Gå til innhold

Vanlig å føle seg så rar etter sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er smått tilbake til jobb etter utbrenthet. Men de siste dagene har jeg grint hver dag. Men har ikke følt meg noe trist eller noe, jeg har bare grint av mentalt slitenhet. Har også hatt kort lunte. Glemmer mye småting hele tiden. Og i dag da jeg skulle legge meg på sofaen for å slappe av etter jobb. Så får jeg slags feberfantasier som jeg pleier å ha når jeg er syk. Kroppen føles så stor. Vanskelig p forklare. Men da jeg lå med handa under hode, så føltes hode så stor, og kroppen føltes litt rar ut. I tillegg følte jeg meg litt kvalm. Er dette normalt ved oppstart etter lang sykemelding? 

Anonymkode: 6563b...5f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er smått tilbake til jobb etter utbrenthet. Men de siste dagene har jeg grint hver dag. Men har ikke følt meg noe trist eller noe, jeg har bare grint av mentalt slitenhet. Har også hatt kort lunte. Glemmer mye småting hele tiden. Og i dag da jeg skulle legge meg på sofaen for å slappe av etter jobb. Så får jeg slags feberfantasier som jeg pleier å ha når jeg er syk. Kroppen føles så stor. Vanskelig p forklare. Men da jeg lå med handa under hode, så føltes hode så stor, og kroppen føltes litt rar ut. I tillegg følte jeg meg litt kvalm. Er dette normalt ved oppstart etter lang sykemelding? 

Høres ut som du fortsatt er utbrent? Har du gått rett tilbake til 100% jobb?

Anonymkode: 67779...367

• Liker 2
Skrevet

Alt er jo individuelt, men det er veldig vanlig med en reaksjon, både fysisk og psykisk på å starte jobb igjen etter en lang sykemelding. De fleste er litt spente på hvordan det blir, og man er ikke lengre vant med tempoet, inntrykkene, beslutningene, ja - hele presset med å være på jobb og være skjerpet en full arbeidsdag. Så kroppen reagerer og blir sliten og må bearbeide inntrykkene.

Du er rett og slett ikke "trent" for å jobbe. Tillat deg selv å være ekstra sliten i starten, spis godt, drikk godt, hvil og få deg frisk luft, så kommer du inn i det igjen ganske fort.

Anonymkode: 71ee3...2df

Skrevet

God bedring 🥰 slow and steady wine the race 

Anonymkode: b0092...821

Skrevet

Det er en omveltning å starte på jobb igjen. Hvis du er kommet tilbake til samme arbeidsplass, er det heller ikke rart om du får en slags stressereaksjon som slår ut på denne måten. Har du startet i 100% igjen uten "tilvenning"? 

Anonymkode: e1eb1...894

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en omveltning å starte på jobb igjen. Hvis du er kommet tilbake til samme arbeidsplass, er det heller ikke rart om du får en slags stressereaksjon som slår ut på denne måten. Har du startet i 100% igjen uten "tilvenning"? 

Anonymkode: e1eb1...894

Ja, startet opp 100% etter ferien. Jeg virket i så mye bedre form. Og følte meg klar! Men er tydeligvis ikke klar for det enda. Kroppen skriker på en måte. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Høres litt ut som feberfantasier. Min sønn får samme når han har feber. Da tror han at hånden er veldig liten og han er stor, etc. 

Anonymkode: 88f1d...2c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres litt ut som feberfantasier. Min sønn får samme når han har feber. Da tror han at hånden er veldig liten og han er stor, etc. 

Anonymkode: 88f1d...2c3

Problemet er bare at jeg ikke har feber🙈 følte meg bare veldig veldig sliten 

Skrevet

Du skulle nok begynt i 20-40 prosent først. Tilbake til legen!

Skrevet

Det går seg nok til, men er nok en stressreaksjon. 

Hadde det på samme viset når jeg kom pang tilbake i jobb, tok 2 månader før jeg følte det gikk greit på jobb, dvs jeg slapp tenke over alt, men det gikk tilbake til automatikken igjen.

Tror det var det jeg sleit mest med, jeg hadde glemt ut endel, mista automatikken, att ting gikk av seg selv oppi hodet, stresset med å huske igjen, og måtte lære på nytt var litt nedsmelting for hjernen 

Anonymkode: b9a0a...efa

Skrevet

Helt normalt. Når du har gått hjemme i egen stillhet over tid er den sosiale og profesjonelle kondisen svekket. Du må bare ta det med ro hjemme på fritiden, det går seg nok til etterhvert. Du kommer inn i det igjen. Viktig å ikke få tunnellsyn eller gå i bekreftelsesfella: Leter du etter problemer, vil du finne det som bekrefter at jobben er et problem. Fokuser på det positive så blir det nok bedre. Det er positivt å stå opp om mårran, stelle seg, ha et sted der det er forventet at du kommer, ha en tilhørighet og bidra til verdiskapning i samfunnet. 

Anonymkode: f0c04...4ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt normalt. Når du har gått hjemme i egen stillhet over tid er den sosiale og profesjonelle kondisen svekket. Du må bare ta det med ro hjemme på fritiden, det går seg nok til etterhvert. Du kommer inn i det igjen. Viktig å ikke få tunnellsyn eller gå i bekreftelsesfella: Leter du etter problemer, vil du finne det som bekrefter at jobben er et problem. Fokuser på det positive så blir det nok bedre. Det er positivt å stå opp om mårran, stelle seg, ha et sted der det er forventet at du kommer, ha en tilhørighet og bidra til verdiskapning i samfunnet. 

Anonymkode: f0c04...4ee

Har vært en del sosial da. Jeg levde som normalt 2 måneder før jeg gikk ut i jobb. Var med familie og venner. Og levde som normalt men uten jobb. Så følte jeg meg frisk, så gikk rett ut igjen. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...