AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 ..hva er deres mening om det? Kjent hverandre og hvers familie hele livet (deres besteforeldre er jo søsken..) Anonymkode: 7153d...40e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Det er såpass ut i slekta at jeg ikke tenker så mye over det, MEN jeg har alltid kjent mine tremenninger på nivå med mine søskenbarn, så for meg hadde det blitt fullstendig feil. Anonymkode: 51cc5...ab1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 I utgangspunktet er det jo lovlig og uproblematisk, de fleste har vel ikk oversikt over alle tremenningene sine uansett? I dette tilfellet er det noen som har kjent hverandre hele livet, så da kommer det jo an på hvor nær de har vært hverandre, men jeg kjenner absolutt ingen som har nært forhold til tremenninger i oppveksten. Selv vet jeg knapt hvem som var søsken til mine besteforeldre og mange har jeg aldri møtt. Så altså: uproblematisk. Anonymkode: a8661...dd4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ..hva er deres mening om det? Kjent hverandre og hvers familie hele livet (deres besteforeldre er jo søsken..) Anonymkode: 7153d...40e Hvis familien er nære hverandre så æsj Anonymkode: 00e9c...cef
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Jeg vet folk som har barn med tremenninger, og genetisk sett er det lite sjanse for problemer med mindre dette gjentar seg i flere ledd. Jeg personlig kan ikke se for meg å falle for en av de tremenningene jeg har vokst opp og lekt med, de føles alt for familie ut, i samme sjanger som søskenbarn. Men dette tenker jeg er opp til folk selv. Anonymkode: 4abd2...ef5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Ts Den ene part har foreldre som er søskenbarn (!) OG besteforeldre som er søskenbarn (!). Anonymkode: 7153d...40e
Gaia Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts Den ene part har foreldre som er søskenbarn (!) OG besteforeldre som er søskenbarn (!). Anonymkode: 7153d...40e Det hadde jeg ikke turt. Da hadde jeg heller adoptert. Hadde vært redd for genetiske feil på de barna jeg skulle satt til verden. Er litt ekkelt med så mye innavl i familien da. Er de litt sånn sekterisk-religiøse? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts Den ene part har foreldre som er søskenbarn (!) OG besteforeldre som er søskenbarn (!). Anonymkode: 7153d...40e da hadde det vel vært en ide å kikke utenfor familien, men det er det vel lite du får gjort noe med. Søskenbarnekteskap har helt nylig blitt forbudt og det finnes ingen lov som gjelder tremenninger. Anonymkode: a8661...dd4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ..hva er deres mening om det? Kjent hverandre og hvers familie hele livet (deres besteforeldre er jo søsken..) Anonymkode: 7153d...40e Det er jo så pass langt ut at det er ok om det ikke skjer i flere ledd. Ene settet mitt med besteforeldre var tremenninger. Moren min har 25 søskenbarn, så jeg har ikke peiling på hvem de fleste av disse er. Faren min har 2 søskenbarn der kjenner jeg tremenningene mine. Må huske på at det også er lov at søskenbarn får barn ilag, noe som er verre. Anonymkode: b0a1b...559 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 For meg hadde det vært helt feil, men jeg har relativt god kontakt med mine tremenninger og søskenbarn. Anonymkode: 2ef72...87a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 Mange som ikke kjenner tremenningene sine. Helt ok det. Jeg var forelsket i tremenningen min på ungdomsskolen, helt til mamma fikk takkekort fra konfirmasjonen hans i posten 🤣. " Han her, er tremenningen din, han går på samme skole som deg, vet du hvem han er? ", øh nei, vet ikke jeg 🤣. Anonymkode: 2c917...69a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 Tremenning er ÆSJ! Firmenning er helt på kanten æsj. Femmening vet man stort sett ikke. Anonymkode: dea3f...de7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts Den ene part har foreldre som er søskenbarn (!) OG besteforeldre som er søskenbarn (!). Anonymkode: 7153d...40e Er de i en slags sekt? Uansett, det blir for mye opphopning av gener til at det er en lur ide om de får barn. Anonymkode: 98632...54d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 Jeg hadde sett meg om etter noen andre, altså. Med helt andre gener.m, f er fra et annet land. Anonymkode: 2b438...6d3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 Moren min har en "dobbeltfetter", altså de har alle fire besteforeldre felles. Denne fetteren har et (voksent) barn som altså er min tremenning, men vi deler jo da flere gener enn tremenninger flest. Nå er aldersforskjellen mellom oss uansett for stor til at denne tremenningen kunne vært en potensiell partner for meg, men det spørs om det kunne vært risikabelt om vi to fikk avkom sammen. Det er jo en grunn til at søskenbarnekteskap nå har blitt forbudt... Anonymkode: 7f284...a60
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 Helt uproblematisk . Anonymkode: 9d681...120
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tremenning er ÆSJ! Firmenning er helt på kanten æsj. Femmening vet man stort sett ikke. Anonymkode: dea3f...de7 Har du kontroll over firmeningene dine? Jeg oppdaget mange tremenninger og firmeninger på my heritage . Det hadde vært rart og få barn med de tremenningene jeg har vokst opp med, men om jeg hadde møtt på en av de andre og fallt pladask tror jeg ikke jeg hadde gjort det slutt på grunn av slektsforskning . Bare 15 av tremenningene mine jeg kjenner . Anonymkode: 9d681...120
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #19 Skrevet 6. september 2024 I utgangspunktet tenker jeg det er uproblematisk, det blir kanskje litt rart hvis man er vokst opp "i samme familie". Jeg har overhodet ikke greie på hvem alle mine tremenninger er. Min ene bestefar alene hadde 10 søsken, jeg må ha godt over 100 tremenninger. (De med samme etternavn hadde jeg nok reagert på, det er ikke så vanlig). Anonymkode: c01df...344
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #20 Skrevet 6. september 2024 Jeg bryr meg ikke Anonymkode: 7f7f5...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå