Gjest xx Skrevet 14. november 2002 #1 Skrevet 14. november 2002 Noen som kan fortelle meg hvilke inn- og utgangsmarsjer som ble brukt i henholdsvis kronprinsbryllupet og prinsessebryllupet?
Bonzo Skrevet 15. november 2002 #2 Skrevet 15. november 2002 Utgangsmarsjen som Jan Garbarek spilte på saksofon i kronprinsbryllupet heter "gamel sjugurmarsjen". Blir også kalt Brudemarsj fra Gudbrandsdalen. Vi hadde denne med saksofonsolo den ble bare så fin. Husker ikke de andre.
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #3 Skrevet 15. november 2002 Hei! Utgangsmarsjen som Prinsesse Märtha og Ari Behn brukte var "Bruremarsj" av Jan Magne Førde (Brazz Brothers). Jeg synes den er kjempeflott! :D
Gjest XX Skrevet 15. november 2002 #4 Skrevet 15. november 2002 Brukte noen av dem brudemarsj fra Valsøyfjord som inngangsmarsj?
tvillingmamma´n Skrevet 15. november 2002 #5 Skrevet 15. november 2002 Er ikke sikker på hva de brukte som inngangsmarsj, men den i kronprinsparet sitt bryllup (inngangsmarsjen) var ikke den komponert spesielt til det bryllupet? Altså helt ny.
tvillingmamma´n Skrevet 15. november 2002 #6 Skrevet 15. november 2002 Prinsessen og Ari brukte følgende i sitt bryllup: Inngang: Eg er så glad i deg (Svein Møller) Utgang: Toccata i F-dur (Widor) Kronprinsparet brukte: Inngangsmarsjen vet jeg ikke. Utgang: Bruremarsj fra Gudbrandsdalen (Sjåk).
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #7 Skrevet 15. november 2002 Kronprinsparets utgangsmarsj heter Gamal-Sjugurd-marsjen, eller "Lomsmarsjen" (ikke Skjåk- veeeldig viktig når det er nabobygder...)
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #8 Skrevet 15. november 2002 Inngangsmarsjen til kronprinsparet var komponert av Nils Henrik Asheim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå