis barnet vanligvis bruker størrelse 25 i omtrent alle andre sko, men at størrelse 24 er mer enn store nok i et bestemt merke, også med voksetillegg, så er dette merket store i størrelsen. Selvsagt skal man velge sko i riktig størrelse, men det er jo nettopp derfor vi driver med skostørrelser. De er der for å gi oss en veiledning om hvilke sko vi bør prøve på oss. Er størrelsene veldig avvikende fra andre størrelser, så gir de ingen mening lenger. 

Anonymkode: cd96e...f22

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I følge størrelsestabellen på Dock Boots sin side skal eldste min ha str 29. Vi kjøpte str 27 og det er god plass i de…

Har alltid måttet ha et eller to nummer mindre enn i andre sko.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jepp, de er trange ger. har to gutter på 1 og 3, må opp 2. str. 

Anonymkode: 83347...f23

Jeg har samme erfaring som den nederste, mulig de er trange i de minste størrelsene også store i de større?

Her passer alle støvler og sko som er 15 cm barnet godt, bortsett fra Dock boots sine i str 22 som også er akkurat 15 cm, de litt trange og nå snart byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Når du må ned 2 str enn det ungene bruker til vanlig så er de store i str uansett hvordan du vrir og vender på det. Alle sko skal ha voksetillegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chara skrev (1 time siden):

Når du må ned 2 str enn det ungene bruker til vanlig så er de store i str uansett hvordan du vrir og vender på det. Alle sko skal ha voksetillegg. 

Spørsmålet er om en dock Boot på eks 15 cm er trenger enn andre støvler på 15 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...