Gå til innhold

Mannen mener han har førsterett på å gjøre noe/sove etter jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi han jobber dagtid mandag til fredag. Jeg jobber natt og har ca 12 netter I mnd. Mye fri da..

Jeg mener det ikke er riktig. Ja jeg kan gjøre ting på dagtid, men å være låst hver eneste ettermiddag med to barn alene mener jeg er helt feil.

Hva mener dere?

Anonymkode: 07be9...319

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har mye mer fritid enn ham fordi du bare jobber 12 netter i måneden og i tillegg har fri på dagtid hver eneste dag når barna er i barnehagen. Her er det seriøst du som må gi deg. 

Anonymkode: 97ff0...594

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi han jobber dagtid mandag til fredag. Jeg jobber natt og har ca 12 netter I mnd. Mye fri da..

Jeg mener det ikke er riktig. Ja jeg kan gjøre ting på dagtid, men å være låst hver eneste ettermiddag med to barn alene mener jeg er helt feil.

Hva mener dere?

Er dere ikke med barna på ettermiddagene?

Anonymkode: 7262f...5f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere jobber begge to. Vi har den ordningen at vi spør hverandre om det er ok å finne på noe sosialt, så kan den andre si ja eller nei. Jeg har en mann som jobber i offshore rotasjon, så han har alltid fri når han er hjemme. Han finner likevel på ting på kvelder likevel. 

Det høres litt ut som at barna er et ork dere ønsker å unngå. 

Anonymkode: 6805f...24d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Man sover da ikke etter jobb om man har barn når man har vanlig 08-16 jobb mandag til fredag! Vi lever i 2024, ikke 1950.

Mtp ettermiddager til å gjøre noe annet, så kommer det jo litt ann på hva. Vil du ut og trene, som du fint kunne gjort før ettermiddagen så synes jeg og det er tullete (vi trener etter 19, da tid med barna naturligvis kommer først). Om du vil møte noen venninner en ettermiddag, så synes jeg «førstemann til mølla» prinsippet er veldig greit! Så lenge begge er voksne og forstår at sånt skal være nogenlunde likt på sikt, og ikke minst forstår at hovedfokuset er familie, så fungerer dette veldig bra. 

Anonymkode: 77187...35b

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man sover da ikke etter jobb om man har barn når man har vanlig 08-16 jobb mandag til fredag! Vi lever i 2024, ikke 1950.

Mtp ettermiddager til å gjøre noe annet, så kommer det jo litt ann på hva. Vil du ut og trene, som du fint kunne gjort før ettermiddagen så synes jeg og det er tullete (vi trener etter 19, da tid med barna naturligvis kommer først). Om du vil møte noen venninner en ettermiddag, så synes jeg «førstemann til mølla» prinsippet er veldig greit! Så lenge begge er voksne og forstår at sånt skal være nogenlunde likt på sikt, og ikke minst forstår at hovedfokuset er familie, så fungerer dette veldig bra. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har mye mer fritid enn ham fordi du bare jobber 12 netter i måneden og i tillegg har fri på dagtid hver eneste dag når barna er i barnehagen. Her er det seriøst du som må gi deg. 

Joda selvfølgelig,  men at det er en selvfølge at jeg tar alle ettermiddagene hver uke? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere jobber begge to. Vi har den ordningen at vi spør hverandre om det er ok å finne på noe sosialt, så kan den andre si ja eller nei. Jeg har en mann som jobber i offshore rotasjon, så han har alltid fri når han er hjemme. Han finner likevel på ting på kvelder likevel. 

Det høres litt ut som at barna er et ork dere ønsker å unngå. 

Det er absolutt ikke et ork for min del!

Men det blir mye når det forventes at jeg tar hver eneste ettermiddag med mathandling, middag, legging osv uansett om jeg har fri eller har vært på nattevakt..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er absolutt ikke et ork for min del!

Men det blir mye når det forventes at jeg tar hver eneste ettermiddag med mathandling, middag, legging osv uansett om jeg har fri eller har vært på nattevakt..

Mannen min tar også alt av husarbeid, handling, matlaging og levering og henting i barnehage når han er hjemme. Skulle bare mangle når han har fri på dagtid og jeg tar alt når han er borte

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Joda selvfølgelig,  men at det er en selvfølge at jeg tar alle ettermiddagene hver uke? 

Nei, det synes jeg absolutt ikke. 

Anonymkode: b204b...3be

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mannen min tar også alt av husarbeid, handling, matlaging og levering og henting i barnehage når han er hjemme. Skulle bare mangle når han har fri på dagtid og jeg tar alt når han er borte

Ja selvfølgelig. Men du tar jo alt når han er borte.

Men eneste samboeren min tar er jo nettene og levering i barnehagen 12 dager i mnd, og da sover de..? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja selvfølgelig. Men du tar jo alt når han er borte.

Men eneste samboeren min tar er jo nettene og levering i barnehagen 12 dager i mnd, og da sover de..? 

Nei, sånt skal avtales. Han kan ikke si han han førsterett. Det funker ikke i et forhold.

Anonymkode: 75f88...7ee

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det normale er å i hovedsak bruke ettermiddagene med barna sine… Mener han at han skal finne på andre ting hver dag?🙄

Anonymkode: 7262f...5f0

• Liker 2
Skrevet

Dere må jo være sammen med barna! Hvorfor fikk dere barn?

Anonymkode: e5ab2...f31

• Liker 1
Skrevet

Vil han ikke være med barna sine eller hva er problemet hans? 

Anonymkode: 6bdec...073

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva mener dere?

Jeg kan forstå han. Selv så står jeg opp kl 4.. drar på jobb kl 5 og er hjemme kl 1400. Mannen min lar meg få sove frem til rundt 1600.

I mellomtiden så underholder han og lager mat  til ungene frem til jeg er våken.

Anonymkode: 61bfc...a60

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det første innlegget du siterte var mitt, og isåfall misforstod du meg. Det jeg mener er en selvfølge er at begge anser 16/17-19/20 som familietid. At det er helt innafor å kunne finne på noe med venner nå og da, eller gå et kurs. Her har vi stor frihet, men hverken jeg eller mannen ville i det hele tatt tenkt tanken på å finne på noe 3 ettermiddager på en uke. En ettermiddag helt fint, to nå og da. Tre absolutt ikke. Hadde mannen min prøvd på det, så måtte vi tatt en alvorsprat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, det er skikkelig dårlig gjort. Ditt bidrag og dine rettigheter blir ikke verdsatt. Når min mann gjør sånn føler jeg seriøst at han ikke bryr seg om meg. 

Du trenger ettermiddager du også.

Anonymkode: 6e6e6...550

Skrevet

Syns det er latterlig at folk skal sove på ettermiddagen om de er yngre enn 75

Anonymkode: bb2d7...a76

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når mener du hun skal sove om hun jobber natt? 

Anonymkode: 3fa66...de9

• Liker 1
Skrevet

Primært bør ettermiddager vere felles familietid, men av og til kan det vere hyggelig å finne på ting med venner. Det er vanskelig for ts å vere "normalt sosial" med sine venner dersom vennene har arbeidstid på dagtid. 

Derfor er det urettferdig om ts skal ta alle ettermiddager med barna. Og veldig sært om mannen skal vere borte frå barna veldig ofte på ettermiddager og kvelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...